Dansktopmusikkens kulturkanon
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 19:38

MIT FORSLAG TIL DANSKTOPMUSIKKENS KULTUR-KANON

Kategori: Sange

1: Hvide måge (Gustaw Winkler)

2: Vi rokker os ikke (Ib Jensen)

3: Ved landsbyens gadekær (Keld og The Donkeys)

4: Den gule flyver (Bjørn og okay)

5: Vimmersvej (Bamses Venner)

6: Belinda (Rocking Ghost)

7: To lys på et bord (Otto Brandenburg)

8: Dansevise (Grethe Ingmand)

Kategori: Grupper / sangere

1: Lørdagspigerne

2. Blue Boys

3. Gitte Hænning

4: Gustaw Winkler

5: Keld og the Donkeys

6: Bjørn og Okay

7: Richard Ragnvald

8: Kandis

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-02-06 20:02

Åge Halldorsson wrote:
> MIT FORSLAG TIL DANSKTOPMUSIKKENS KULTUR-KANON
>

> 2: Vi rokker os ikke (Ib Jensen)

Øhhh..... en du kender?

> 6: Belinda (Rocking Ghost)

Øhhh..... en du kender?

> Kategori: Grupper / sangere
>
> 1: Lørdagspigerne

Øhhh..... en du kender?

> 2. Blue Boys

Øhhh..... en du kender?

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 20:32

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43e105bc$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Øhhh..... en du kender?
SV: Yes. Det var ham som lavede Danmarks første dansksprogede
rock`n`roll-plade, som hed "Vi rokker os ikke". Den kom i efteråret 1956,
ca. et år efter at rock`n`roll-bølgen var sat igang i USA af en sanger som
hed Elvis Presley. Han var USAs populæreste sanger fra midten af 50-erne og
mange år frem.

> Øhhh..... en du kender?
SV: Rocking Ghost var Danmarks førende pigtrådsgruppe. Pigtråd er den slags
musik som blev lanceret af den engelske gruppe "Shadows" i starten af
60-erne. Lederen af gruppen hedder Hank Marvin, og er meget kendt indenfor
slagermusikfolk, men rigtigt mange popRock-.folk kender også navnet.

> Øhhh..... en du kender?
SV: Det var 50-ernes største pigegruppe. Der var vist 4 piger med. De blev
lanceret af DR tv i et Otto Leisner-show. Otto Leisner var den mest kendte
og populærstee show-vært i DR-tv i 1950-erne, 60-erne, 70-erne og vist også
lidt af 80-erne

> Øhhh..... en du kender?
SV: Det var Danmarks mest populære underholdningsmusik-gruppe i 50-erne og
noget af 60-erne. den bestod af 4 mand. Den ene var så vidt jeg husker en
snager som hedder John Mogensen. men det er jeg altså ikke helt sikker på.
Han kan have været med i den tids konkurrenrende gruppe "Four Jacks". PS:
Four Jack er fra 1957 og eksisterer endnu, men nu under navnet "One Jacks" ,
hehehe

Forresten hvis det var for at håne, krænke og fornedre at du skrev disse
spørgsmål så forlanger og kræver jeg en uforbeholden skriftlig undskyldning
fra dig, din købmand, ham der bor hennne på hjørnet, din onkel og vores
konge.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-06 17:37

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43e105bc$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Øhhh..... en du kender?
______

Her er tale om en ren katastrofe. Det var ikke Ib (rock) Jensen som lavede
den.

Det var Peter Abrahamsen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-06 19:40

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43e23374$0$47038$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Her er tale om en ren katastrofe. Det var ikke Ib (rock) Jensen som lavede
> den.
>
> Det var Peter Abrahamsen

Hvad har Peter Abrahamsen gjort dig...siden han skal udnævnes til en
katastrofe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-06 13:54

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har Peter Abrahamsen gjort dig...siden han skal udnævnes til en
> katastrofe
_____

Allan , din charmetrold. Det var en katastrofe at jeg skrev at Ib Jensen
havde sunget den.

Hilsen Åge

Fra : Lars Holst

Dato : 01-02-06 20:33

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> said in

> MIT FORSLAG TIL DANSKTOPMUSIKKENS KULTUR-KANON
>

> Kategori: Sange
>
> 1: Hvide måge (Gustaw Winkler)
>
> 2: Vi rokker os ikke (Ib Jensen)
>
> 3: Ved landsbyens gadekær (Keld og The Donkeys)

> [...]

Er det noget du lytter til på dit Netto/Bilka anlæg med en klaphat på og
en McD burger i hånden mens du drikker Bjørnebryg med sugerør?

Husk også at betale det årlige kontingent til Bingo i morbror Børges
staldhus for niogfyretyvende gang.

Jeg har selv engang, i kort tid, boet i en landsby hvor samlingsstedet
for byens 29 familier var gadekæret og postkassen.

Der sker altså en smule mere med ens smag, udvikling og dømmekraft når
man færdes i byer med f.eks. butikker og biler.

Men det er nok bare mig der er fordomsfuld.

--
Lars Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 21:00

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men det er nok bare mig der er fordomsfuld.
>

> Lars Holst

____

SV: Nej nej. Afgjort ikke. Du har følgeskab af de fleste af landets
lokalradiofolk

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-02-06 20:39

"Åge Halldorsson"

> 4: Den gule flyver (Bjørn og okay)

Er ikke dansk men en oversættelse fra engelsk " Little yellow aeroplane",
indspillet i 69 af Leapy Lee, og i 73 af svenske Svenne og Lotta

> 5: Vimmersvej (Bamses Venner)

Er ikke dansk men en oversættelse af sydafrikansk sang, "Mbube" skrevet af
Solomon Linda i 1939. Sangen stjålet af en amerikansk producer, George David
Weiss, som fik den oversat til " The lion sleeps to night" - og Weiss
scorede alle indtægterne på verdenshittet.
Bamse overgav for et par år siden alle sine fremtidige indtægter på sangen
til Solomon Lindas døtre.

/ Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 21:02

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke dansk men en oversættelse fra engelsk " Little yellow aeroplane",

> Er ikke dansk men en oversættelse af sydafrikansk sang, "

> / Flying Hotdogs

____

Ja, de stjæler med arme og ben, de musikere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:25

On Wed, 1 Feb 2006 21:01:47 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:
__

>Ja, de stjæler med arme og ben, de musikere.

Hvilket ikke besvarer spørgsmålet om hvad disse sange laver i en Dansk
kulturkanon?

/Alex

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-02-06 23:10

Åge Halldorsson wrote:

> ____
>
> Ja, de stjæler med arme og ben, de musikere.
>
> Hilsen Åge

Hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet?

Søren

Fra : -=JF=- priv

Dato : 01-02-06 21:59

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Bamse overgav for et par år siden alle sine fremtidige indtægter på sangen
> til Solomon Lindas døtre.

Man kan mene om bamses musik hvad man vil - Men han er sgu en hædersmand!

Fra : Max

Dato : 01-02-06 22:19

Hej

> Man kan mene om bamses musik hvad man vil - Men han er sgu en
> hædersmand!

Ja, tidligere var han danmarks fedeste sanger :)

Ps: Gider ikke hans musik, men kan godt lide manden.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 22:35

> "Åge Halldorsson"

> Er ikke dansk men en oversættelse fra engelsk " Little yellow aeroplane",
> indspillet i 69 af Leapy Lee, og i 73 af svenske Svenne og Lotta

Hvis Anders And kan optræde på en officiel dansk kulturkanon, så kan danske
udgaver af udenlandske sangere vel også snige sig ind på Åges.
Fremgangsmåden er vel også et af kendetegnene ved genren i det hele taget.

> Er ikke dansk men en oversættelse af sydafrikansk sang, "Mbube" skrevet af
> Solomon Linda i 1939.

Tja, oversættelse er vel også et lidt forkert ord - jeg har i hvert fald
svært ved at forestille mig, at den afrikanske tekst minder bare
tilnærmelsesvis om den danske :)
Og faktisk er jeg ikke uenig med Åge i, at Vimmersvej er blevet et særligt
dansk ikon - uagtet om man i øvrigt betragter sangen som god eller ej.

I øvrigt blev jeg overrasket over, at jeg kendte så mange af de sange Åge
nævner - det plejer altså ikke at være tilfældet :) Samtidigt er Åges indlæg
relevant og informativt, hvorfor der burde være så meget desto mindre grund
til at svare flabet på netop dette indlæg (og den her kommentar er altså
ikke henvendt til dig, om end det er dit indlæg, jeg egentligt svarer på).

Mvh Mikkel

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-02-06 23:25

"Mikkel Knudsen" <Mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev
> Fremgangsmåden er vel også et af kendetegnene ved genren i det hele taget.

Ak, ja - desværre. Udfaldet er ikke altid lige heldigt

> Tja, oversættelse er vel også et lidt forkert ord - jeg har i hvert fald
> svært ved at forestille mig, at den afrikanske tekst minder bare
> tilnærmelsesvis om den danske :)

"Oversættelse" var ikke korrekt, det lå bare først for

> Og faktisk er jeg ikke uenig med Åge i, at Vimmersvej er blevet et særligt
> dansk ikon - uagtet om man i øvrigt betragter sangen som god eller ej.

Det er den da også, men der er mange mange andre dansktop sange, der også er
komponeret her i landet. De burde vel strengt taget have en større
berettigelse i en kanon?

> til at svare flabet på netop dette indlæg (og den her kommentar er altså
> ikke henvendt til dig, om end det er dit indlæg, jeg egentligt svarer på).

tak Genren Dansktop er ofte forhånet, har været det de sidste 30 år
eller mere.
Ikke altid helt berettiget, men måske netop p.g.a. ovennævnte mere eller
mindre oversættelser af udenlandske tekster.

/ Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 00:33

> Det er den da også, men der er mange mange andre dansktop sange, der også
> er komponeret her i landet. De burde vel strengt taget have en større
> berettigelse i en kanon?

Sikkert :)

Jeg har bare det forbehold, at jeg næppe nogensinde kunne finde på at sætte
en dansktop-plade på (i det mindste ikke ædru eller alene), og meget
sjældent oplever genkendelsens glæde, når Åge lirer 'kendte' kunstnere eller
sangtitler af. Vimmersvej ville jeg derimod kunne huske (det meste af)
teksten til, om så det var mandag morgen før første kop kaffe...

Og så er det altså den første sang, jeg tænker på, hvis talen falder på
Bamse(s venner) - også selv om melodien er tyvstjålet fra udlandet.

Mvh Mikkel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-02-06 17:35

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Genren Dansktop er ofte forhånet, har været det de sidste 30 år
> eller mere.

SV: Du kan roligt skrive "eller mere". Sån har det været siden
halvtredserne. Altid har de kulturradikale brokket sig med deres sure
opstød. De kværner løs om alt det populære og det forfærdelige ved det.
Sjovt nok, efter 50 år er dansktopmusik stadig ufatteligt populært ude i
befolkningen

> Ikke altid helt berettiget,

SV: Nej

Hilsen åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 17:51

On Thu, 2 Feb 2006 17:34:35 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Sjovt nok, efter 50 år er dansktopmusik stadig ufatteligt populært ude i
>befolkningen

Skulle vi ikke hellere sige i dele af befolkningen, på samme måde som
heavy metal, country, jazz o.s.v. er populært i dele af befolkningen?

Ingen musikgenre er populær i hele befolkningen, og dansktop er ikke
populær i en særlig store del af befolkningen. Det er de nøgne
kendsgerninger. Ellers ville de jo være Kandis der trak 30.000
tilskuere i Parken, og ikke U2.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-02-06 20:51

Ellers ville de jo være Kandis der trak 30.000
> tilskuere i Parken, og ikke U2.
>
> /Alex

Hvad kan de ikke trække mere end 30.000

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-06 04:20

> [...]
> populær i en særlig store del af befolkningen. Det er de nøgne
> kendsgerninger. Ellers ville de jo være Kandis der trak 30.000

Tja... Jeg er nu bange for, at det bliver svært at være enig med dig.

Først og fremmest, så spiller Kandis vel 200 - 250 gange om året,
et eller andet sted i Danmark. Hvis U2 gjorde det samme, så trak
de nok heller ikke 30.000 mennesker til en koncert.

Du siger Dansktop ikke er populært i en særlig stor del af befolkningen.
Der tror jeg vi bliver uenig igen, for skal jeg gætte, så tror jeg faktisk,
at det nok er der, der alligevel er flest. Men skal vi måle det, her i
denne
gruppe, så har du nok ret. Men i befolkningen, så slår Birthe Kjær nok
alligevel Deep Purple.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 10:05

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Tja... Jeg er nu bange for, at det bliver svært at være enig med dig.

Hvis alle var enige, så blev det jo heller ingen debat :)

> Først og fremmest, så spiller Kandis vel 200 - 250 gange om året,
> et eller andet sted i Danmark.

Nej, det er groft overvurderet. Kandis har ifølge deres egen spilleplan på
deres hjemmeside, spillet 117 gange om året i gennemsnit de seneste 4 år.

>Hvis U2 gjorde det samme, så trak
> de nok heller ikke 30.000 mennesker til en koncert.

Nu er en stor del af Kandis' jobs forsamlingshuse, firtidscentre,
idrætshaller og hoteller, hvor de er hyret som del af en eller anden event,
og ikke som decideret koncertnavn. Der kan vel næppe være med end 250
mennesker i gennemsint på sådanne steder, så prøv selv ved lidt hovedregning
at finde det samlede antal mennesker der hører Kandis på et år, og
sammenlign det med ét job for U2.
Men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at U2 kunne have spillet mange flere
totalt udsolgte koncerter, at dømme efter presset på billetnet og den hast
hvormed billetterne blev udsolgt.

> Men i befolkningen, så slår Birthe Kjær nok
> alligevel Deep Purple.

Det er jo ikke nogen fair sammenligning Benny, og det ved du vist også godt.
Du skal sammenlinge Birthe Kjær med James Blunt, TV-2, Tina Dickow, Gavin
DeGrav, Anastacia..... ja læg selv resten til.
Min far på 84 kender de sidstnævnte, min generation kender dem, og mine børn
har dem alle på deres MP3-afspillere.
Min far kunne godt finde på at høre Birthe Kjær, de færreste i min
generation kunne finde på at høre hende, og mine børn aner ikke hvem hun er.

Så jeg står fast på at dansktop kun er populært i en del af befolkningen, og
jeg vil faktisk indskrænke dette til kun at være i den ældre del af
befolkningen.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-02-06 13:53

> Der kan vel næppe være med end 250
> mennesker i gennemsint på sådanne steder, så prøv selv ved lidt
hovedregning
> at finde det samlede antal mennesker der hører Kandis på et år,

SV: Det var pokkers. 250 personer. På de 3 dansktopdage i Vildsund er dette
tal da helt vildt. Kandis og Kim og Hallo spillede hver aften i hvert sit
telt. Da jeg på et tidspunkt kl. 21 var i Kandis-teltet fortalte
arrangørerne at der nu var 3.000 mennesker i teltet. Det var som en myretue.
Og bortset fra det så er der der aftenen igennem en løbende udskiftning
af publikum, da det er et gratis gå-til-og fra-arrangement. Kom nu lige ud i
virkeligheden. 250 personer. tsk tsk tsk

> [...]
> Du skal sammenlinge Birthe Kjær med James Blunt, TV-2, Tina Dickow, Gavin
> DeGrav, Anastacia..... ja læg selv resten til.

SV: Nej nu må du altså holde op med det der. Så nævner du nogele navne som
er totalt ukendte. James Blunt og Gawin denGrav - hvem i himlens navn er
det?. Tina Dickow kender jeg kun fordi hun er halv-Furbo, ellers havde jeg
ikke anet hvem hun er.

> [...]
> Min far kunne godt finde på at høre Birthe Kjær, de færreste i min
> generation kunne finde på at høre hende, og mine børn aner ikke hvem hun

SV: Nu tror jeg altså at du og din familie musikalsk set er ret atypiske i
forbindelse med resten af befolkningen.
Eet er folk her i Nyhedsgruppen - noget helt andet er folk ude i den
almindelige verden

> Så jeg står fast på at dansktop kun er populært i en del af befolkningen,
og
> jeg vil faktisk indskrænke dette til kun at være i den ældre del af
> befolkningen.

SV: Og jeg står fast på at de fleste deltagere her i nyhedsgruppen ikke har
ret meget forbindelse med verden udenfor skærmen og harddisken og
downloedningen og de mørke dunkle studier på lokalradioerne´og alt det der.
Der er en verden udenfor. Der fungerer alt helt anderledes

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 14:46

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> SV: Det var pokkers. 250 personer. På de 3 dansktopdage i Vildsund er
> dette
> tal da helt vildt.

Lad os nu få på plads at det ikke er dansktopdage, men musik i et telt til
et kræmmermarked.

>Kandis og Kim og Hallo spillede hver aften i hvert sit
> telt. Da jeg på et tidspunkt kl. 21 var i Kandis-teltet fortalte
> arrangørerne at der nu var 3.000 mennesker i teltet.

3.000 øldrikkende gæster til et kræmmermarked, kan du altså ikke sammenligne
med folk der går til koncert. De går ikke på kræmmermarked for at lytte til
musik, men for at "kræmme" og få nogle bajere.
Det er ikke noget man overhovedet kan betragte som et publikum, og musikken
kan betragtes som baggrundsmusik. Det samme princip som på ethvert værtshus.

> SV: Nej nu må du altså holde op med det der. Så nævner du nogele navne som
> er totalt ukendte.

For dig, ja.

>James Blunt og Gawin denGrav - hvem i himlens navn er
> det?. Tina Dickow kender jeg kun fordi hun er halv-Furbo, ellers havde jeg
> ikke anet hvem hun er.

Det undrer ingen at du ikke kender dem, men du er jo nok også det mindst
repræsentative ekseplar af den danske befolkning rent musikalsk, så fred
være med det.
I resten af befolkningen står det heldigvis ikke så slemt til.

> SV: Nu tror jeg altså at du og din familie musikalsk set er ret atypiske i
> forbindelse med resten af befolkningen.

Næh. Mine børn hører det deres kammerater hører, og jeg hører det mine
kolleger hører i store træk. Vi er nok lidt bredere funderet mht. genrer end
gennemsnittet, men ellers er vi ganske gennemsnitlige.

Jeg arbejder i en af Danmarks største virksomheder, med 15.000 ansatte.
Sidste år holdt vi en fest for hele flokken i Bella Centret, og det var i
hvert tilfælde ikke dansktopmusik der blev spillet der, eller som blev
efterspurgt.
Vores musikalse indslag bestod af DAD, TV-2, Nick & Jay, Curtis Stiger og
Silje Neergaard.
15.000 mennesker må vist siges at være et ret repræsentativt udsnit af
befolkningen, og at dømme efter det menneskehav der stod og hoppede og
klappede til koncerterne, var der vist ingen der stod og savnede Kandis der

Så gå hjem med dine vrangforestillinger om at du repræsenterer befolkningens
smag, eller overhovedet kender den.

> Eet er folk her i Nyhedsgruppen - noget helt andet er folk ude i den
> almindelige verden

Ja det har du ret i. Det er nemlig kun her i nyhedsgruppen jeg har oplevet
en person med så marginal og smal en musiksmag som dig Åge.

> [...]
> der.
> Der er en verden udenfor. Der fungerer alt helt anderledes

Sagt af den mand der om nogen lever i nyhedsgrupper og det offentlige rum

/Alex

Fra : Propellen

Dato : 05-02-06 01:37

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> af publikum, da det er et gratis gå-til-og fra-arrangement. Kom nu lige ud i
> virkeligheden. 250 personer. tsk tsk tsk

Og jeg kan huske, da Alanis Morissette spille i grøn telt på Roskilde.
(Den gang det hed grøn) 50.000-60.000 var der proppet i det telt. Så kom
lige ud i virkeligheden! Og ja, Alanis er er verdenskendt... Lige
bortset fra Fur!
Hvorfor mon Fede Finn & Hilda Boys egentlig ikke er hovednavn på RF ´06,
når nu de er så satans populære?

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-02-06 15:32

> [...]
og
> jeg vil faktisk indskrænke dette til kun at være i den ældre del af

Se så hænger det jo noget sammen med, hvor gammel er man, for at man er
ældre.

Min bror, er 60 år... Har været Elvis fan, fra første gang han hørte ham, og
det var vel hans allerførste single. Der foruden, selvfølgelig, mange andre
Rock artister / grupper. Men også inkarneret Otto Brandenburg fan, Four
Jacks, John Mogensen... Ja der ville lige som, inden for rocken, komme en
endeløs række.

Jeg har det lige så, det er også en skøn blanding af genrer, ja faktisk så
mange, så det kniber med at holde dem adskilt.

Når jeg vælger Birthe Kjær og Deep Purple, så er det fordi, det er i mine
ører, to rigtigt gode navne... Begge sådan ca lige gamle, begge slået
igennem i sidste halvdel af tredserne. Jeg er ked af det, hvis jeg skuffer
dig, for jeg kan ikke se, hvorfor den ene, skulle udelukke den anden. At de
bevæger sig inden for hver deres genre, er for mig, intet problem.

Okay, nu checker jeg ikke lige Kandis hjemmesiden, fordi jeg skriver et tal,
så måske var antallet af aftener lige stort nok, men så er dit tilskuertal,
så til gengæld nok en anelse for lavt, for sidst jeg hørte Kandis live, var
til vores julefrokost i Brønderslev hallen, og der var vi da vist 1300 til
spisning, så hvis sådan en aften så skal tælle for godt og vel 5 aften'er,
så er det jo lige før, jeg underdrev. Jamen om U2 kunne holde mange flere
udsolgte koncerter... Det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg syntes
allerede, de er udsat for meget delte meninger her i gruppen, lige fra at
være noget bræk, til folks forskellige opfattelser af Bono. Så hvis de nu
virkeligt ville afholde flere koncerter i Danmark, ville det så blive en
success, eller ville det blive en kæmpe fiasko... Lige nu, ville jeg sige...
Begge muligheder ligger klart åbne.

At de færreste kender hende.... Sammenlignet med, det spektakel det
medførte, at Åge ikke kendte Wilson Pickett...
Helt ærligt Alex... Så er i da vist lige blevet mere snævertsynede og
smalsporede end i selv giver Åge skyld for at være.
Her er der dog, trods alt tale om en kunstner, der har været uhyggeligt
aktiv, ikke bare en kort periode, men hele tiden, lige fra 1960, og helt
frem til hendes blodprop sidste år. Lige undtaget 1999, hvor hun tog et
sabbat år.
Sammenlignet med Wilson Pickett, som jo rent faktisk aldrig, har haft en
karriere i Danmark, men som i absolut mente, at man ikke kunne undgå at
kende...... Alex....Alex .....Alex..... Den var godt nok udsøgt...
)))))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 17:25

On Fri, 3 Feb 2006 15:32:29 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Jeg har det lige så, det er også en skøn blanding af genrer, ja faktisk så
>mange, så det kniber med at holde dem adskilt.

Sådan skal det vel også være, ikke? Jeg lytter selv til alt fra Deep
Purple, over TV-2 til jazz, uden jeg kan sætte en genre over en anden.
Ja der smutter sågar noget Sweethearts med en gang imellem

> [...]
>dig, for jeg kan ikke se, hvorfor den ene, skulle udelukke den anden. At de
>bevæger sig inden for hver deres genre, er for mig, intet problem.

Forskellen er at Deep Purple er dinosauere inden for rocken, der har
udviklet sig meget siden. Dansktop-genren har ikke flyttet sig en
meter siden Birthe Kjær kom frem, hvorfor hun stadig er at finde
blandt topnavnene.

> [...]
>spisning, så hvis sådan en aften så skal tælle for godt og vel 5 aften'er

Det kan jo ikke sammenlignes med en koncert i parken, at Kandis
spiller som danse- og baggrundsmusik til en julefrokost. Folk befinder
sig der af helt forskellige grunde.

> [...]
>karriere i Danmark, men som i absolut mente, at man ikke kunne undgå at
>kende...... Alex....Alex .....Alex..... Den var godt nok udsøgt...

øhhh, hvem har sagt at de ikke kender Birthe Kjær?
Alle voksne mennesker kender da Birthe Kjær, om ikke andet så for
håndboldpigernes slagsang, uanset om det så er en genre de lytter til
eller ej. Jeg kan da nemt huske da hun sang om Peter fra Skanderborg
da jeg var dreng, så jeg ved ikke helt hvorfra du får den tanke at vi
ikke kender hende.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-02-06 21:26

> [...]
> eller ej. Jeg kan da nemt huske da hun sang om Peter fra Skanderborg
> da jeg var dreng, så jeg ved ikke helt hvorfra du får den tanke at vi

Hold da kæft hvor du vrøvler nu Alex.
Du kalder Deep Purple dinosaurer... inden for Rock... Sikkert rigtigt..
Birthe Kjær er det samme, inden for Dansktop. Ja rocken har flyttet sig,
bare lyt til de seneste skiver med Metallica, sikke dog en jammerkommode, så
hvis det er af det gavnlige... Så må du gerne beholde dem, så snupper jeg
sgu Birthe..
Hvis Rocken nu virkeligt flyttede sig til det bedre... Hvorfor pokker er det
så alle de gamle travere, der hele tiden, hives frem. Så for mig at se, så
ser rocken bestemt ikke ud til at have noget forspring.

I øvrigt var det nu Dorthe Kollo, der sang om Peter fra Skanderborg )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 00:52

On Sat, 4 Feb 2006 21:25:59 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>hvis det er af det gavnlige... Så må du gerne beholde dem, så snupper jeg

At noget flytter sig, behøver ikke at betyde at det hele flyter sig
til det bedre. Men udvikling er nu bedre end stagnation, selv om man
sagtens stadig kan holde ud at høre udgangspunktet for udviklingen.
Der er sgu da sprunget mange fede rocknavne ud af arven efter
dinosaurene, og ikke kun Metallica.

>Hvis Rocken nu virkeligt flyttede sig til det bedre... Hvorfor pokker er det
>så alle de gamle travere, der hele tiden, hives frem.

Hives frem hvor?

>Så for mig at se, så
>ser rocken bestemt ikke ud til at have noget forspring.

Prøv at tage på Roskilde eller Skanderborg festival, så vil du ikke
være i tvivl om forspringet, og de 8 trin højere på evolutionsstigen

>I øvrigt var det nu Dorthe Kollo, der sang om Peter fra Skanderborg )

Ups, det var det vist også. Var det så den unge student fra Hosetbro
der var Birthes?

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-06 11:16

> [...]
> sagtens stadig kan holde ud at høre udgangspunktet for udviklingen.
> Der er sgu da sprunget mange fede rocknavne ud af arven efter

Tja, men som sagt, blev de jo valgt ud fra alder, og ikke ud fra Genre.
Udvikling, er ikke Stagnation, det kaldes vist Afvikling, eller som i
dag. Realisering af de sidste værdier.

Så igen vinder Dansktop. Status Quo, er bedre end Stagnation.
Ups, der var sgu lige smuttet en Dino mere

> Hives frem hvor?

Det er det der med skyklapperne. Virker sådan nogle ikke begge veje. ?

> Prøv at tage på Roskilde eller Skanderborg festival, så vil du ikke
> være i tvivl om forspringet, og de 8 trin højere på evolutionsstigen

Nej tak. Som jeg vist skrev sidste gang, så var Coldplay ved at øve sig i
at komme videre til næste akkord. Eller sagt på en anden måde. De brugte
præcis samme recept, som Beatles gjorde, mange år før dem. Ved at gentage
det samme, adskillige gange, kunne man få et nummer på 2:58 til at vare 7
minutter. At man så er så heldig, at der står 5000 mennesker foran scenen,
eller hvem ved, måske flere, som er så stive, at de næppe opdager det, og
bare syntes det hele er fedt, er så bare deres held. Skanderborg... Tja
måske. Det er for lidt jeg har set derfra, men ikke udelukket.

> Ups, det var det vist også. Var det så den unge student fra Hosetbro
> der var Birthes?

Sorry, det var også Dorthe's Tredie gang er lykkens gang.

Men sender dog en venlig tanke, til sygeplejerskolen & husholdningsskolen i
samme by )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 11:50

On Sun, 5 Feb 2006 11:15:50 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Tja, men som sagt, blev de jo valgt ud fra alder, og ikke ud fra Genre.
>Udvikling, er ikke Stagnation, det kaldes vist Afvikling, eller som i
>dag. Realisering af de sidste værdier.

Nu var det dig der valgte Metallica som et håbløst eksempel på rockens
udvikling, mens du totalt forbigik 99,99% af resten, ikke mig.
På den måde kan man jo få alt til at passe i sit verdensbillede.

>Det er det der med skyklapperne. Virker sådan nogle ikke begge veje. ?

Øhhh....?? Du tåger Benny!

> [...]
>det samme, adskillige gange, kunne man få et nummer på 2:58 til at vare 7

Øhh, nå. Så både Beatles og Coldplay er en flok talentløse
klamphuggere, der skulle gå hjem og øve sig?

>At man så er så heldig, at der står 5000 mennesker foran scenen,
>eller hvem ved, måske flere, som er så stive, at de næppe opdager det, og
>bare syntes det hele er fedt, er så bare deres held.

Altså ca. samme tilstand som de øldrikkende gæster på Vilsund
kræmmermarked, blot med den forskel at de mennesker der er på RF
faktisk er der med det formål at høre musik, og har betalt i dyre
somme for dette.

>Sorry, det var også Dorthe's Tredie gang er lykkens gang.

Nu har jeg den! Det var hende der gik til bal uden trusser, da jeg var
dreng :)

>Men sender dog en venlig tanke, til sygeplejerskolen & husholdningsskolen i
>samme by )

Puha :p

/Alex

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-02-06 09:28

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> så alle de gamle travere, der hele tiden, hives frem. Så for mig at se, så
> ser rocken bestemt ikke ud til at have noget forspring.

Så fordi Metallica er fucked up, så er al moderne rock dårligt? Der
findes jo utallige andre rockbands som faktisk fornyer rockmusikken hele
tiden, men jeg går ikke ud fra at du kender disse bands eller lytter til
dem.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-02-06 12:51

> [...]
> findes jo utallige andre rockbands som faktisk fornyer rockmusikken hele
> tiden, men jeg går ikke ud fra at du kender disse bands eller lytter til

Jamen du fortæller, at der er utallige rockbands, der fornyer rocken,
du fortæller bare ikke hvilke, og hvori fornyelsen ligger.
Du vil gerne sige noget, men gør det ikke. Er det ikke lidt underligt.

Men du har ret, der går lang tid imellem, at et nyt band, sniger sig
ind i samlingen. Men lidt har denne gruppe dog en del af skylden
for. Nemlig at Runrig sikrede sig nogle pladser.

Som Alex skrev, Stagnation er også udvikling. Der bliver vi nu ikke
enige. Stagnation er Afvikling. Stagnation er ikke fornyelse, det er
Nedtur. Dansk pop har prøvet det. Da man valgte at stoppe Dansk
toppen, der udviklede Dansk pop sig med, en kolossal stagnation, så
kun de helt store navne, kunne holde skindet på næsen. Hvis det så
undgik din opmærksomhed, så gik det, mindst lige så hårdt ud over
utallige små rockbands over hele landet. For de er begge, helt og
aldeles afhængige af det samme... Nemlig spillesteder. Så for Rock
blev det, præcist det samme... Kun de store overlevede, resten gik
til grunde, for der var ikke spillesteder nok. Så der er lidt sandhed
i det gamle ord, når det regner på præsten, så drypper det på degnen.
Så vil have, at Rocken har det godt, så skal du også sikre dig, at
F.eks Dansk pop, har det godt... Til sammen kan de trives, men
ingen af dem, overlever alene.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 13:02

On Sun, 5 Feb 2006 12:51:03 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Som Alex skrev, Stagnation er også udvikling.

Hvor pokker har jeg skrevet det?
Jeg skrev ordret at udvikling er bedre end stagnation!

>Så vil have, at Rocken har det godt, så skal du også sikre dig, at
>F.eks Dansk pop, har det godt... Til sammen kan de trives, men
>ingen af dem, overlever alene.

Pladder

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-02-06 12:12

> Hvor pokker har jeg skrevet det?
> Jeg skrev ordret at udvikling er bedre end stagnation!

> Pladder
>
> /Alex

Så er vi da derhenne, hvor dit indlæg slet ikke havde nogen mening, men bare
var indholdsløse ord. For så har du jo lige som David.... Du snakker, men
siger ikke noget.... Så har du ret, så er det noget pladder.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 13:17

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Så er vi da derhenne, hvor dit indlæg slet ikke havde nogen mening, men
> bare
> var indholdsløse ord.

Forstod du det ikke? Forslag: Prøv at læse indenad, så ville du også give
dig den mulighed at citere korrekt, i stedet for at løbe med halv vind.

/Alex

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-02-06 17:53

Benny Mortensen wrote:

> Så er vi da derhenne, hvor dit indlæg slet ikke havde nogen mening, men bare
> var indholdsløse ord. For så har du jo lige som David.... Du snakker, men
> siger ikke noget.... Så har du ret, så er det noget pladder.

Du har ikke bestilt andet de sidste 5-10 indlæg end at svine andre til.
Flot.

/David

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-02-06 20:25

> Du har ikke bestilt andet de sidste 5-10 indlæg end at svine andre til.
> Flot.
>
> /David

Har jeg ?????, Ikke forstået

M.V.H....Benny..