Abu Laban skulle
Fra : Hikker

Dato : 02-02-06 10:08

Smides ud af landet han laver jo landsskadende virksomhed mod Danmark,
jeg kan ikke forstå at imamer som ham kan få lov at gå rundt i det
danske samfund når de ikke vil Danmark noget godt, de hælder benzin på
bålet istedet for vand.

Fra : Peter Kirk

Dato : 02-02-06 10:30

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kan ikke forstå at imamer som ham kan få lov at gå rundt i det
> danske samfund når de ikke vil Danmark noget godt, de hælder benzin på

Men burde han ikke have ytringsfrihed? Vi er måske uenige i hans udtaleser,
men har han ikke en ret at sige hvad han mener?

Jeg synes også der må være grænser til ytringsfriheden, uden at jeg ved
præcist hvor grænsen ligger - bare at Abu Laban ikke har overtrådt den i min
mening.

Fra : Hikker

Dato : 02-02-06 10:48

On Thu, 2 Feb 2006 10:30:28 +0100, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>Men burde han ikke have ytringsfrihed? Vi er måske uenige i hans udtaleser,
>men har han ikke en ret at sige hvad han mener?

Vi som danskere må ikke tale nedsættende om muslimer så bliver vi bedt
om at møde op i retten. Og dette er bare ved at omtale en person og
det han gør er meget mere skadende på Danmark, og så mener jeg bare at
han må kunne straffes efter dansk lovgivning.

>Jeg synes også der må være grænser til ytringsfriheden, uden at jeg ved
>præcist hvor grænsen ligger - bare at Abu Laban ikke har overtrådt den i min
>mening.

Det er også således at demokratiet virker, bla. at vi hver især har
vores grænser, men fordi du har en anden grænse end min skal jeg da
ikke til både at true med alverdens ulykker, og det er netop deri at
forskellen på handlemåden findes, Abu Laban går over stregen ved at
opfrodre og opildne til at boykotte Danmark.

Fra : Kyllingen

Dato : 02-02-06 10:46

wrote:

>Men burde han ikke have ytringsfrihed? Vi er måske uenige i hans udtaleser,
>men har han ikke en ret at sige hvad han mener?

Jo, da - det er jo også derfor vi vil forære ham og hans trosfæller en
moske, så han kan udbrede sine synspunkter for de danske muslimer.

Venligst
Lars

Fra : Christian Sparre

Dato : 02-02-06 11:24

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men burde han ikke have ytringsfrihed? Vi er måske uenige i hans
> udtaleser, men har han ikke en ret at sige hvad han mener?

Selvfølgelig har han ytringsfrihed, men noget andet er at drive
samfundsskadelig virksomhed, han har jo i bund og grund sat Danmarks
sikkerhed på spild i denne sag ved at opfordre til en eskalering af
situationen i mellemøsten. Det mener jeg ikke at vi skal tillade.

Mener vist også der var snak om det i medierne da de tog derned for et par
måneder siden.

For vi har da en lov mod den slags ikke, det er vel i bund og grund
landsforrædderi ?

--
Sparre

Fra : anders

Dato : 02-02-06 12:15

> [...]
>
> Jeg synes også der må være grænser til ytringsfriheden, uden at jeg ved
> præcist hvor grænsen ligger - bare at Abu Laban ikke har overtrådt den i

Jo, han har også ytringfrihed, men selv om vi har ytringfrihed kan vi stadig
godt straffes for vores udtalelser. F.eks. for injurier.

Mvh
Anders

Fra : HMH

Dato : 02-02-06 11:55

Manden er uønsket i de muslimske lande Ægypten og de arabiske emirater for
at være for ekstremistisk.

At han får lov til at udspy sin galde og sine løgne heroppe siger vel mest
om vores tolerance?

Jeg synes det er OK han er her, men folk (dvs hans muslimske tilhængere)
skal bare konstant gøres opmærksom på, at han er rabiat og fuld af løgn.

Fra : B.Lauritzen

Dato : 02-02-06 13:24

HMH wrote:
> Manden er uønsket i de muslimske lande Ægypten og de arabiske emirater for
> at være for ekstremistisk.

Det har jeg ikke hørt før. Har du noget der underbygger det statement
(ikke at jeg ikke tror på dig, vil bare gerne se det selv)?

Fra : anders

Dato : 02-02-06 13:01

"Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Smides ud af landet han laver jo landsskadende virksomhed mod Danmark,

Skal redaktøren på Jyllandsposten så samme vej?

Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 13:24

anders wrote:
> "Hikker" <conesanex@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Skal redaktøren på Jyllandsposten så samme vej?

Selvfølgelig skal han da ikke det, han forsvarer grundlæggende danske
værdier.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 13:28

Kun www.dr.dk:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/01/115700.htm

--

Christian

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 16:56

> [...]
> jeg kan ikke forstå at imamer som ham kan få lov at gå rundt i det
> danske samfund når de ikke vil Danmark noget godt, de hælder benzin på

Jamen det er da altid noget, at han nu er blevet taget med bukserne nede.
Det burde, men gør næppe, åbne øjnene på den selvudnævnte elite.
Nu ser de, hvem det er, de så gerne ville "i dialog med".
Må herren tilgive dem deres dårskab og naivitet.
Jeg kan ikke.

MVH
Egon

Fra : Henri Gath

Dato : 02-02-06 21:08

> [...]
> jeg kan ikke forstå at imamer som ham kan få lov at gå rundt i det
> danske samfund når de ikke vil Danmark noget godt, de hælder benzin på

Ud med det møgsvin....og uden faldskærm!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-06 09:27

Egon Stich wrote:
> [...]
> Nu ser de, hvem det er, de så gerne ville "i dialog med".
> Må herren tilgive dem deres dårskab og naivitet.

Og yderst tankevækkende med den larmende tavshed omkring dette fra
venstre side ?

--

Christian

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-06 12:26

Egon Stich wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke.

Og yderst tankevækkende med den larmende tavshed omkring dette fra

De er såmænd begyndt at kravle frem igen.
Lige nu, har de travlt med at gennemsøge biblioteket efter tekster, der kan
"forklare" hvorfor alle vi andre tager fejl.
De er så uendelig naive, at de ikke kan fatte, at de intet fatter.

MVH
Egon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-06 12:28

Egon Stich wrote:

> [...]
> "forklare" hvorfor alle vi andre tager fejl.

> De er så uendelig naive, at de ikke kan fatte, at de intet fatter.

Og ved du hvad, efterhånden er jeg også ved at tro det.

--

Christian

Fra : Martin

Dato : 03-02-06 13:55

Christian B. Andresen skrev:

> Og ved du hvad, efterhånden er jeg også ved at tro det.

De skulle jo lige finde ud af hvordan de kunne forsvare Salman Rushdies
ytringsfrihed i forbindelse med de sataniske vers, samtidig med at de
fordømmer JP´s ytringsfrihed (en småfascistisk provinsavis).
Nu har ikonet Thøger Seidenfaden så leveret opskriften.: Læne sig op
ad svenske tilstande og sortere ytringsfriheden efter hvad der er
intellektuelt smagfuldt og på den anden side det uønskede
fasciostoidt plebejeriske. Sådan! Med et snuptag har
kulturradikalisterne igen forsøgt at fjerne den folkelige satire.
PH vender sig ikke i graven, han roterer med 180 km/t.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-02-06 15:36

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
>intellektuelt smagfuldt og på den anden side det uønskede
>PH vender sig ikke i graven, han roterer med 180 km/t.

Thøger S er et glimrende exempel på totalt naive
"menneskerettighedsforkæmpere".
På grund af, at denne type ikke tør blande sig der, hvor det virkelig var
påkrævet, exellerer de i ganske små sager her til lands.
For ex. Skolebespisning, tørklæder, lejrskoler, børnefødselsdage,
svømmehaller osv.
På alle disse områder har de, for i menneslehedens navn, forsvaret
middelalderlige kulturopfattelser.
Og derved, udi egen indbildning, fremhævet deres egen moralske og
intellektuelle overlegenhed.
I mange andres øjne, en uendelig dumhed.!!
Sikkert fint i salonerne, men IKKE i den virkelige verden.

Det er da klart, at den slags giver "blod på tanden".

Det er simpelthen psykologi for begyndere.

Deres påståede "humanitet" har i virkeligheden udsat de fornuftige
indvandrere der uden tvivl findes, for en ganske svinsk behandling.
Det er det nemlig, når man i dumhed styrker de opfattelser hos de primitive,
som "de gode" netop er flygtet fra.

Man svigter i sin dumhed menneskelighed og humanisme..!!
Hvor meget har disse, rent ud sagt, idioter, i virkeligheden øget
spændingerne og modsætningerne?

Dette er een af grundene til, at jeg, og med fuld ret, taler om
umenneskelige "humanister".

MVH
Egon