Den globale hjernenedsmeltning
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-02-06 11:04

Hvad pokker er det der foregår i verden lige nu? Alle kan kun tale om nogle
landes boycut af Danmark (og formentlig nu også udviddet til flere
Europæiske lande)

Er vi da alle gået fuldstændig fra forstanden, og har lagt proportionssansen
i skraldespanden?

En flok lande der er kendetegnet ved dikatur, og manglende ytringfrihed,
hidser sig op over noget som en fri presse bringer. SO WHAT?

Lad dem dog - det er deres gode ret. Ignorer dem, og find nogle mere stabile
regimer at handle med.

Der er så nogen der udvidder hysteriet ved at udstede dødstrusler over
Danskere i "deres" område. - Jamen fint - forlad landet og stop
pengestrømmen dertil.

Og når dem der har penge til at købe noget, ikke kan få vestlige vare, og
dem der ingen penge har ikke får penge fra vesten, så indser de nok at vores
demokratiske rettigheder ikke er til salg, og hvis ikke de gør - So what -
det er deres problem og ikke vores.

Det eneste der undrer mig i denne sag er: hvor pokker er verdens førende
nation når det gælder om at kæmpe for demokrati og ytringsfrihed henne??
Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse af Jyllands-Posten. Jo
hykleriet er uden ende fra den kant.

Peter

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 02-02-06 11:45

Peter K. Nielsen wrote:
> Hvad pokker er det der foregår i verden lige nu?

En fødsel, ville jeg foreslå. Det plejer vist at gøre ondt til at
begynde med.

> Er vi da alle gået fuldstændig fra forstanden, og har lagt proportionssansen
> i skraldespanden?

Selvfølgelig, det skal til, hvis barnet skal være så stort som et
sammenhængende globalt ansvarsbevidst forældre-individ.

> [...]
> nation når det gælder om at kæmpe for demokrati og ytringsfrihed henne??
> Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse af Jyllands-Posten. Jo

Det burde ikke undre dig. Årsagen er, at USA's regering har fuld
kontrol over den såkaldt frie amerikanske presse. Og Pentagon ønsker
med sit engagement i Afghanistan og Iraq sidst af alt flere religiøse
komplikationer med muslimerne.

Steen Hjortsø

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 15:16

<contra@tdcspace.dk> wrote in message

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]

kontrol over den såkaldt frie amerikanske presse. Og Pentagon ønsker
med sit engagement i Afghanistan og Iraq sidst af alt flere religiøse

Rent vrøvl, i går kom New York Times til København for at dække sagen.

Fra : Gert Medom

Dato : 02-02-06 12:12

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En flok lande der er kendetegnet ved dikatur, og manglende ytringfrihed,
> hidser sig op over noget som en fri presse bringer. SO WHAT?

Det handler om at Penge lugter ikke! De saudiske oliepenge er ligeså gode i
et regnskab som penge fra demokratiske lande.

> [...]
> nation når det gælder om at kæmpe for demokrati og ytringsfrihed henne??
> Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse af Jyllands-Posten. Jo

USA har baser og soldater i Saudi arabien, hvis konge familie er venligt
stemt overfor USA. Det lægger bånd på hvor meget USA kan tillade sig at
sige. Hvis det handlede om menneske rettigheder og højere idealer, var der
en del af de kongedømmer på den arabiske halvø, hvor man kunne invadere og
fjerne styret..

/ Gert

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 18:00

"Gert Medom" <Gert.medom (slet dette)@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en del af de kongedømmer på den arabiske halvø, hvor man kunne invadere og

Der er sikkert også en anden grund. Bush har hele tiden gentaget det mantra,
at islam er en fredens religion.
Washington ønsker tydeligvis ikke at blive
associeret med memet om, at islam er årsagen til problemerne i Mellemøsten.
I en tale den 6. oktober 2005 til National Endowment for the Arts anerkender
præsident Bush dog faren for islamisk radikalisme og nævner mordet på Theo
van Gogh.
---
http://www.cnn.com/2005/POLITICS/10/06/bush.transcript/

In a courtroom in the Netherlands, the killer of Theo van Gogh turned to the
victim's grieving mother and said, "I do not feel your pain because I
believe
you are an infidel."

And in spite of this veneer of religious rhetoric, most of the victims
claimed by the militants are fellow Muslims.

When 25 Iraqi children are killed in a bombing or Iraqi teachers are
executed at their school or hospital workers are killed caring for the
wounded, this
is murder, pure and simple; the total rejection of justice and honor and
moral and religion.

These militants are not just the enemies of America or the enemies of Iraq,
they are the enemies of Islam and the enemies of humanity.

We have seen this kind of shameless cruelty before, in the heartless
zealotry that led to the gulags and the Cultural Revolution and the killing
fields.

Like the ideology of communism, our new enemy pursues totalitarian aims. Its
leaders pretend to be in an aggrieved party, representing the powerless
against
imperial enemies.

In truth, they have endless ambitions of imperial domination, and they wish
to make everyone powerless except themselves.

Under their rule, they have banned books and desecrated historical monuments
and brutalized women.

They seek to end dissent in every form and to control every aspect of life
and to rule the soul itself.

While promising a future of justice and holiness, the terrorists are
preparing for a future of oppression and misery.

Like the ideology of communism, our new enemy is dismissive of free peoples,
claiming that men and women who live in liberty are weak and decadent.

Zarqawi has said that Americans are, quote, "the most cowardly of God's
creatures," but let's be clear: It is cowardice that seeks to kill children
and
the elderly with car bombs and cuts the throat of a bound captive and
targets worshippers leaving a mosque.

It is courage that liberated more than 50 million people. It is courage that
keeps an untiring vigil against the enemies of a rising democracy. And it is
courage and the cause of freedom that once again will destroy the enemies of
freedom.

And Islamic radicalism, like the ideology of communism, contains inherent
contradictions that doom it to failure.

By fearing freedom, by distrusting human creativity and punishing change and
limiting the contributions of half the population, this ideology undermines
the very qualities that make human progress possible and human society
successful.

The only thing modern about the militants' vision is the weapons they want
to use against us. The rest of their grim vision is defined by a warped
image
of the past, a declaration of war on the idea of progress itself.

And whatever lies ahead in the war against this ideology, the outcome is not
in doubt: Those who despise freedom and progress have condemned themselves
to isolation decline and collapse.

Because free peoples believe in the future, free peoples will own the
future.

We didn't ask for this global struggle, but we're answering history's call
with confidence and a comprehensive strategy.

Defeating a broad and adaptive network requires patience, constant pressure,
and strong partners in Europe, the Middle East, North Africa, Asia and
beyond.

Working with these partners, we're disrupting militant conspiracies,
destroying their ability to make war, and working to give millions in a
troubled region
of the world a hopeful alternative to resentment and violence.
---

Fra : NoTrabajo

Dato : 02-02-06 12:25

> [...]

> ytringsfrihed henne?? Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse
> af Jyllands-Posten. Jo hykleriet er uden ende fra den kant.

Jeg må (desværre) tilstå, at jeg er fuldstændig enig med hr. Peter Krarup
Nielsen i ovenstående.

Tænk at vi nogensinde skulle blive enige om noget som helst.
--
NoTrabajo

Fra : hanzen

Dato : 02-02-06 14:04

> [...]
> nation når det gælder om at kæmpe for demokrati og ytringsfrihed henne??
> Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse af Jyllands-Posten. Jo

Det kan jeg kun tilslutte mig.
Ignorer idioterne.
Vi kan sagtens undvære den smule samhandel.
Men TV stationerne skal vel have tiden til at gå med noget.
--
hilzen
hanzen

Fra : Thomas J.

Dato : 02-02-06 15:23

Den Thu, 2 Feb 2006 14:03:55 +0100 sendte "hanzen"
<hanzen@mailmeikke.dk> følgende røgsignaler:

>Det kan jeg kun tilslutte mig.
>Ignorer idioterne.
>Vi kan sagtens undvære den smule samhandel.
>Men TV stationerne skal vel have tiden til at gå med noget.

hey, jeg fik en idé.....elektronisk krigsførsel:

Vi hacker de arabisksprogede TV-stationer, så de kun viser Linie 3 og
håndbold.
Modtagerlandene vil være tvunget i knæ inden en uge.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-02-06 15:18

Peter K. Nielsen skrev:

> Der er så nogen der udvidder hysteriet ved at udstede dødstrusler over
> Danskere i "deres" område. - Jamen fint - forlad landet og stop
> pengestrømmen dertil.

Problemet er at dèt netop retorisk set ville være "lige til højrebenet"
således at kunne anklage os selv for at "knægte ytringsfrihed" - fordi
vi altså bare ikke ligefrem vil finansiere folkeslag, der altså
tydeligvis helst så os myrdede ved terror.

Kan du se problemet?

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-02-06 18:29

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> således at kunne anklage os selv for at "knægte ytringsfrihed" - fordi vi
> altså bare ikke ligefrem vil finansiere folkeslag, der altså tydeligvis

udstedelse af dødstrusler er ikke omfattet af "ytringsfriheden" (ihvertfald
ikke i vestlige demokratier) men af straffeloven
og derudover så lige så vel som det er deres ret at boycutte OS er det da
vores ret selv at bestemme hvem vi vil give vores penge til

> Kan du se problemet?

nej

Peter

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 02-02-06 17:45

Ja, igår omsider. Og hvordan går det så med at offentliggøre
tegningerne i store landsdækkende amerikanske aviser ?
De er ikke hurtige til det, vel ? Clinton var derimod hurtig til at
nærmest latterliggøre det der lille, halvt åndssvage land langt mod
nord i Europa. Ja, det var Danmark, han mente.

Og der er det så, at jeg mener, at den mildt sagt langsomt
indtrædende amerikanske "støtte" må have sine grunde.

Jeg har, i modsætning til dig, svært ved at se, at det skulle være
r e n t vrøvl, at den amerikanske regering næppe ønsker disse
tegninger offentliggjort i amerikansk presse. Men det er da muligt, at
det sker til sidst, lang tid efter at omkring 10 europæiske lande har
gjort det.

Steen Hjortsø

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-02-06 22:52

> [...]

> nation når det gælder om at kæmpe for demokrati og ytringsfrihed henne??
> Det eneste JEG har hørt fra USA er fordømmelse af Jyllands-Posten. Jo

USA - og Clinton - suger røv på Saudi! Nuff Said.

Fra : Croc®

Dato : 03-02-06 02:27

On Thu, 2 Feb 2006 11:04:03 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

> [...]
>hidser sig op over noget som en fri presse bringer. SO WHAT?
>
>Lad dem dog - det er deres gode ret. Ignorer dem, og find nogle mere stabile

Du må sgù da indrømme at det foreløbigt har været en interressant
begyndelse på året.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 14:32

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Du må sgù da indrømme at det foreløbigt har været en interressant
> begyndelse på året.

hmmm - ja interessant hvis man interesserer sig for massehysteri (på begge
sider af "fronten")

Peter

Fra : Croc®

Dato : 03-02-06 21:42

On Fri, 3 Feb 2006 14:32:27 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>hmmm - ja interessant hvis man interesserer sig for massehysteri (på begge
>sider af "fronten")

O.k. underholdende ville måske være et mere velvalgt ord.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-02-06 22:49

> O.k. underholdende ville måske være et mere velvalgt ord.

ja hvis ikke det var så tragikomisk.

Peter