Islamisk Trossamfund stævner Pia Kjærsgaar~
Fra : Pjensen73

Dato : 02-02-06 17:05

Islamisk Trossamfund stævner Pia Kjærsgaard

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3534004/

Så kunne Pia jo passende anmelde Islamisk Trossamfund for at sætte
Danmarks sikkerhed i farer med de løgnhistorier de har fortalt i
mellemøsten.

Fra : lmraffald@hotmail.co~

Dato : 02-02-06 17:33

Det er en SKANDALE!

Fra : Thomas H.

Dato : 02-02-06 17:49

<lmraffald@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er en SKANDALE!

Det ved jeg ikke, når hun bliver pure frifundet for at kalde dem
landsforrædere, kan man vel egentlig af god grund hentyde at de rent faktisk
er det

Fra : NoTrabajo

Dato : 02-02-06 18:30

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i

> [...]
>
> Så kunne Pia jo passende anmelde Islamisk Trossamfund for at sætte
> Danmarks sikkerhed i farer med de løgnhistorier de har fortalt i

Er der mon en lov, der forbyder disse løgnehistorier?
--
NoTrabajo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-06 19:11

Den 02-02-06 18.29 skrev NoTrabajo følgende:

> Er der mon en lov, der forbyder disse løgnehistorier?

Hvis du har ret i, at det er en løgnehistorie, så kan Islamisk
Trossamfund lægge sag an mod forfatteren af indlægget i henhold til
Straffeloven § 267:

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er
egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med
bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Indlægget er krydspostet. Jeg har sat FUT til juragruppen, så svar herpå
automatisk havner i den gruppe. Politiske svar på indlægget bedes
manuelt omdirigeres til politik-gruppen, da de ikke hører hjemme i
juragruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Pjensen73

Dato : 02-02-06 19:23

> [...]
> automatisk havner i den gruppe. Politiske svar på indlægget bedes manuelt
> omdirigeres til politik-gruppen, da de ikke hører hjemme i juragruppen.

Jamen Laban siger jo noget et til de danske medier og noget andet til
de arabiske medier. Så mon ikke at man kan lægge sag an mod Islamisk
Samfund? Nu ser jeg i tv2 nyhederne at DF er ved at undersøge om man
kan sende disse personer ud af landet.

Fra : P.L.

Dato : 02-02-06 19:30

On Thu, 02 Feb 2006 19:10:44 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvis du har ret i, at det er en løgnehistorie, så kan Islamisk
>Trossamfund lægge sag an mod forfatteren af indlægget i henhold til
>Straffeloven § 267:

Tror du misforstod meningen, som jeg læser det spørges der om man kan
anlægge sag imod de muslimer der spreder løgn i andre lande om
danmark.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-06 20:03

Den 02-02-06 19.29 skrev P.L. følgende:
> On Thu, 02 Feb 2006 19:10:44 +0100, Kim Ludvigsen

> Tror du misforstod meningen

Det var meget bevidst. Bla. for at demonstrere, at en sag kan ses fra
flere sider, og ikke kun den spørgeren har lagt sig fast på. Spørgsmålet
er for øvrigt vist besvaret flere gange i gruppen inden for de seneste dage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : P.L.

Dato : 02-02-06 20:58

On Thu, 02 Feb 2006 20:02:42 +0100, Kim Ludvigsen
> [...]

>er for øvrigt vist besvaret flere gange i gruppen inden for de seneste dage.

Der giver jo ingen mening at du mener at islamisk trossamfund skulle
retsforfølge nogen for nogle løgne de spreder i andre muslimske lande.

De Imamer der er så kreative som det vi har set, har intet at lave her
i DK.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-06 21:56

Den 02-02-06 20.58 skrev P.L. følgende:
> On Thu, 02 Feb 2006 20:02:42 +0100, Kim Ludvigsen

> Der giver jo ingen mening at du mener at islamisk trossamfund skulle
> retsforfølge nogen for nogle løgne de spreder i andre muslimske lande.

Det skrev jeg heller ikke. Prøv at læse det oprindelige indlæg igen.
NoTrabajo citerer en andens indlæg og spørger, om der er en lov, der
forbyder den slags løgnehistorier.

Jeg skriver, at hvis han har ret i, at påstanden i det citerede indlæg
(at Islamisk Trossamfund spreder løgnehistorier) er en løgnehistorie, så
kan Islamisk Trossamfund lægge sag an.

> De Imamer der er så kreative som det vi har set, har intet at lave her
> i DK.

Kan du henvise til en relevant paragraf? Ellers vil jeg henvise til
news:dk.politik eller news:dk.politik.indvandring.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-02-06 00:21

P.L. wrote:
> On Thu, 02 Feb 2006 20:02:42 +0100, Kim Ludvigsen
> <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
-snip-

> [...]

Jeg kan også skrive noget meningsløst. Vil du virkeligt gerne høre
(læse) det eller vil du hellere være en smule seriøs?

> [...]
> retsforfølge nogen for nogle løgne de spreder i andre muslimske lande.
>
> De Imamer der er så kreative som det vi har set, har intet at lave her

Ja. De hører hjemme i mellemøsten, nok i området omkring Saudi-arabien,
men må være faret vild da de ikke kunne finde vej efter at have været på
ferie hos deres brødre i Afghanistan der leger en anderledes form for
jægere og soldater end den vi kender og legede da vi var små.

Og billedet af Mohammed som gris i tasken til de religiøse ledere?
Nåhja, en lille hvid løgn og så hører de religiøse leder nok bedre efter
hvad man siger til dem... Ja, tak for kaffe jeg skal love for de hørte
efter hvad delegationen har fortalt.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 03-02-06 00:24

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

KLIP

>Ja, tak for kaffe jeg skal love for de hørte efter hvad delegationen har
>fortalt.

Mon ikke alle (nu) ved, det var hele formålet med skovturen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Pjensen73

Dato : 02-02-06 19:25

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i

> Er der mon en lov, der forbyder disse løgnehistorier?

Tja, der er jo injuralovgivningen.
Hvis folk går rundt og siger at du er pædofil, så kan det jo skade dig,
og dermed kan du anlægge injura sag.

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-02-06 09:01

> Tja, der er jo injuralovgivningen.
> Hvis folk går rundt og siger at du er pædofil, så kan det jo skade
> dig, og dermed kan du anlægge injura sag.

Kan jeg anlægge sag, hvis f.eks. nogle udlændinge går rundt og påstår, at
alle danskere er pædofile?
--
NoTrabajo

Fra : per christoffersen

Dato : 03-02-06 10:17

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan jeg anlægge sag, hvis f.eks. nogle udlændinge går rundt og påstår, at
> alle danskere er pædofile?

Ja, men udtalelserne skal være faldet i Danmark.
Er de faldet i udlandet er det den der gældende lovgining, der skal tages i
anvendelse.
På nær nogen meget specifikke undtagelser gælder den danske Straffelov kun
handlinger i Danmark.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-02-06 20:47

NoTrabajo wrote:
-snip-

> Kan jeg anlægge sag, hvis f.eks. nogle udlændinge går rundt og påstår, at
> alle danskere er pædofile?

Du kunne passende kræve en religiøs undskyldning fra deres
statsoverhoved og så se om vedkommende så ville give den...

Det må da være deres logik, såvidt jeg kan forstå - ihvertfald det de
forlanger af os... Hvis jeg var redaktør på en stor avis, så kunne det
være morsomt at kræve af deres statsoverhoved at undskylde hver gang en
muslimsk selvmordsaktivist bomber sig selv ihjel og tager uskyldige med
i døden.

Men så igen: Det sker vel efterhånden så tit at så kunne deres
statsoverhoved ikke lave andet end at sige undskyld hele dagen lang.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 20:15

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så kunne Pia jo passende anmelde Islamisk Trossamfund for at sætte
> Danmarks sikkerhed i farer med de løgnhistorier de har fortalt i

Under alle omstændigheder taber de jo den sag med et brag - jo mere der
kommer frem om den sag, og om Abu Labans tvetungethed, destor dårligere
står det såkaldte Islamisk Trossamfund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 02-02-06 21:49

> Under alle omstændigheder taber de jo den sag med et brag - jo mere der
> kommer frem om den sag, og om Abu Labans tvetungethed, destor dårligere
> står det såkaldte Islamisk Trossamfund.

Det er en pudsig sag.
Da Pia Kjærsgaard udtalte sig om Labanens udskejelser var der ikke ret
meget konkret.
Men han har selv været enormt flink til at fremlægge beviser på sin egen
skyld.

--
hilzen
hanzen

Fra : fribytteren

Dato : 02-02-06 20:48

Pjensen73 skrev:

> [...]
>
> Så kunne Pia jo passende anmelde Islamisk Trossamfund for at sætte
> Danmarks sikkerhed i farer med de løgnhistorier de har fortalt i

Utroligt, hvorfor gjorde Islamisk trossamfund (IT) ikke dette med det
samme med Jyllandsposten? I stedet gik de til politiet og ikke til
domstolene, som de gør med Pia Kjærsgaard.

Politiet kan jo ikke gøre noget, for så ville vi have en politistat.
Og det har vi ikke, efter gældende lovgivning.

Skal jeg gå ud fra, at IT havde ønsket JP dømt for blasfemi og
krænkelse af Islam/profeten, ville IT have gjort det.

Dette gjorte IT ikke, hvorfor det ser ud til, at IT har en anden
dagsorden end at få JP dømt for blasfemi.

IT viste fint den skjulte dagsorden, da Iman Laban begyndte på sit
dobbelsspil.

Det er ikke JP der har skabt den tilspissede situation, efter min
opfattelse, da IT fra første dag efter tegningernes offentliggørelse
har kunnet have lagt sag an mod JP, hvad IT ikke gjorde. I stedet
valfartede de til deres muslimske brødre og opildnede dem til had mod
Danmark.

Jeg kan derfor ud fra de givende omstændigheder kun anse IT som
værende en organisation, der ikke har ren mel i posen og kan derfor
kun opfordre alle danske muslimer at tage afstand fra IT, da der ellers
vil opstå en stor mistillid til muslimerne der er bosiddende i
Danmark.

IT lader til at ville have, at der skal opstå mistillid mellem
befokningsgrupperne i Danmark og det er ikke hvad jeg fornemmer at de
fleste muslimer i Danmark ønsker.

Læg endvidere mærke til, at IT endnu ikke har lagt sag an mod JP.
Derfor ville det være på sin plads, at vi danskere opfordre herboende
muslimer, der har følt sig krænket af JP, at lægge sag an mod JP,
ellers kan de jo ikke påstå at de er blevet krænket, dersom de ikke
vil konfrontere JP i en retsag.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 21:45

fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> [...]
>
> Dette gjorte IT ikke, hvorfor det ser ud til, at IT har en anden
> dagsorden end at få JP dømt for blasfemi.

Det er politi og anklagemyndighed der anlægger sag efter straffeloven.
Det er den krænkede part der anlægger sag efter
bagvaskelsesbestemmelserne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henri Gath

Dato : 02-02-06 20:55

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så kunne Pia jo passende anmelde Islamisk Trossamfund for at sætte
> Danmarks sikkerhed i farer med de løgnhistorier de har fortalt i

Nak de svin!

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-02-06 15:03

Per Rønne wrote:

> Under alle omstændigheder taber de jo den sag med et brag - jo mere der
> kommer frem om den sag, og om Abu Labans tvetungethed, destor dårligere
> står det såkaldte Islamisk Trossamfund.

Dommerne har jo ved flere lejligheder vist deres sympati for
muhamedanismen, så mon det kommer til at betyde noget?

Det er på side, at danskerne vågner op og står sammen om at bekæmpe
muhamedanismen på dansk jord.
--
NoTrabajo