Danmark kapitulerer
Fra : Trond Svendsen

Dato : 02-02-06 01:54

Den danske statsministeren Anders Fogh Rasmussen beklager nå på vegne av
Danmark, overfor hele den muslimske verden, at en dansk avis har brukt sin
grunnlovsfestede ytringsfrihet i et fritt samfunn i fredstid.

Historisk sett er dette kanskje ikke overraskende.

Forrige gang Danmark kapitulerte overfor tyranner, gjorde de det på under en
time uten noen motstand mot undertrykkerne.

--
Trond

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-02-06 02:31

Trond Svendsen skrev:
> [...]
>
> Forrige gang Danmark kapitulerte overfor tyranner, gjorde de det på under en
> time uten noen motstand mot undertrykkerne.

Burde du ikke som nordmand spare lidt på krudtet og holde dig fra at
opildne til nyttesløse "nordiske infights" over denne beklagelse, når
man i dagbladet.no kan læse om, hvordan det officielle Norge via
Utenrikesdepartementet var de første til direkte at undsige sig
Magazinets udmærkede brug af ytringsfriheden ved genoptryk af JPs tegninger?

Dèt skuffede nemlig en hel del danskere fælt, herunder undertegnede, der
som historiestuderende undrede sig stærkt over, hvor den ellers så
stolte norske modstandsvilje fra 9. april 1940 mon var blevet af i
mellemtiden...

Det er simpelt hen dybt åndssvagt at ville skændes "internt" over det
her, når det er islamisk totalitarisme, der er vor fælles fjende i denne
sag. Så skal vi ikke hellere skrinlægge denne diskussion på stedet og
holde fokus på hovedproblematikken i stedet for at spilde tid på at pege
fingre ad hinanden?

Anders Peter Johnsen

Fra : Hans Petter Nenseth

Dato : 02-02-06 03:30

Etter en stund uttalte Anders Peter Johnsen følgende:

>Magazinets udmærkede brug af ytringsfriheden...

Skinnhellige, PRkåte idioter, som ikke er ute etter å komme i nyhetene
selv. Hadde slike som disse hatt makt hadde ikke ytringsfrihet
eksistert. De er av akkurat samme ulla selv, som de de prøver å
latterliggjøre med disse tegningene. Hjernevaskede ekstremister er
hjernevaskede ekstremister uansett hva slags fortegn du setter foran
dem. De finnes blant muslimer, jøder, kristne, og også noen få SVere.
--
Korset ut av flagget nå.

Fra : PerX ...

Dato : 02-02-06 04:33

In article <43e160c5$0$47059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk says...
> [...]
> Utenrikesdepartementet var de første til direkte at undsige sig
> Magazinets udmærkede brug af ytringsfriheden ved genoptryk af JPs tegninger?

Han har jo ret i at Fogh stak halen mellem benene.

Fra : Tim

Dato : 02-02-06 06:55

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> In article <43e160c5$0$47059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk says...
>>

> Han har jo ret i at Fogh stak halen mellem benene.

Til en vis grad, ja. Desværre.

Tim

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-02-06 07:00

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> sag. Så skal vi ikke hellere skrinlægge denne diskussion på stedet og
> holde fokus på hovedproblematikken i stedet for at spilde tid på at pege

Han har da *ytringsfrihed*, så hvorfor skal han holde sin kæft
med det?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-02-06 13:26

Mogens Michaelsen skrev:

> Han har da *ytringsfrihed*, så hvorfor skal han holde sin kæft
> med det?

Jeg knægter jo ikke mandens ytringsfrihed, endsige bruge vulgære ord som
"hold kæft".

Jeg bruger blot MIN ytringsfrihed til at påpege at hans utidige angreb
på Danmark hænger afsindigt dårligt sammen med det norske
Udenrigsministeriums adfærd i samme sag: Det ville være pinligt om han
således begyndte at smide med sten i eget glashus og ville kun lede til
intern splid mellem to nabolande med et fælles problem, nemlig denne
afskyelige "politiske korrekthed", der altså tilsiger alskens luset
diplomat-uvæsen at man skal give køb på sine egne rettigheder for ikke
at "støde" nogle storhedsvanvittige, totalitaristiske islamofascister....

Anders Peter Johnsen

Fra : Isachsen

Dato : 02-02-06 16:19

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> der som historiestuderende undrede sig stærkt over, hvor den ellers så
> stolte norske modstandsvilje fra 9. april 1940 mon var blevet af i

Det var vel helst motstand mot å forsvare seg. Men lærte man noe av det?
"Aldri mer 9.april" var parolen i noen år. Hvor mange 9. april'er har vi så
hatt siden 1940?

Finanspolitisk 9. april?
Kulturpolitisk 9. april?
Idepolitisk 9. april?
Etnopolitisk 9. april?

Og nu religionspolitisk 9. april

Isachsen

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 02-02-06 06:55

Trond Svendsen skrev:
> Den danske statsministeren Anders Fogh Rasmussen beklager nå på vegne av
> Danmark, overfor hele den muslimske verden, at en dansk avis har brukt sin
> grunnlovsfestede ytringsfrihet i et fritt samfunn i fredstid.

Næ, han *ytrede* sig om, at han ikke brød sig om tegningerne, i
god overensstemmelse med det han selv *ytrede* i sin nytårstale.

> Historisk sett er dette kanskje ikke overraskende.
>
> Forrige gang Danmark kapitulerte overfor tyranner, gjorde de det på under en
> time uten noen motstand mot undertrykkerne.

Blandt andet fordi Jyllands-Posten forud havde præpareret en del
danskere til en nærmest pro-tysk holdning, især Venstre-bønder.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : HKH

Dato : 02-02-06 08:08

"Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i melding

> Historisk sett er dette kanskje ikke overraskende.
>
> Forrige gang Danmark kapitulerte overfor tyranner, gjorde de det på under
> en time uten noen motstand mot undertrykkerne.

Og rykter vil ha det til at Jyllandsposten i særklasse var den mest
Tyskvennlige avisen-:)

HKH

Fra : G. Lavik.

Dato : 02-02-06 10:46

On Thu, 02 Feb 2006 07:08:14 GMT, "HKH" <dullan@peri.net> wrote:

>"Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i melding

>Og rykter vil ha det til at Jyllandsposten i særklasse var den mest
>Tyskvennlige avisen-:)
>

>HKH

Faktum er at Aftenposten var det i Norge.......

Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.document.no/weblogg/
http://www.thereligionofpeace.com/default.htm#attacks
http://www.rights.no/index.htm
http://www.fomi.no
http://www.worldometers.info/
http://www.tellthechildrenthetruth.com/index.html
http://www.fmi.as

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 02-02-06 15:00

"Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Forrige gang Danmark kapitulerte overfor tyranner, gjorde de det på under
> en time uten noen motstand mot undertrykkerne.

Den tanke har jeg haft flere gange. Historien har det med at gentage sig.

1940: 12 Geværer
2006: 12 Tegninger

Flemming Nielsen

Fra : Malte Runz

Dato : 03-02-06 08:49

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> wrote in message
> "Trond Svendsen" <trond@easy.com> skrev i en meddelelse

> Den tanke har jeg haft flere gange. Historien har det med at gentage sig.
>
> 1940: 12 Geværer
> 2006: 12 Tegninger

Fogh beklagede _ikke_ at tegningerne blev bragt, men beklagede, at mange har
følt sig stødt over tegningerne. En altafgørende forskel. Nu skal vi ikke
også begynde at forplumre sagerne herhjemme.
Selv om jeg ikke er specielt stor fan af vores statsminister, så synes jeg,
at han i denne sag nu gør det rigtige. Ingen skal undskylde, at nogen har
benyttet sig af, at vi har ytrings- og pressefrihed i Danmark, og det er
heller ikke sket i dette tilfælde.

--
Malte Runz

Fra : G. Lavik.

Dato : 03-02-06 11:45

On Fri, 3 Feb 2006 08:49:24 +0100, "Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>benyttet sig af, at vi har ytrings- og pressefrihed i Danmark, og det er

Stort sett skal dere dansker være stolte av Fogh, her i Norge har vi en
gård med knehøner - for tiden representert ved Gahr-Støre -
utenriksminister kallet.
Han gjør knefall både i Øst og Vest, hvilket han kaller "diplomati" - og
minner grandgivelig om Chamberlain før den 2. verdenskrig.

Vårt hjemlige Arbeierparti - som prediket det brukne geværs politikk
før 1940 - er seg selv lik - tross mange år og mulighet for lærdom...
Akk ja...

Georg Lavik
____________

Fra : John Hilt

Dato : 03-02-06 15:08

On Fri, 03 Feb 2006 10:45:01 GMT G. Lavik.
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

> [...]
>Han gjør knefall både i Øst og Vest, hvilket han kaller "diplomati" - og
>minner grandgivelig om Chamberlain før den 2. verdenskrig.

Jau, jeg har gjort meg liknende tanker om Gahr "peace in our time"
Støre, som innbiller seg at dialog er veien å gå for å bli kvitt islams
terror og fundamentalisme. Uansett argumenter i dialog vil ikke
våre friheter og vantro livsstil være tillatt etter islams lære.

Ved å tillate islamisering har europeiske land sluppet reven inn
i den naive knehønegården, og det finnes ingen politisk korrekt
måte å få den ut igjen på.

Som både PST og FFI har påpekt er det nå kun et spørsmålom tid før det
smeller i Norge også. Takkekort kan sendes til de partiene som bestemte
at all fremmed kultur kun er en berikelse. Basert på antagelser, mens de
"håpa og trur" sammen med Bondevik. FrP-ere, ilanddrevne sjøfolk og
andre "rasister" som forholder seg til realiteter vil dessverre få rett.

--

-= jh =-

Fra : G. Lavik.

Dato : 03-02-06 19:09

On Fri, 03 Feb 2006 14:08:15 GMT, John Hilt <n.n@c2i.net> wrote:

> [...]
>"håpa og trur" sammen med Bondevik. FrP-ere, ilanddrevne sjøfolk og
>andre "rasister" som forholder seg til realiteter vil dessverre få rett.

Bondesvik er nå blitt belønnet med en bistandsutdelerpost i FN, trolig
som takk for bistand utdelt i hans tid som stasminister.
Jg er stygt redd vi skal få merke det båe i statskassen og på
skatteseddelen.

Georg Lavik
____________

Fra : Trond Svendsen

Dato : 03-02-06 12:05

"Malte Runz" <malte_runz@stofanet.dk> skrev :

> [...]
> benyttet sig af, at vi har ytrings- og pressefrihed i Danmark, og det er

Nå er jeg kanskje ikke så veldig god i å forstå det danske språket, men jeg
har overhodet _ikke_ misforstått at den danske statsministeren har
kapitulert.

Hva var den statsministeren sa?
"Jeg beklager........."

Uansett hva han har beklaget, så har mange av oss i Norge og resten av
verden _oppfattet_ det slik at Fogh har beklaget seg overfor all verdens
hysteriske barbarer som kaller seg muslimer.

Både vi nordmenn, og dere dansker, bør være 100% enige om at vår
ytringsfrihet og demokrati må beskyttes med alle midler, og at alle angrep
mot våre umistelige verdier må stoppes med de midler som er nødvendige.

Vi skal heller _aldri_ noen gang beklage overfor barbarere at vi benytter
våre demokratiske menneskerettigheter, uansett hvordan en barbar oppfatter
vår bruk av rettighetene. Vi må aldri vike.

--
Trond

Fra : W.P.

Dato : 03-02-06 13:43

> [...]
> våre demokratiske menneskerettigheter, uansett hvordan en barbar oppfatter
> vår bruk av rettighetene. Vi må aldri vike.

Men vi må også passe på den nye fare når sverige konverterer til Islam etter
neste valg???...:)

Fra : Isachsen

Dato : 03-02-06 15:16

Trond Svendsen wrote:

> [...]
> benytter våre demokratiske menneskerettigheter, uansett hvordan en
> barbar oppfatter vår bruk av rettighetene. Vi må aldri vike.

Hva er verst - at de vil innføre sin islam her eller at vi vil innføre vårt
sosialistiske, kristne demokrati der?

Isachsen

Fra : Trond Svendsen

Dato : 03-02-06 16:17

"Isachsen" <origiremove@c2i.netinvalid> skrev :

> Hva er verst - at de vil innføre sin islam her eller at vi vil innføre
> vårt
> sosialistiske, kristne demokrati der?

Du er sannsynligvis en uopplyst idiot, men skal få et spørsmål tilbake.
Hvilke samfunn vil du bo i?
Et demokrati med full ytringsfrihet, eller et diktatur uten grunnleggende
demokratiske rettigheter og ingen ytringsfrihet?

Hvis du velger alternativet med diktatur, så ber jeg deg om å flytte fra
Norge og oppsøke et av disse steinaldersamfunnene.
Dersom du allikevel velger å bo i Norge, så vil jeg vite hvorfor?

--
Trond

Fra : John Hilt

Dato : 03-02-06 16:17

On Fri, 03 Feb 2006 14:15:42 GMT Isachsen
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse

>Hva er verst - at de vil innføre sin islam her eller at vi vil innføre vårt
>sosialistiske, kristne demokrati der?

Vil vi egentlig det? Jeg tror at de fleste ønsker at muslimer skal finne
fram til en reformert og modernisert versjon av sin religion. Der de
setter sharialover til side, slik de kristne har gjort det med
Moseloven.

Men med islams innbygde mekanismer mot forandring er dette like lite
sannsynlig som at Valgerd kommer ut av skapet, og at Kjell Magne går
på vannet ut en isfri Oslofjord for å ta imot Jesus som kommer tilbake.

--

-= jh =-

Fra : Snurrberget

Dato : 05-02-06 16:20

> Men med islams innbygde mekanismer mot forandring er dette like lite
> sannsynlig som at Valgerd kommer ut av skapet, og at Kjell Magne går
> på vannet ut en isfri Oslofjord for å ta imot Jesus som kommer tilbake.

Måske ikke så usandsynligt endda...
Der var vel et eller andet sted en grund til at en gruppe imamer fra
Danmark tog til mellemøsten og skabte den konflikt vi nu er vidne til.
Måske integrationen i Danmark er begyndt at sætte spor i kraft af mindre
tilstrømning til moskeen.

- cep

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-02-06 19:43

Snurrberget wrote:
-snip-

> Måske integrationen i Danmark er begyndt at sætte spor i kraft af mindre
> tilstrømning til moskeen.

Altså, med alle de krav de har fremsat om at DK skal indføre lovgivning
der indskrænker ytringsfriheden, så mener jeg ikke der er plads til
flere muslimer her i landet. Vi kan så genoverveje det igen om 10 år og
se om de herboende muslimer så til den tid er tilpas integreret og har
arbejde m.m.

Sådan har jeg ellers aldrig tidligere følt det, men det er fuldstændigt
vanvittigt, som de tror de skal overtage hvordan landets love og regler
bliver lavet her. Og den delegation af idioter der rejste til
udlandet... Tjah, er de danske statsborgere kan vi jo ikke smide dem ud
men løsningen på problemet er jo så at vente med at tage flere ind,
indtil imamerne er integrerede og det er de tydeligvist ikke i
øjeblikket. Så de bestemmer sådan set selv hvornår de "er modne" nok til
at vi kan tage flere ind igen.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen