22 hunde i slåskamp
Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 18:10

Så I udsendelsen på DR igår med slædehundene?

Slåskamp mellem 22 hunde, og 2 mand til at stoppe det! Så skulle vi andre
klage fordi vores hund har været oppe og slås med en enkelt hund .

Skøn udsendelse med kanon dejlige hunde.

I næste liv skulle man måske se at blive hundeslædefører

Mvh
Søren

Fra : Hermann Holm

Dato : 02-02-06 19:40

> Så I udsendelsen på DR igår med slædehundene?

Desværre ikke. Ved du om den bliver genudsendt?

> Skøn udsendelse med kanon dejlige hunde.

Vi er i hvert fald meget glad for vores.

Hermann (hvis slædehund ligger og sover på altanen lige nu)

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : jopa

Dato : 02-02-06 19:48

Hermann Holm skriblede bla:

> Hermann (hvis slædehund ligger og sover på altanen lige nu)
*LOL*

Herligt at høre at der er andre hunde end min egen der foretrækker lidt
frisk luft
--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 20:01

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Hermann Holm skriblede bla:

> *LOL*
>
> Herligt at høre at der er andre hunde end min egen der foretrækker lidt
> frisk luft

Jamen det gør min da også, hun ligger og sover i hundegården lige nu. Hvis
det bliver koldere kan det da godt ske hun går ind i hundehuset .

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 02-02-06 20:04

Søren LH skriblede bla:

> Jamen det gør min da også, hun ligger og sover i hundegården lige nu.
> Hvis det bliver koldere kan det da godt ske hun går ind i hundehuset
> .

Ok hun har lært det nu og kan måske ovenikøbet lide det

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 20:53

> Søren LH skriblede bla:

> Ok hun har lært det nu og kan måske ovenikøbet lide det

Ja, det har hun. Hun lærer det i perioder hvor jeg er hjemme. Det meste i
juleferien, og det sidste her i denne uge hvor jeg har været syg. Nu kan hun
ligge sammenrullet og slappe af selvom jeg pusler i køkkenet (som kan ses
fra hundegården).

Mvh
Søren

Fra : Karin Paulsen

Dato : 03-02-06 20:37

jopa <spam@nøøø.invalid> skrev:
>Ok hun har lært det nu og kan måske
>ovenikøbet lide det

Ingen hunde bryder sig om dyremishandling.
Hvis man anskaffer sig hund for at de skal være i en hundegård
burde man overveje om det er fornuftigt at have hund overhovedet

--
kp

Fra : Søren LH

Dato : 03-02-06 20:42

"Karin Paulsen (slet IZC4Z)" <post500@IZC4Zmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen hunde bryder sig om dyremishandling.
> Hvis man anskaffer sig hund for at de skal være i en hundegård
> burde man overveje om det er fornuftigt at have hund overhovedet

Vrøvl

Fra : jopa

Dato : 04-02-06 10:45

Karin Paulsen (slet IZC4Z) skriblede bla:

> Ingen hunde bryder sig om dyremishandling.
> Hvis man anskaffer sig hund for at de skal være i en hundegård
> burde man overveje om det er fornuftigt at have hund overhovedet

Ok så må jeg hellere hente min ind mod dens vilje.
I samme øjeblik den har fået sin morgenlufteskidepissetur insisterer den på
at komme i i sit fængsel så den kan ligge og vente på posten som skal have
det sædvanlige møjfald.

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-02-06 12:36

> [...]
> I samme øjeblik den har fået sin morgenlufteskidepissetur insisterer
> den på at komme i i sit fængsel så den kan ligge og vente på posten

Dyreplager John
Giver jeres postbud ikke hundekiks til Milo, her i kvarteret er postbudene
meget flinke til at dele hundekiks ud. Det har mine så lært, så snart de hører
postbudet fare de ud i have og står og galper til der bliver afleveret et par kiks
Det er det samme med skraldemændene, de har også lommerne fulde af kiks,
så postbude og skraldemænd er højt på listen hos mine hunde

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 12:50

> [...]
> Det er det samme med skraldemændene, de har også lommerne fulde af kiks,
> så postbude og skraldemænd er højt på listen hos mine hunde

vores faste post er også et hit..selv om det er dødkedelige helsekiks han
har med. jeg hører aldrig at han kommer, for de sidder nok så nydeligt på
stribe foran hegnet og venter med logrende haler på at han kommer og spør`om
de er artige..og så får de kiks. men er det så en afløser der er på, så får
han altså hele turen... ligesom skraldemændende gør..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 04-02-06 13:04

> [...]
> han kommer og spør`om de er artige..og så får de kiks. men er det så
> en afløser der er på, så får han altså hele turen... ligesom

Ja der skelner mine så ikke mellem faste og afløsere,
møder vi skraldemænd eller postbude på vores ture skal de også
straks hen og hilse på,
specielt Angel er ved at slå krølle på sig selv ved synet af dem

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-02-06 14:03

pwh skriblede bla:
> Giver jeres postbud ikke hundekiks til Milo,

Er du tosset de tør ikke engang kigge den vej han er.
Garanterer for at de er skide bange for at hundegården holder.
Der kommer næsten ny hver anden uge herude.

Ham der leverer hundemad er ikke bange for ham så ham gider han ikke at gø
af.

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-02-06 14:25

> Er du tosset de tør ikke engang kigge den vej han er.
> Garanterer for at de er skide bange for at hundegården holder.
> Der kommer næsten ny hver anden uge herude.

De skal allesammen ud og se varulven,
Milo bliver nok brugt af P&T til at hærde alle de nye bude med

> Ham der leverer hundemad er ikke bange for ham så ham gider han ikke
> at gø af.

Man skal jo ellers huske på Nuser's (fra Radiserne) visdomsord,
en hund der gør bider ikke, det er den sikre vej til at bide sig selv i tungen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-02-06 14:34

pwh skriblede bla:

> Man skal jo ellers huske på Nuser's (fra Radiserne) visdomsord,
> en hund der gør bider ikke, det er den sikre vej til at bide sig selv
> i tungen

Ja men jeg kan desværre ikke garantere for at det passer på Milo
Og alene hans udseende (størrelse) gør at folk er bange på forhånd.

Når han står på bagbene kigger han folk ind i øjnene det virker
garanteret skræmmende

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 04-02-06 15:11

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Når han står på bagbene kigger han folk ind i øjnene det virker
> garanteret skræmmende

Folk tror da bare at han er en langhåret kænguru

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 04-02-06 16:59

> Folk tror da bare at han er en langhåret kænguru
>
> /Jens
>
>-------------------------

LOL!!!!....

mvh. marie....

Fra : Hermann Holm

Dato : 02-02-06 20:17

> Jamen det gør min da også, hun ligger og sover i hundegården lige nu.
> Hvis det bliver koldere kan det da godt ske hun går ind i hundehuset
> .

Ja, det er nu rart med en frostsikret hund

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 20:55

"Hermann Holm" <dsl39913@vip.cybercity.NULL> skrev i en meddelelse

> Ja, det er nu rart med en frostsikret hund

Ja. Det godt det ikke er som min mors dalamatiner, hvis den bliver efterladt
i en bil når der er 16 grader udendørs, fryser den når hun kommer tilbage.
Til gengæld kan den ligge klods op ad en glohed brændeovn........

Fra : Hermann Holm

Dato : 02-02-06 20:15

> Herligt at høre at der er andre hunde end min egen der foretrækker lidt
> frisk luft

Hun opholder sig på altanen det meste af aftenen og lidt af natten, og vil
først ind ved 2 tiden. Kun når det regner vil hun ind (selv om hun har
adgang til et skur på altanen hvor der er læ)

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 20:06

> Desværre ikke. Ved du om den bliver genudsendt?

Det var en genudsendelse, jeg har faktisk set den før for længe siden. Men
jeg tror den var forkortet jeg syntes der manglede nogle scener.

Vi fik at vide at for at forbedre eller fastholde racens hårdførhed bandt de
indfødte en gang imellem en løbsk tæve ude på indlandsiden for at en ulv
skulle parre den.

> Vi er i hvert fald meget glad for vores.

De skulle vist ikke være så nemme at have som familiehund
(grønlandshundene).

Mvh
Søren

Fra : Hermann Holm

Dato : 02-02-06 20:48

> Det var en genudsendelse, jeg har faktisk set den før for længe siden.
> Men jeg tror den var forkortet jeg syntes der manglede nogle scener.

Nåh, så kommer den nok igen til sommer, der er der jo mange genudsendelser.

> De skulle vist ikke være så nemme at have som familiehund
> (grønlandshundene).

Vores tæve er 8 mdr. nu, og indtil nu har det ikke været så svært som vi
troede.
Så længe hun får motion nok og bliver aktiveret er hun stille og rolig
hjemme.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 02-02-06 21:06

> Vores tæve er 8 mdr. nu, og indtil nu har det ikke været så svært som vi
> troede.

OK, det lyder jo godt, for så er hun vel egentlig der hvor det kunne have
været vanskeligst.

> Så længe hun får motion nok og bliver aktiveret er hun stille og rolig
> hjemme.

Men er den ikke svær at motionere og aktivere? Hvis den er uden snor løber
den væk, og man kan ikke lave lydighed med den for den lyster ikke - ja, det
er bare det indtryk jeg har.

Mvh
Søren

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-02-06 04:53

> OK, det lyder jo godt, for så er hun vel egentlig der hvor det kunne
> have været vanskeligst.

Det kan jo kun glæde mig..........

> Men er den ikke svær at motionere og aktivere? Hvis den er uden snor
> løber den væk, og man kan ikke lave lydighed med den for den lyster
> ikke - ja, det er bare det indtryk jeg har.

Jeg har hende med i Søndermarken hver dag, der render hun frit omkring i
ca. 2 timer. Det er ikke altid at hun lystrer når jeg kalder (dog er hendes
"selektive" hørelse værst når vi lige er ankommet), men hver 5-10 min.
kommer hun hen til mig.
Når jeg cykler med hende er hun meget lydhør.
Jeg ved godt at hun senere nok ikke kan luftes uden snor, men det får vi se
til den tid.
Jeg har læst en del om grønlandshunde på nettet, og forventer at det godt
kan blive sværere senere, men indtil nu går det over forventning........

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 03-02-06 07:02

> Jeg har hende med i Søndermarken hver dag, der render hun frit omkring i
> ca. 2 timer.

Det var ikke så lidt.

Er det nødvendigt for at hun ellers er medgørlig? For ellers vil jeg sige,
som også andre i gruppen, at det aktivitetsniveau du vænner hende til nu,
det hænger du på resten af hundens liv.

Har du prøvet hvor lidt hun kan "klare sig" med?

> Det er ikke altid at hun lystrer når jeg kalder (dog er hendes

Det gælder de fleste hunde ude omkring har jeg lagt mærke til

> "selektive" hørelse værst når vi lige er ankommet)

Så undgår man at prøve den af der. Hemmeligheden er kun at kalde på hunden
når man ved den kommer. Og så vanker der selvfølgelig en super godbid.

> [...]
> Når jeg cykler med hende er hun meget lydhør.
> Jeg ved godt at hun senere nok ikke kan luftes uden snor, men det får vi

Der er vist hundeparker der har hegn hele vejen rundt, så er det jo
begrænset hvor langt hun kan løbe.

> Jeg har læst en del om grønlandshunde på nettet, og forventer at det godt
> kan blive sværere senere, men indtil nu går det over forventning........

Super

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 02-02-06 21:51

> [...]
> troede.
> Så længe hun får motion nok og bliver aktiveret er hun stille og rolig

den tæve jeg kendte herfra, den som jeg havde mistanke om at du havde fået
over, Hermann. hun var nu også en elskelig dame, stille og fredelig og meget
kærlig. hun fik sin daglige cykeltur til købmanden, og ellers tullede hun
rundt i haven hvor hun boede med en enlig mand. hun var hjemtaget af ham da
han var udstationeret på thule, altså en "rigtig slædehund".
jeg tror også at der er forskel på de hunde der opdrættes herhjemme, og dem
der går som arbejdsdyr på grønland , det er trods alt et andet liv de fører
deroppe.

mvh. marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-02-06 04:59

> [...]
> opdrættes herhjemme, og dem der går som arbejdsdyr på grønland , det
> er trods alt et andet liv de fører deroppe.

Min grønlandshund er indført fra Nordvestgrønland. Vi fik hende da hun var
4 mdr. gammel fra ham der hentede den, da han havde problemer med hende.
Ellers skulle hun være aflivet, så vi syntes vi ville give hende en ny
chance. Det har vi ikke fortrudt......

Hermann (hvis slædehund ligger og prutter (føj for en stank!!!))

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : fam. Ager

Dato : 03-02-06 06:38

> [...]
> chance. Det har vi ikke fortrudt......
>
> Hermann (hvis slædehund ligger og prutter (føj for en stank!!!))

det er da rart at hun fik en ny chance hos jer, selv om hun fiser..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 03-02-06 09:13

> det er da rart at hun fik en ny chance hos jer, selv om hun fiser..
>
> mvh. marie

Alle rigtige tæver fiser

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 03-02-06 10:04

> Alle rigtige tæver fiser
>
> /Jens
>
>------------------

LOL!!...det kan der være noget om... emma gør det dog ikke mere, efter hun
fik ordenlig mad.. hun snorker kun..men heldigvis hørmer det ikke..((-;

mvh. marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-02-06 14:16

> LOL!!...det kan der være noget om... emma gør det dog ikke mere, efter
> hun fik ordenlig mad.. hun snorker kun..men heldigvis hørmer det
> ikke..((-;

Det kan da godt være at det har noget med maden at gøre. Hun får pedigree
ad libitum, en grisehale eller grisetå hver dag plus et kødben en gang i
mellem. Tørfoderet gider hun hun ikke spise ret meget af.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : fam. Ager

Dato : 03-02-06 16:28

> [...]
>
> Hermann
>

> --
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........
---------------

nu har jeg boxere og en cairnterrier, boxerne har ry for at fise, næsten en
standardbeskrivelse.. og de tidligere boxere jeg har haft har også gjort
det. tæven jeg har, kom her til i sommers som et årig, og havde også en slem
mave, både hvad angår tyndskid og opkastninger, meget af det var også
stressbetonet, da hun kom fra et mindre godt hjem. men efter en uge på anden
mad, var det slut med prut og dårlig mave.
og den anden boxer jeg har, har aldrig pruttet eller haft dårlig mave. han
er 20mdr.
jeg råfodrer mine hunde. de har også i dag smæsket sig i grisehaler..det er
guld..(-;

mvh. marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-02-06 14:06

> Alle rigtige tæver fiser

ja, det skal nok passe, konen fiser også

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Hermann Holm

Dato : 03-02-06 14:04

> det er da rart at hun fik en ny chance hos jer, selv om hun fiser..

Og det var slet ikke meningen vi skulle have hund på det tidspunkt.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Søren LH

Dato : 03-02-06 07:04

"Hermann Holm" <dsl39913@vip.cybercity.NULL> skrev i en meddelelse

> Hermann (hvis slædehund ligger og prutter (føj for en stank!!!))

Ligger det til racen?

Jeg har hørt fra en der har kørt med en hundeslæde i forbindelse med en
ferietur, at lugtmæssigt var det en blandet fornøjelse at sidde i
slipstrømmen fra de konstant pruttende hunde

Mvh
Søren