links til JP sagen
Fra : Mr. D

Dato : 01-02-06 23:16

Her er nogle lidt anderledes websites om Muhammed-affæren (De fleste er
engelsksprogede). Ikke at jeg sympatiserer med alt, men de giver nogle lidt
andre vinkler end mainstream DR dækning

Prøv lige at se på denne side, hvad de arabiske lande er vant til, når det
gælder karrikaturtegninger i deres aviser. De er jo på ingen måde fremmed
over for fænomenet.
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

En side, som støtter DK, og som har tegningerne til at ligge permanent.
http://face-of-muhammed.blogspot.com/

En anden side som støtter DK (langsom)
http://www.di2.nu/files/Muhammed_Cartoons_Jyllands_Posten.html

Den her er for øjeblikket overbebyrdet på grund af mange besøgende, men den
viser tegninger af Muhammed, som de har været gennem historien helt tilbage
til middelalderen. Det er spændende at se bl.a. Gustave Doré tegne Muhammed
i Helvedet, lidende og med opskåren mave, hvorudfra indvoldene hænger. Det
er lige så spændende at se, at Dali rent faktisk har gjort ham kunsten
efter.
Muhammed er altså blevet flittigt tegnet - også på en ikke-ærende måde,
gennem historien.
http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive/

Her er en anden side med historiske illustrationer af Muhammed. Ikke helt så
god som den herover. Må håbe den kommer op at køre igen.
http://commons.wikimedia.org/wiki/Muhammad

Den her er ret grov. Lyt til teksten i sangen, som bliver sunget (skal
lige have lov at loade. Det tager noget tid)
http://islamcomicbook.com/

Her kan du købe t-shirts med censurerede tegninger af Muhammed
http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=120266

Bevis på at JPs tegninger ikke var de første. Her afbilles Muhammed i South
Park (spil filmen / jeg har ikke selv set det hele af den)
http://www.scientomogy.com/south_park_scientology.php

Islam online fortæller om sagen
http://www.islam-online.net/English/News/2006-02/01/article02.shtml
http://www.islam-online.net/English/News/2006-02/01/article06.shtml

Smørmangel på vej til den arabiske verden, fordi de boykotter Arla
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3574305

Laban taler med to tunger samt en kronologisk oversigt siden 1989
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/01/115700.htm

simon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 09:08

Mr. D wrote:
> Her er nogle lidt anderledes websites om Muhammed-affæren (De fleste er
> engelsksprogede). Ikke at jeg sympatiserer med alt, men de giver nogle lidt
> andre vinkler end mainstream DR dækning

snip en masse sjove/grelle links

Hyklere siger jeg bare !!!!

--