Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til Canon 20D
Fra : Søren

Dato : 02-02-06 13:26

Dur en Canon Speedlite 540 EZ som flash på et digitalt Canon 20D ?
Eller findes der flash specielt til digitale SLR ?

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-02-06 13:32

Du skal have fat i EX serien - f.eks. 550EX eller 580EX der er dens
afløser..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : condrup.net

Dato : 02-02-06 13:36

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dur en Canon Speedlite 540 EZ som flash på et digitalt Canon 20D ?
> Eller findes der flash specielt til digitale SLR ?

Og 580'eren er den eneste med "digital" support til WB.

Fra : Jacob

Dato : 02-02-06 21:35

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> "rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> Og 580'eren er den eneste med "digital" support til WB.

430EX skulle da også have digital support om WB

Fra : condrup.net

Dato : 03-02-06 12:52

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse

> "condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> 430EX skulle da også have digital support om WB

Ja, men nu var den jo ikke nævnt..

Fra : Per O.

Dato : 03-02-06 00:20

"rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal have fat i EX serien - f.eks. 550EX eller 580EX der er dens
> afløser..

jeg har en 550ex som kører fint sammen med min 20D

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : condrup.net

Dato : 03-02-06 12:52

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> "rosenauer.dk" <martinFJERN@rosenauer.dk> skrev i en meddelelse
>
> jeg har en 550ex som kører fint sammen med min 20D
>
> Per O.
> www.billedsnedkeren.dk

Ja, men den har ikke WB support..

Fra : Jacob

Dato : 03-02-06 16:30

> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men den har ikke WB support..

eller korektion for chip størrelse hvilket gør at blitzen belyser et støre
område end nødvendigt og den derfor ikke virker så kraftig som den er.

Jacob

Fra : Per O.

Dato : 03-02-06 18:35

> [...]
>>
> eller korektion for chip størrelse hvilket gør at blitzen belyser et støre
> område end nødvendigt og den derfor ikke virker så kraftig som den er.

det ændrer ikke ved at den fungerer upåklageligt på et 20D.
Er der nogen af Jer som rent faktisk har prøvet at tage billeder med en
550EX på et 20D eller har I det kun i teorien?
Jeg har praktisk erfaring, som siger at 550EX fungerer fint med et 20D, selv
om de omtalte ting ikke er understøttet. Hvis man skyder i RAW, som enhver
seriøs bruger af et 20D naturligvis gør, så er WB aldeles ligegyldig, men
det ved I vel godt .. men glemte bare lige at nævne det .. ikke?
At blitzen belyser større område end nødvendigt lyder for mig som totalt
tåbesnak. Hvordan kan man belyse mere end nødvendigt? Den lyser ikke
kraftigere end nødvendigt, men den lyser nok til at skyde i en sportshal på
10 meters afstand (måske er det ikke nok til enkelte fotografer .. bevares),
men ellers er der skam lys nok på en 550EX. Jeg synes argumentationen lyder
som noget I har læst et eller andet sted, i stedet for at prøve det selv,
men det er jo også en nem måde at blive ekspert på.

Per O.

Fra : Søren

Dato : 02-02-06 14:31

Ja, det fandt jeg også ud af efter et par minutters Googlen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-06 12:50

> Dur en Canon Speedlite 540 EZ som flash på et digitalt Canon 20D ?
> Eller findes der flash specielt til digitale SLR ?

Den _kan_ bruges, men den virker vist kun på manuel mode!

Sigma laver også nogle flash; Sigma EF 500 DG ST/Super
Super-udgaven har lidt flere muligheder end ST udgaven!

Meca laver også flash der kan bruges, men dem kender jeg intet til...

Brian