priser på CC bost adsl.. se her
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-06-01 20:17

http://www.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=5014

Hvis de nu ellers er troværdige

Hygge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-06-01 20:23

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> wrote in message
news:9g8e9l$186v$1@news.cybercity.dk...
> http://www.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=5014
>
> Hvis de nu ellers er troværdige

Hvem var det der snakkede om 8 Mbit??

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 21:36

In article <9g8ej7$au2$1@news.inet.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

>> http://www.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=5014
>>
>> Hvis de nu ellers er troværdige
>
> Hvem var det der snakkede om 8 Mbit??

En marketroid fra TDC

--
Andreas Plesner Jacobsen | Go 'way! You're bothering me!

Fra : Charbax

Dato : 13-06-01 22:03

> En marketroid fra TDC

Imorgen ringer jeg til TDC og spørger om 8mbit/s ADSL. Om det kommer efter
sommerferien.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-06-01 22:10

In article <9g8k9o$1jdn$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> Imorgen ringer jeg til TDC og spørger om 8mbit/s ADSL. Om det kommer efter
> sommerferien.

Pøjpøj med det. Jeg betragter Jespers udtalelser om marketingdirektører
som et ihvertfald delvist svar på det spørgsmål.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Words must be weighed, not counted.

Fra : Charbax

Dato : 14-06-01 12:17

> Pøjpøj med det. Jeg betragter Jespers udtalelser om marketingdirektører
> som et ihvertfald delvist svar på det spørgsmål.

jeg har fået af vide at de har for travlt og ville først ringe til mig
imorgen mellem 9 og 16.

Findtes der andre måde at komme i kontakt med en fra TDC som har forstand på
om 8mbit/s er realistisk?

Har tdc deres egne nyhedsgrupper ligesom cybercity har cybercity.xdsl ?

Fra : Charbax

Dato : 14-06-01 12:18

> Findtes der andre måde at komme i kontakt med en fra TDC som har forstand

> om 8mbit/s er realistisk?

andre måder end at ringe 80 80 80 16?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-06-01 12:34

On Thu, 14 Jun 2001 13:16:40 +0200, Charbax wrote:
> [...]
>imorgen mellem 9 og 16.
>
>Findtes der andre måde at komme i kontakt med en fra TDC som har forstand på

Det er det ikke, punktum.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Charbax

Dato : 14-06-01 16:27

> Det er det ikke, punktum.

hvor sikker er du, komma.

Arbejder du hos Teledanmark eller CyberCity eller lignene og ved det derfra?
eller er det bare noget du har hørt engang at der var nogen der sagde at det
var fordi at der er for meget støj i ledningerne i Danmark for at kunne
surfe hurtigere end 2mbit/s med ADSL?

Er det meningen at jeg kan finde oplysninger om støj på 8mbit/s ADSL på
telestyrelsens hjemmeside?

Det jeg har kunnet finde indtil videre er:

"De maksimalt opnåelige hastigheder på udbudte ADSL-tjenester er indtil
videre 2048/512." (på
http://www.tst.dk/index.asp?language=dk&getframe=http://www.tst.dk/dk/forbru
gerforhold/hurtige_internetforbindelser.htm under "Hvad er ADSL?")

og

"ADSL er karakteriseret ved, at datatransmissionshastighederne i de to
retninger er forskellige, teoretisk op til 8 Mbit/s i retningen fra
centralen mod kunden og op til 640 kbit/s i retningen fra kunden mod
centralen, men dette kan næppe opnås i praksis. Ifølge oplysninger fra
forskellige kilder, herunder oplysninger fra udlandet, peges der typisk på
opnåelige hastigheder på ca. 1 - 2 Mbit/s henholdsvis ca. 250 - 500 kbit/s."
(på
http://www.tst.dk/index.asp?language=dk&getframe=http://www.tst.dk/dk/frekve
nser/ff_xdsl.htm under "2. Hvad er XDSL?")

Men den rapport er skrevet Den 27. maj 1999.

Og på http://www.tst.dk/dk/publikationer/teletema22001/tt2_01_kap01.htm
siger de at "en hastighed på 512 kbit/s eller lavere vil i langt de fleste
tilfælde være tilstrækkeligt til, at en bruger kan få adgang til de fleste
af de tjenester, som er på markedet i dag, eller som er lige om hjørnet." -
Det syntes jeg er kedeligt synspunkt.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-06-01 19:45

On Thu, 14 Jun 2001 17:26:35 +0200, Charbax wrote:

>hvor sikker er du, komma.
>
>Arbejder du hos Teledanmark eller CyberCity eller lignene og ved det derfra?

TDC

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jogge

Dato : 14-06-01 19:23

Hmm underligt jeg så et indslag i flimmerkassen engang hvori den flinke TDC
boss, fortalte om nogle test hvor de have fået den op på 45 mbit *S*

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-06-01 19:45

On Thu, 14 Jun 2001 20:23:21 +0200, Jogge wrote:
>Hmm underligt jeg så et indslag i flimmerkassen engang hvori den flinke TDC
>boss, fortalte om nogle test hvor de have fået den op på 45 mbit *S*

*tests* i kontrollerede miljøer, og det er ikke ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Cederström

Dato : 14-06-01 20:06

Hej

> Hmm underligt jeg så et indslag i flimmerkassen engang hvori den flinke
TDC
> boss, fortalte om nogle test hvor de have fået den op på 45 mbit *S*

Så har han nok ikke snakket om ADSL, da den teknologi maks kan køre 8mbit på
en PSTN linje, og mindre på en ISDN linje.

Stol aldrig på ting man høre fra salgsfolk, marketting folk, eller boss'er
;)

- Lasse

Fra : Tim Christensen

Dato : 14-06-01 22:25

"Jogge" <Jogge@post7.tele.dk> wrote in message
> Hmm underligt jeg så et indslag i flimmerkassen engang hvori den flinke
TDC
> boss, fortalte om nogle test hvor de have fået den op på 45 mbit *S*

Det er sandsynligvis VDSL tests og der går år før det er på markedet.

Mvh

Tim

Fra : Johnny H. Andersen

Dato : 14-06-01 11:44

snakkede med en CC supporter som nævnte noget med 40.- kr i døgnet for at
skrue den op på 2 mbit