Labanen taler med to tunger
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 01-02-06 17:53

Jamen, sikken en overraskelse.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/01/115700.htm

Abu Laban taler med to tunger
01. feb. 2006 12.01 Politik Opdat.: 01. feb. 2006 12.53
Det passer ikke, når formanden for islamisk trossamfund i går til dansk TV2
sagde, at han vil gøre sit for at få den arabiske verden til at standse
boykotten mod Danmark.

I går sagde Ahmad Abu Laban nemlig det modsatte på arabisk til den arabiske
tv-station Al Jazeera:

- Hvis de muslimske lande beslutter at boykotte, og hvis de muslimske
borgere føler, at det er deres pligt at forsvare profeten, så er det noget
vi kan glæde os over (DRs oversættelse), sagde Ahmad Abu Laban til Al
Jazeera.

Man må ikke lyve
Det budskab har mere end 50 millioner mennesker over hele verden kunnet
modtage fra Abu Laban i Al Jazeeras reportage fra Danmark.

- Det er ærgerligt for Abu Laban er en rollemodel for dem der er meget vrede
(over tegningerne, red.) Nu er han med til at grave grøfter i det danske
samfund mellem muslimer og danskere, siger Naser Khader og fortsætter:

- Jeg er også muslim og det jeg har lært i islam er at man må ikke lyve, og
slet ikke hvis man er imam.

Forbud mod at udtale sig
Til TV2 sagde Ahmad Abu Laban at han glædede sig over, at Islamisk
Trossamfund nu skal være repræsenteret i en fredsdelegation der skal rejse
til mellemøsten. Delegationen skal udover Islamisk Trossamfund bestå af
repræsentanter fra Dansk Industri og Arla:

- Det vil være den mest indflydelsesrige repræsentation, som vil gøre
beskeden (om at stoppe boykotten, red) klar overfor de religiøse ledere og
overfor de muslimske masser i mellemøsten, sagde Ahmad Abu Laban.

Ahmed Abu Laban har dagen igennem ikke ønsket at udtale sig. Seneste melding
fra Islamisk Trossamfund er, at Ahmed Abu Laban har fået forbud mod at
udtale sig af Ahmed Akkari der er talsmand for trossamfundet.

/Mikael

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-02-06 17:57

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/02/01/115700.htm
>
> Abu Laban taler med to tunger

Vi kan simpelthen ikke stole på disse muhamedanere. Det er på tide, at vi
får et muhamedanerfrit Danmark.

Vi kunne starte med at sende denne engelsktalende imam hjem til
Muhamedanien. Og hans gymnasieelev-søn skal samme vej. Vi kan ikke have
disse koranfascister her i landet.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-06 20:08

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> Og hans gymnasieelev-søn skal samme vej.

Han er nu ellers smidt ud af skolen af rektor - for at opildne til had
mod Vesten og Danmark. Så gymnasieelev er han ikke mere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 20:14

> Han er nu ellers smidt ud af skolen af rektor - for at opildne til had
> mod Vesten og Danmark. Så gymnasieelev er han ikke mere.
> [...]

Han må kunne retsforfølges.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-06 20:35

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Han må kunne retsforfølges.

Han er retsforfulgt efter almindelige »skolelove«, med rektor som
»dommer«. Og han har fået den absolut alvorligste dom en skoleelev kan
få: smidt ud af skolen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 21:09

> Han er retsforfulgt efter almindelige »skolelove«, med rektor som
> »dommer«. Og han har fået den absolut alvorligste dom en skoleelev kan
> [...]

Faderen

Fra : Wilstrup

Dato : 01-02-06 23:11

> Han er retsforfulgt efter almindelige »skolelove«, med rektor som
> »dommer«. Og han har fået den absolut alvorligste dom en skoleelev kan
> få: smidt ud af skolen.

Han har åbenbart ikke haft adgang til forsvarer og offentlighed i
"retsplejen", men er smidt ud på grund af en religiøs overbevisning - som
det altså er fremstillet i pressen. Hvis en elev kan smides ud på det
grundlag, så finder jeg at det er et umådeligt stort angreb på den
ytringsfrihed, som du og andre så stortalende holder i hævd.
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-06 23:36

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
> grundlag, så finder jeg at det er et umådeligt stort angreb på den
> ytringsfrihed, som du og andre så stortalende holder i hævd.

Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Fra : Pjensen73

Dato : 01-02-06 23:50

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Det bliver svært.

Fra : Tony

Dato : 02-02-06 00:10

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Laban han kan.

Tony

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 00:48

"Tony" <tonycarpediem@invalid> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Laban han kan.

Man kunne lave en konkurrence mellem dem.

Fra : Alucard

Dato : 02-02-06 00:51

On Thu, 2 Feb 2006 00:10:01 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid>
wrote:

>Laban han kan.

Det der muslimske fjols der har været i TV de sidste par dage er da
endnu bedre til det.....

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:08

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det der muslimske fjols der har været i TV de sidste par dage er da
> endnu bedre til det.....

Hvem af dem?

ES

Fra : Alucard

Dato : 02-02-06 21:10

On Thu, 2 Feb 2006 15:07:35 +0100, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Hvem af dem?

Hehehe... Godt spørgsmål...

Ham der... Formanden for Islamisk (et eller andet), som ikke ville
fortælle hvad han havde sagt på sin rejse til mellemøsten....

Fra : Mark Jensen

Dato : 02-02-06 00:16

On Wed, 1 Feb 2006 23:36:05 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Det virker næsten som troll´eri når man indtager så absurde
synspunkter.

Fra : hanzen

Dato : 02-02-06 07:01

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Abu Laban?
--
hilzen
hanzen

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:06

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Kan nogen slå Arne mht fordrejning af en sag? Kom med nogle bud.

Arne W. lever tilsyneladende i sin helt egen lille verden, omgivet af
udvalgte bøger.
Han afskærmer virkeligheden fra sit eget lille glansbilledeopfattelse af
verden.
Hvad der ikke stemmer overens hermed, frasorteres uden nåde.
På den måde opstår en virkelig opfattet igennem et troldspejl.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 06:17

> [...]

> grundlag, så finder jeg at det er et umådeligt stort angreb på den
> ytringsfrihed, som du og andre så stortalende holder i hævd.

Ja, jeg kender nu kun sagen fra pressen, men skal da alligevel opsummere
den.

De islamiske elever på Vestre Borgerdyd Gymnasieskole har i flere år
haft lov til at holde et bedemøde på skolen hver fredag. Da to lærere
overværede et af disse møder, opdagede de at det /ikke/ var et bedemøde,
men et møde hvor der blev holdt hadske taler mod Vesten generelt og
Danmark i særdeleshed, og at den dreng der holdt disse taler var Abu
Labans 17-årige søn. De stoppede derfor mødet, og rektor bakkede
bagefter op - og forbød fremtidige møder.

Laban ville ikke acceptere dette, og han blev derfor i første omgang
bortvist fra skolen, og indkaldt til en samtale på rektors kontor sammen
med sin far. Da drengen viste sig urokkelig, blev han smidt ud.

Vi har i Danmark en lov der forbyder at der holdes politiske møder på og
nær skoler og garnisoner. Det er der en grund til, og rektor eller
skoleinspektør kan naturligvis give tilladelse til at de alligevel
afholdes på deres skole. Og eleverne [soldaterne] kan jo som bekendt
deltage i politiske møder alle andre steder end på deres skole, hvis det
er hvad de ønsker.

Jeg er vis på at også du havde grebet ind, hvis du i din lærergerneing
havde oplevet det samme. Et væsenligt element i at være lærer for børn
og unge {og halvdelen af eleverne på gymnasieskolerne er vel strengt
taget stadig børn, da de er under 18} er at være /opdrager/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 02-02-06 07:18

> [...]
> og unge {og halvdelen af eleverne på gymnasieskolerne er vel strengt
> taget stadig børn, da de er under 18} er at være /opdrager/.

Det er for så vidt meget fornuftigt. Men sagen er jo en anden, hvis
gymnasiet har udviklet en vilkårlig praksis, hvor mødeforbuddet er blevet
frafaldet på grundlag af vilkårlige eller hemmelige kriterier.
Det, at det er personer under myndighedsalderen berettiger ikke
meningscensur effektueret gennem en vilkårlig praksis.
Og det er ikke et svar, at holdningerne er antidemokratiske eller fjendtlige
over for vesten. Det er ikke ulovligt at være modstander af krigen i Irak.
Undergravelse af unges nationale sindelag er endnu ikke blevet gjort
ulovlig.
Derfor kan jeg heller ikke se, at staten skulle have nogen paternalistisk
interesse i at forhindre unge i at høre et budskab, som strider mod
regeringens politik.
Undervisningsinstitutioner må ifølge sagens natur kunne udøve et skøn, men
det kan ikke være politisk.
Jeg går ud fra, du anerkender, at gymnasiet ikke burde have ret til at
frafalde mødeforbuddet alene for venstrefløjspartier?

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 11:45

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> Jeg går ud fra, du anerkender, at gymnasiet ikke burde have ret til at
> frafalde mødeforbuddet alene for venstrefløjspartier?

Det hele er ifølge loven fuldstændigt op til rektors skøn, og i rektors
fravær op til den enkelte lærers skøn. Det synes jeg er ganske passende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:03

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> grundlag, så finder jeg at det er et umådeligt stort angreb på den
> ytringsfrihed, som du og andre så stortalende holder i hævd.

Du er da helt ude i skoven?
Ville du tolerere den slags på "din" skole?
Hvad for et menneske er du egentlig?

ES

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-02-06 21:55

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Han må kunne retsforfølges.

Abu Laban? Det er vel ikke forbudt at lyve, og at forsøge at underminere det
land man bor i?

Jeg har selv tænkt på, at hvis vi skal have en universitets-imam-uddannelse,
så burde et kursus hedde "Kunsten at tale med to tunger". Det lader til, at
imamer ustandselig bliver "misforstået", når nogen har oversat, hvad de har
sagt i hjemlandene eller i sluttet kreds i moskeen. De KAN bare ikke afsløre
for os vantro, hvad de *virkelig* tænker, vi *forstår* dem ikke. Man testede
som før nævnt fem imamer i Norge og Sverige, i forhold til deres indstilling
til kvindelig omskæring, - de var alle stærkt imod, indtil de blev filmet
med skjult kamera. Men de lød meget overbevisende på statsfjernsynet, så de
har nok øvet sig i double talk i mange timer.

Hizb ut-Tahrir formanden var også imponerende i sin 100% overbevisende tale
om, at han aldrig havde været i udlandet, og talt med andre muslimske
ledere. Desværre for ham, så vidste selve ham som startede HuT i England
ikke, at den danske formand havde sagt det, og han fortalte levende om
hvordan formanden var velkendt i London, og havde været taler ved flere
lejligheder. Som Khader siger, en muslim må ikke lyve, men det kapitel er
disse toneangivende fromme vist ikke kommet til endnu. HuT-udsendelsen blev
genudsendt fornylig, og jeg blev imponeret over hvor sikkert manden løj, det
er noget som giver tillid til deres garanti for at de aldrig ville bruge
vold.

HuT er jo en politisk salafi-gruppe, en af dem som mange unge er stærkt
tiltrukket af, - de ligner de marxistiske grupper i 1970erne, men deres
grundlag er jo lidt ældre end disse gruppers.

Naser Khader er skuffet over Abu Laban, og siger det er forbudt en muslim at
lyve, men det er IKKE forbudt en muslim at lyve for islams sag, og det ved
Khader sikkert også godt. For Laban er sagen jo klar, jo mere vi kan få
adskilt muslimer og vantro i Danmark, jo større vil hans magt blive, og
derfor vil han få mere power til at kalde folk til islam, - så rent islamisk
religiøst, er der ikke en finger at sætte på Abu Laban. Og retligt tror jeg
heller ikke, der er noget at komme efter, man har en soleklar ret til at
være et dumt svin her i landet.

Fra : jodem

Dato : 02-02-06 00:22

> [...]
> retligt tror jeg heller ikke, der er noget at komme efter, man har en
> soleklar ret til at være et dumt svin her i landet.

Landsskadelig virksomhed.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 06:17

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

[Abu Labans tvetungethed]

> Landsskadelig virksomhed.

Selv en apologet kan åbenbart få nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 09:14

> jodem <jodem@nypost.dk> wrote:
>
> [Abu Labans tvetungethed]

> Selv en apologet kan åbenbart få nok.

Nu må du ikke være ond. Der er vel ikke nogen lov mod "landsskadelig
virksomhed", det må jo være et vidt begreb, og lyder næsten som noget fra et
Østland eller fra Mellemøsten.

Men hvis Abe Laban er her på imam-pas, så synes jeg han ikke skulle have det
fornyet næste gang, - men det er han jo nok ikke mere. Det ER utroligt
hvilke mennesker, vi har inviteret ind i varmen, vi så lige, at en af de
værste terrorister fra Egypten var på bistand her i DK, - og så kom hr
Laban, med de søde ord om at "jøderne spreder AIDS", vi ER naive så det
rasler, eller VAR naive, så man næsten måtte gnide sine øjne. Men Nyrup løj
jo også så det fløjtede, da han sagde, at vi havde "ingen terrorister"
boende i Danmark. Jeg ved ikke hvad politikerne tænkte dengang, men det var
nok noget med at ønsketænke at det hele nok går over af sig selv, - lige som
man i England håbede at bare man lod terrororganisationer frit operere i
England så ville der ikke ske noget DER, nu er man så blevet klogere. Det
minder om indstillingen hos en T. Seidenfaden, rystende naivitet og
jubeloptimisme, i forhold til at "de slemme" nok ikke kan gøre os nogen
skade, bare vi giver dem, hvad de vil have.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 11:45

> [...]

> jubeloptimisme, i forhold til at "de slemme" nok ikke kan gøre os nogen
> skade, bare vi giver dem, hvad de vil have.

Han ved vist ikke »hvad de vil have« - en islamisk stat med os som
dhimmier.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-02-06 21:31

> Han er nu ellers smidt ud af skolen af rektor - for at opildne til had
> mod Vesten og Danmark. Så gymnasieelev er han ikke mere.

Fader Laban påstod ved den lejlighed at han støttede skolens lærestreg til
sønnen. I virkeligheden støtter han naturligvis sine egne børn i en sådan
sag, men indsmigringsattituden fornægter sig ikke.

Sønnen har vist endnu ikke lært at sleske for de danske magthavere. Her et
interview med ham om sagen:

http://www.sahafa.dk/default.asp?side=id&id=148

Eksklusivt interview med Taimullah Abu Laban

Eksklusiv: interview med Taimullah Abu Laban
Hvem er den unge muslim på bare 17 år, som har skabt overskrifter i
medierne i den forløbne uge? Og hvordan forholder han sig til episoden med
den afbrudt fredagsbøn på Vestre Borgerdyd Gymnasium? Taimullah Abu Laban
taler med Sahafa i et ekslusivt interview.

SAHAFA: Hvad skete der helt præcist den 11. november i år på Vester
Borgerdyd Gymnasium, hvor du går i 3.g?

Det, der skete den 11. november var, at muslimerne i skolen gik ned i
kælderen for at bede den obligatoriske fredagsbøn, som vi har gjort gennem
de sidste fire år. Midtvejs under fredagsbønnen, stod de tilstedeværende
lærere og snakkede, og det virkede selvfølgelig provokerende for muslimerne.
Jeg spurgte så lærerne om, de ikke kunne dæmpe sig, fordi vi holdte
fredagsbøn. Så råbte en af lærerne: "Hold din mund! Du skal ikke sige hold
din mund til mig!"
Jeg prøvede stille og roligt at berolige ham, og forklare at det havde
jeg ikke sagt, men læreren fortsatte med at råbe. Desuden lagde jeg mærke
til, at en lærer prøvede at stoppe ham, men han fortsatte sin råben og
sagde, at jeg skulle op til rektor. Så fortsatte jeg fredagsbønnen. Da
fredagsbønnen blev færdig, forlod en del søstre ikke kælderen som de
plejede, men blev i kælderen for at vise deres reaktion overfor lærerens
uforskammede og meget aggressive adfærd.
Læreren, der havde råbt hold din mund, spurgte en af muslimerne, om
han ikke skulle op til time. Eleven svarede: "Måske - måske ikke". Læreren
svarede: "Hvad mener du!" Muslimen svarede derefter: "Hvad rager det dig?!"
Læreren greb ham om nakken og råbte: "Hvad sagde du?! Du følger også med mig
oppe på kontoret."
Men for os muslimer var dette ikke bare en lille ting, som det måske
kan virke for andre. Men for os var det en krænkelse af en af de helt
grundlæggende forpligtigelser i Islam - nemlig bønnen.

SAHAFA: Hvor længe har du holdt fredagskhutba (prædiken) på gymnasiet?
Og hvilke emner har du talt om i din khutba før? Hvordan har du egentligt
opnået kompetence til at være imam for andre i så ung en alder?

Muslimerne har holdt fredagsbøn i skolens kælder i fire år, og jeg har
i fællesskab med andre muslimer holdt fredagsbøn i to og et halvt år. I de
forskellige khutba'er, er der blevet talt om muslimernes ansvar overfor
ummahen - den islamiske nation, hvordan muslimerne bevarer deres islamiske
identitet her i Europa og om jordskælvet i Pakistan.
Kravene til at lede en fredagsbøn kan opfyldes af enhver muslim og
kræver ikke årelange studier. Det kan man få bekræftet ved at studere
fiqh-bøgerne - islamisk jurabøger.
Samtidig vil jeg gerne gøre opmærksom på, at sagen på ingen måde har
noget at gøre med min person. Det handler ganske enkelt om at forbyde enhver
form for islamisk forpligtigelse, som er synlig i det offentlige liv, samt
at forbyde enhver islamisk mening, som ikke harmonerer med vestlig kultur.
Præcis som man gjorde i Frankrig, hvor man forbød den obligatoriske
kvindepåklædning indenfor islam. F.eks. har rektorforeningens formand
herhjemme agiteret for en yderligere sekularisering af skolerne med
henvisning til netop Frankrig.

SAHAFA: Hvorfor tror du, at din khutba blev afbrudt af lærerne?

Khutba'en, dvs. talen til fredagsbønnen, har netop handlet om
islamiske meninger, den islamiske identitet og muslimernes ansvar overfor
den islamiske nation. Derfor er det naturligt, at man forbyder os at samles.
Avisartikler og rektorens udtalelser bekræfter, at sagen handler om, at
islamiske ytringer, der er henvendt til en gruppe muslimer, skal forbydes.
Derfor er det fredagsbønnen som forbydes, fordi den jo laves i fællesskab og
med islamisk ytring.

SAHAFA: Kan du på nogen måde forstå, at nogle ansatte eller elever kan
have følt sig krænket af det, du sagde til khutbaen?

Tværtimod. Det er tydeligt at se, at det var muslimerne og deres
islam, som blev krænket, ligesom da tørklædet blev forbudt i Frankrig, eller
som vi så i Holland, da man lavede en film med en nøgenkrop, hvor der blev
malet koranvers på, eller da man i nogle byer i Italien gav dagsbøder til
kvinder, der bar hijab, da Koranen blev smidt i Guantanamobasens toiletter,
da muslimske kvinders tøj blev (og bliver) flået af i Tjetjenien, Balkan,
Kashmir og Irak, eller senest da Jyllands Posten lavede tegninger af vores
beærede Profet, efter en lang tids debat om Islam, hvor en debattør fik en
pris fra selveste statsministeren, efter at hun kaldte Profeten Muhammad for
pervers og en terrorist.

SAHAFA: Hvorfor opfordrede du eleverne til civil ulydighed den 21.
november i år?

Skolens ledelse tror, at de med tvang kan få muslimerne til at opgive
deres islamiske forpligtelser og identitet. Den har klart givet udtryk for,
at det endnu en gang handler om, at muslimerne skal bøje sig, for endnu et
af Vestens krav om at opgive Islam. Derfor mente jeg, efter at have set på
muslimernes reaktioner i ugen op til mødet, at vi skulle vise vores
utilfredshed, og at vi ikke lader os knække af denne hån, og af dette forbud
mod islamiske meninger og forpligtigelser. Jeg mente derfor, at det er
vigtigt, at vi muslimer boykotter mødet. 150 muslimer var vist helt
overbevist om, at det var det rigtige at gøre. Derfor er jeg endnu en gang
blevet truet af skolen med udsmidning. Dvs. endnu et forsøg på at knække
vores stemme og fastholdelse af Islam. De mindst 150 muslimer, der
boykottede mødet, har tydeligt vist deres loyalitet til Allah og resten af
muslimerne i Vesten, og jeg vil lave en dûa (bøn) for dem, om at de
inshallah får den mægtigste belønning.

SAHAFA: Medierne omtaler din khutba som "rabiate udtalelser" - hvordan
føles det som 17-årig at høre sig selv omtalt i medierne som "rabiat"?

Sahaba (Profetens følgesvende) stod overfor sværere tilstande og valg
end vi gør. F.eks. da en gruppe fra Sahaba, (heriblandt Profetens fætter)
skulle emigrere til Abessinien. Da blev de hængt ud foran hele
offentligheden, så diskuterede de indbyrdes, om hvordan de skulle svare,
hvor konklusionen står skrevet i den velkendte Seerat ibn Hisham. Nemlig,
at: "Vi siger, hvad vores Profet siger og gør, og så må der ske, hvad der
kommer til at ske." Og mit standpunkt bør vel ikke være anderledes end
Sahabas?
Desuden er medielogikken i dag, at enhver muslim, der ytrer sig om
islam er rabiat, fordi logikken i medierne, er, at koranvers og islamiske
meninger er rabiate i sig selv. F.eks. sagde en kendt forsker og ekspert for
nyligt: "Mange muslimer opfatter Koranen som guds egne ord, der ikke kan
fortolkes eller omformuleres. Det er indiskutabelt, at teksterne opfordrer
til vold og terror."

SAHAFA: Kommer skolens reaktion og mediestormen bag på dig? Kan du
forstå den reaktion, der har været?

Det er den typiske reaktion hos vestlige medier, politikere og lærere,
når de bliver frustreret over, at de ikke kan tvinge deres værdier og
meninger ned over muslimerne. Det er blot et udtryk for afmagt, fanatisme og
svagheden i værdierne, kulturen, politikken og dens forkæmpere. Jeg er
fortrøstningsfuld ved denne udvikling, og det skal selvfølgelig ses i lyset
af den fremgang islam har i den islamiske verden og også her i Danmark.

SAHAFA: Hvad forventer du, der skal ske videre i sagen? Vil du
fortsætte med at holde khutba på græsplænen udenfor? Eller vil du kæmpe for
at få lov til at genindføre khutbaen på skolens område?

Sagen vil i fremtiden blive brugt som et eksempel for andre skoler i
forbindelse med forbuddet mod islamiske forpligtelser på skoler i Danmark.
Herunder gælder det også forbuddet mod tørklædet for muslimske kvinder i
skoler, gymnasier og højere læreranstalter. Debatten i medierne har vist, at
skoleledelsen ikke forventede en sådan reaktion fra muslimerne. Derfor er
sagen nu ikke længere en lokal sag, men den er ved at blive en sag på højere
niveau. Udviklingen kan jeg ikke forholde mig til, men vil blot understrege,
at vi muslimer på skolen vil fortsætte vores obligatoriske fredagsbøn, hvor
det end er muligt. Vi lader os ikke knække. Vi vil holde fast i vores
identitet og fortsætte med at ytre islamiske meninger. For os handler det om
krænkelsen af islam, og forbud mod islamiske forpligtigelser, og det faktum
kan man ikke bare overse. Vi kræver selvfølgelig en undskyldning fra skolens
ledelse, ubetinget tilladelse til at forholde os til hele Islam, herunder
fredagsbøn. Jeg understreger igen, at sagen er et led af en række forbud og
krænkelser af Islam.

SAHAFA: Du har fået flere advarsler af din rektor. Hvad nu hvis skolen
vælger at smide dig ud...du skal jo til den afsluttende eksamen i år?

Her kan man igen drage en parallel til muslimerne, da de emigrerede
til Abessinien. De skulle betale en højere pris for deres islam, identitet
og islamiske ytringer end jeg kommer til, og de konfronterede hårdere
konsekvenser end jeg, da de ikke blot risikerede udsmidning fra Abessinien,
men også hård tortur. Og de sagde: "Vi siger, hvad vores Profet siger og
gør, og så må der ske, hvad der kommer til at ske." Og bør mit standpunkt
ikke være det samme som Sahabas?

Som en afsluttende kommentar vil jeg sige:
Vi muslimer lader os ikke knække på trods af vores unge alder. Vi vil
fortsætte med at ytre vores islamiske meninger og holde fast i Islam og
vores identitet. Og jeg vil lave en dûa (bøn) for alle muslimerne, der
støtter Islam på Vestre Borgerdyd Gymnasium, om at Allah vil styrke dem,
give dem en mægtig belønning for deres bestræbelser og give dem succes i
vores sag og på dommedag. Og at de altid skal huske, hvad Allah swt siger i
surat Muhammad:

"Og I er de ophøjede og Allah er med jer, og Han vil ikke berøve
belønningen af jeres handlinger."

Taimullah Abu Laban opfordrer i øvrigt enhver, der har kommentar, råd
eller spørgsmål, om at skrive til hans e-mail: Taimullah@gmail.com.

- Af Safia Aoude
Offentliggjort d. 24-11-2005 - 23:37

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:01

> Han er nu ellers smidt ud af skolen af rektor - for at opildne til had
> mod Vesten og Danmark. Så gymnasieelev er han ikke mere.
> [...]

Tjah--
Og da "beklagede" farmand sønnens meritter.
Mon ikke han i virkeligheden har vejledt ham?
Den mand bør aldrig mere tilstås sendetid eller interwievs.
Har han forøvrigt permanent opholdstilladelse i DK?

MVH
Egon

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-02-06 21:09

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

Hvem forsørger forresten ham Laban? Modtager han dansk understøttelse
eller løn?
Erling

Fra : NoTrabajo

Dato : 02-02-06 07:52

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i
> NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:
>
> Hvem forsørger forresten ham Laban? Modtager han dansk understøttelse
> eller løn?

Det ville være typisk for os tossegode danskere, om vi var med til at
finansiere vores egen undergang. I humanismens hellige navn betaler vi vel
imamernes lønninger? Hvem ved mere om det?
--
NoTrabajo

Fra : hanzen

Dato : 02-02-06 08:27

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finansiere vores egen undergang. I humanismens hellige navn betaler vi vel
> imamernes lønninger? Hvem ved mere om det?

Der var noget i medierne om det for et par år siden.
Officielt betales de af mellemøstlige myndigheder men det kom frem at der
var kommuner der havde givet dem bistandshjælp.
Et eller andet i min hukommelse siger Herlev men jeg er ikke sikker.
--
hilzen
hanzen

Fra : hanzen

Dato : 02-02-06 08:52

> [...]
> finansiere vores egen undergang. I humanismens hellige navn betaler vi vel
> imamernes lønninger? Hvem ved mere om det?

en lille smule mere fundet på
http://www.dk.kl.dk/default.asp?id=9983&oo_id=9591

Imamers ophold koster kommunerne
En særlig aftale giver trossamfund og stater mulighed for at sende præster
og missionærer til Danmark. Men stik imod hensigten har aftalen kostet
danske kommuner millionbeløb. Derfor lægger integrationsminister Bertel
Haarder (V) nu op til stramninger på området. (KD)

se også http://www.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S1453.htm
--
hilzen
hanzen

Fra : Henri Gath

Dato : 01-02-06 17:59

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> borgere føler, at det er deres pligt at forsvare profeten, så er det noget
> vi kan glæde os over (DRs oversættelse), sagde Ahmad Abu Laban til Al

Smid det forpulede røvhul ud med faldskærm i hans forhutlede hjemland.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 01-02-06 18:05

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Smid det forpulede røvhul ud med faldskærm i hans forhutlede hjemland.

Go' ide, men spar faldskærmen.

/Mikael

Fra : hanzen

Dato : 01-02-06 18:08

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen, sikken en overraskelse.

Det er en overraskelse på højde med at juleaften i år falder på den 24. dec.
--
hilzen
hanzen

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-02-06 18:38

Mikael Mortensen wrote:
> Jamen, sikken en overraskelse.

Egentlig ikke...

> [...]
> borgere føler, at det er deres pligt at forsvare profeten, så er det noget
> vi kan glæde os over (DRs oversættelse), sagde Ahmad Abu Laban til Al

Måske skulle man finde en, der kunne arabisk og så få oversat de ting
han har sagt internt, omend det vel - som sædvanlig - er foregået på
engelsk, og det er der vel en journalist på Al Jazeera, der kan forstå...

Så kan Abu Laban bliver offer for sine egne rævekager.

> Man må ikke lyve
> Det budskab har mere end 50 millioner mennesker over hele verden kunnet
> modtage fra Abu Laban i Al Jazeeras reportage fra Danmark.

Både og. Så længe det sker over for vantro [læs: ikke-muslimer]...

> [...]
> - Jeg er også muslim og det jeg har lært i islam er at man må ikke lyve, og

Det burde man bestemt ikke. Men respekten for Laban som imam kan vel
efterhånden ligge på et meget lille sted.

> [...]
> beskeden (om at stoppe boykotten, red) klar overfor de religiøse ledere og
> overfor de muslimske masser i mellemøsten, sagde Ahmad Abu Laban.
<...>
> Ahmed Abu Laban har dagen igennem ikke ønsket at udtale sig. Seneste melding
> fra Islamisk Trossamfund er, at Ahmed Abu Laban har fået forbud mod at
> udtale sig af Ahmed Akkari der er talsmand for trossamfundet.

De skifter naturligvis kransekagefiguren, når den første (billedligt)
bliver taget med bukserne nede. Ikke særligt nyt.

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Martin K

Dato : 01-02-06 18:44

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> Jamen, sikken en overraskelse.

Ja, han virkede da ellers som en man kunne stole på

--
Martin K

Kæmp for alt hvad du har kært
Dø om så det gælder
(Eller mist nogen markedsandele)

Fra : Kim Vestergaard

Dato : 30-01-06 18:50

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> Ja, han virkede da ellers som en man kunne stole på

Hvornår.

Fra : Tony

Dato : 01-02-06 20:58

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> Ja, han virkede da ellers som en man kunne stole på

Ja, med lidt go' vilje, kunne han godt ligne julemanden

Tony

Fra : hanzen

Dato : 01-02-06 21:31

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i en meddelelse

> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse

> Ja, med lidt go' vilje, kunne han godt ligne julemanden

Det er sgu nok ham.
Julemanden siger også ja ja til de små børn når de fortæller hvad de ønsker.
Men virkeligheden bliver ofte en anden.
--
hilzen
hanzen

Fra : Thomas J.

Dato : 02-02-06 09:57

Den Wed, 1 Feb 2006 18:43:50 +0100 sendte "Martin K" <n@da.spam>
følgende røgsignaler:

>"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

>Ja, han virkede da ellers som en man kunne stole på

Han kunne blive en god brugtvognsforhandler....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)