Jeg tror de vil tænke sig om nu
Fra : Carl

Dato : 02-02-06 20:22

Mon ikke Abu Laban med følge vil overveje meget nøje hvad de skal sige i
morgen.

Men måske er det allerede for sent for dem

Bye Bye

mvh
Carl

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 20:47

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke Abu Laban med følge vil overveje meget nøje hvad de skal sige i
> morgen.
>
> Men måske er det allerede for sent for dem

> Bye Bye

Ikke nødvendigvis.
Selvfølgelig lyder det meget godt at vedtage en lovændring, men den hjælper
ikke meget, hvis menneskerettighedsdomstolen skulle finde på at statuere
overtrædelse af Den europæiske menneskerettighedskonvention.
Enhver udlænding med familiemæssig tilknytning til Danmark kan påberåbe sig
artikel 8 (respekt for privat- og familieliv), og så er vi lige vidt, og det
uanset om et af folketingsmedlemmerne vil det anderledes.
Sagen kan trække ud i årevis, hvis personen vælger at føre sagen helt til
Strasbourg.
At De konservative pludselig er for en lovændring, afslører dem som
principløse opportunister, for så sent som september 2005 modsatte
justitsminister Lene Espersen sig et britisk forslag om at imødegå
terrortruslen med en ændring af Den europæiske
menneskerettighedskonvention,.
Dem, som kærer sig om vores sikkerhed burde derfor kræve af politikerne, at
de forpligter sig til at opsige Den europæiske menneskerettighedskonvention.
Det gælder alle partier, men det er især vigtigt at få testet, om V og K
virkeligt mener hvad de siger.
Slå koldt vand i blodet. En svale gør ingen sommer.

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 20:50

"Anonym" <anonym@anonym.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vigtigt at få testet, om V og K virkeligt mener hvad de siger.
> Slå koldt vand i blodet. En svale gør ingen sommer.

Jeg glemte for en god ordens skyld at tilføj, at Abu Laban både har en søn
og en datter. Sønnen var omtalt i forbindelse med balladen om bønnemøder, og
datteren læser vist nok arabisk på Carsten Nipur instituttet.

Fra : Carl

Dato : 02-02-06 21:01

> [...]
og
> datteren læser vist nok arabisk på Carsten Nipur instituttet.

Jeg mener bestemt at tiden er inde til at kikke på
menneskerettighedskonventionen og andre som kunne tænkes at bremse udvisning
af dem.
Jeg glæder mig til at se næste meningsmåling og jeg tror DF vil blive langt
større.

mvh
Carl

Fra : Kert Rats

Dato : 03-02-06 05:14

> [...]
> udvisning
> af dem.
> Jeg glæder mig til at se næste meningsmåling og jeg tror DF vil blive

DF får givet en fremgang. Ved nogen her i NG, hvornår den næste
meningsmåling bliver offentliggjort?

Bedste hilsner fra

Kert Rats

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 21:01

Det var værre end jeg troede.
---

Storbritannien vil ændre Den Europæiske Menneskerettighedskonvention for at
indføre nye terrorlove.

Af Martin Aagaard, newcastle

Justitsminister Lene Espersen (K) langer hårdt ud efter briternes
antiterrorpolitik.
Det gør hun ikke bare, fordi hun skulle kropsvisiteres og have gennemrodet
sine tasker, før hun fik lov at deltage i et ministermøde på det skarpt
bevogtede
Hotel Marriott i Newcastle.
Ifølge ministeren er flere af den britiske regerings tiltag efter
terrorbomberne i London i juli så vidtrækkende, at de krænker borgernes
rettigheder.
»At kunne tilbageholde folk på ubestemt tid og indføre hemmelige domstole,
hvor folk ikke ved, hvad de står anklaget for, synes jeg er alt for
vidtgående«,
sagde Lene Espersen.
Hendes udtalelser kommer efter, at den britiske indenrigsminister Charles
Clarke har sagt, at han er parat til at ændre Den Europæiske
Menneskerettighedskonvention
for at give EU-landene mere frihed til at indføre nye terrorlove.
»EU-landene er nødt til at acceptere en underminering af borgerrettigheder,
hvis deres befolkninger skal beskyttes mod organiseret kriminalitet og
terrorisme«,
sagde han onsdag i Europaparlamentet.
Selv om Storbritannien allerede har den mest vidtgående terrorlovgivning i
Europa, vil Clarke og andre britiske ministre have mulighed for at udvise
muslimske
ekstremister til lande, hvor der ikke er nogen garanti for, at
menneskerettighederne overholdes.
Her står især Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg i vejen.
Den har tidligere blokeret for udvisninger på grund af artikel 3 i
konventionen, der sikrer alle borgere retten til ikke at blive udsat for
tortur eller
anden form for inhuman behandling ved udvisning.
»Virkeligheden for konventionens grundlæggere var anderledes, end den er i
dag«, sagde Clarke i går med henvisning til, at reglerne blev indført i
1948.
Han havde sat diskussionen på dagsordenen, men ministrene nåede det ikke på
grund af en diskussion om registrering af telefon- og internetkommunikation.
Lene Espersen er dog ikke i tvivl om, hvad hun ville have sagt til Clarke,
hvis det var kommet op at vende. I stedet for at ændre konventionen foreslår
hun, at landene gør sig mere umage med de nationale lovgivninger og
efterlader mindre plads til fortolkning af domstolene.
»Jeg tror, det er mere ødelæggende end gavnende at begynde at ændre
konventionen. Hvis vi først går i gang med ændringer, vil alle mulige have
ændret andre
ting i den«, siger Lene Espersen.
Kilde:
Politiken 9. september 2006

---

Lene Espersen modsætter sig ikke blot ændringer, fordi det i bestemte
situationer vil være uønsket, nej ændringer af
menneskerettighedskonventionen er generelt noget skidt vi skal undgå.

Fra : Henri Gath

Dato : 02-02-06 21:10

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke Abu Laban med følge vil overveje meget nøje hvad de skal sige i
> morgen.
>
> Men måske er det allerede for sent for dem

Han skal ikke tænke en skid...han skal kastes ud over Afghanistan uden
faldskærm, det møgdyr.