Husk Theo Van Gogh
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 02-02-06 11:59

Islamister i London truer Danmark
Fundamentalistisk muslimsk gruppe i London opfordrer via internettet til
opgør og demonstrationer mod Danmark. »Se hvad der skete med Theo van Gogh«,
advarer gruppens talsmand.
Af Lea Wind-Friis

Med dødstrusler og billeder af Dannebrog i flammer opfordrer den
London-baserede islamistiske gruppe Al-Ghurabaa muslimer til at »stå sammen
og forsvare profetens ære«.

Dødsstraf for at fornærme profeten
»De tegninger, der for nyligt blev trykt i en dansk avis (Jyllands-Posten)
og som blev genoptrykt i en norsk avis, den franske avis France Soir, den
tyske avis Die Welt, spanske og italienske aviser, og som har fornærmet
profeten Muhammed, medfører den islamiske dødsstraf for gerningsmændene. For
profeten sagde: Dræb den, der fornærmer profeten«, skriver gruppen på sin
hjemmeside alghurabaa.co.uk.

Gruppen opfordrer til at møde op foran den danske ambassade i London i
morgen klokken to om eftermiddagen.

»Husk Theo Van Gogh«
Anjem Choudary, der er talsmand for gruppen, siger til Politikens netavis:

»Det er ikke op til mig at udstede en fatwa. Men det står i koranen, at der
er dødsstraf for at fornærme profeten. Se hvad der skete med Theo van Gogh i
Holland, så forstår du, at muslimerne skal tages alvorligt. Vi er de første
til at demonstrere, de første til at forsvare profeten«, siger han.

Han tilføjer, at vreden skyldes manglende frihed til at praktisere den
muslimske tro.

Beskylder Danmark for blasfemi
Danmark, Norge og Frankrig kaldes på hjemmesiden for »helvedes treenighed«.
Under overskriften »Dræb de, der har fornærmet profeten«, beskrives Danmark
som et land, der har tradition for at være blasfemisk over for islam:

»Sidste år offentliggjorde Danmarks dronning sin misfornøjelse med islam og
med de, der dedikerer hele deres liv til religionen. Tidligere har den
danske regering gjort det lovligt at nægte en muslimsk kvinde, der arbejder
i et supermarked, at bære tørklæde«, står der.

Teksten fortsætter:

»Desuden er Danmark en allieret i krigen i Irak med 500 soldater
udstationeret i det sydlige Irak«.

Tilhængere af Omar Bakri
Herefter citeres det fra koranen, hvordan man skal slå hårdt ned på
fornærmelser mod profeten.

Gruppen Al-Ghurabaa er dannet af tilhængere af den islamistiske leder Omar
Bakri, der blev udvist fra Storbritannien efter terrorangrebet i London i
juli 2005. Han dannede blandt andet en afdeling af bevægelsen Hizb Al-Tahrir
i London.

/Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 02-02-06 12:59

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

Det rabler da totalt for dem...

> Gruppen Al-Ghurabaa er dannet af tilhængere af den islamistiske leder Omar
> Bakri, der blev udvist fra Storbritannien efter terrorangrebet i London i
> juli 2005.

Læg mærke til, at den slags blev udvist EFTER terrorangrebet, måske kan vi
stadig nå at forhindre det her i landet, ved at udvise fanatikere INDEN! Men
vi er sgu så naive, det er ligesom folk der får alarm på bilen når den har
været stjålet én gang, denne sag er altså bare for alvorlig synes jeg!
Jeg ved godt vi har en masse forpligtelser og menneskerettigheder at følge,
men hvem er det reelt der er imod at smide folk som Abu Laban og alle dem
der har været på tourné i mellemøsten, ud af landet, for de kan da ikke
påstå at de er forfulgt i deres hjemland?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 13:23

Thomas H. wrote:
> [...]
> der har været på tourné i mellemøsten, ud af landet, for de kan da ikke
> påstå at de er forfulgt i deres hjemland?

Abu Laban er uønsket i Emiraterne og Egypten pga. hans islamistiske
synspunkter

--

Christian

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 15:15

"Mikael Mortensen" <mikael@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> Bakri, der blev udvist fra Storbritannien efter terrorangrebet i London i
> juli 2005. Han dannede blandt andet en afdeling af bevægelsen Hizb

Jeg hørte den næstkommanderende i Bakri's gruppe, - og har den vist stadig
som en "wav"-fil. En BBC-mand siger blandt andet: "I siger, I er imod drab
på uskyldige" (det var efter angrebet i toget i UK), og manden svarer: "Med
uskyldige, mener vi muslimer", - så var den sat på plads. Mere rabiat kan
man ikke blive, - men det genere dem stadig ikke at kritisere os andre for
brud på det ene og det andet.

Fra : Henri Gath

Dato : 02-02-06 21:06

> [...]
> For profeten sagde: Dræb den, der fornærmer profeten«, skriver gruppen på

Åh, Allah, lad mig personligt skære halsen over på svinet!