VPN - Trådløs eller ??? netværk
Fra : Henrik

Dato : 01-02-06 17:23

Hejsa
I Bygning A køre der et lille netværk med en gammel win89 computer som
Server (indholder en mysql database)
Nu skal jeg have koblet en maskine i bygning B på netværket (Afstand 50m -
75m).
Har prøvet med et trådløst netværk, men signalet er ikke kraftig nok,
forbindelsen falder ud heletiden.
Er der mulighed for at lave en VPN forbindelse, kan "serveren" klare dette?
Eller er der andre gode ider?

Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-06 18:07

"Henrik" <ha@danlamp.dk> writes:

> Har prøvet med et trådløst netværk, men signalet er ikke kraftig nok,
> forbindelsen falder ud heletiden.

Hvad med to trådløse routere der er sat op til at snakke sammen og
placeret bedst muligt rent signalmæssigt, og så kabel det sidste
stykke vej i begge ender?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Morten

Dato : 01-02-06 18:24

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med to trådløse routere der er sat op til at snakke sammen og
> placeret bedst muligt rent signalmæssigt, og så kabel det sidste
> [...]

Man kunne også prøve en antenneforstærker :)

/Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-06 18:41

"Morten" <morten_fjern_@_fjern_mni.dk> writes:

> Man kunne også prøve en antenneforstærker :)

Bliver det ikke ulovligt af det?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-02-06 21:11

> Bliver det ikke ulovligt af det?

Jeg tror ikke en reflektor er ulovlig. Men hvad dælen vil OP med VPN?
Det forstår jeg ikke.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-02-06 01:10

On Wed, 01 Feb 2006 18:41:25 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Bliver det ikke ulovligt af det?

Man kan få antenner med forskellige egenskaber. To retningsbestemte
antenner burde kunne klare opgaven hvis det altså er muligt at sætte dem
op et fornuftigt sted.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-06 01:26

On Fri, 03 Feb 2006 01:10:00 +0100, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> Man kan få antenner med forskellige egenskaber. To retningsbestemte
> antenner burde kunne klare opgaven hvis det altså er muligt at sætte
> dem op et fornuftigt sted.

Det var så ikke rigtig svar på spørgsmålet... Svaret er, at jo, det
bliver meget nemt på den anden side af reglerne, når man giver sig til
at rode med forstærkende/retningsbestemte antenner, i hvert fald hvis
man ikke kender teorien og udstyret godt, og kan skrue ned for
sendestyrken.

-A

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-02-06 15:09

On Fri, 03 Feb 2006 01:26:24 +0100, Asbjorn Hojmark wrote:

> Det var så ikke rigtig svar på spørgsmålet...

Det kommmer så an på hvordan man opfatter spørgsmålet og svaret, men
jeg kunne, da rigtigt nok have været mere tydelig. Meningen var, at med
det rigtige udstyr kan man holde sig på den pæne side af lovgivningen.
I den forbindelse holder man sig betydeligt nemmere gode venner med
omgivelserne med retningsbestemte antenner, end man gør ved at blot skrue
op for sendestyrken. Førstnævnte giver så også et bedre resultat.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-02-06 09:00

"Henrik" <ha@danlamp.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelsen falder ud heletiden.
> Er der mulighed for at lave en VPN forbindelse, kan "serveren" klare

For at lave en VPN-forbindelse skal der være forbindelse mellem de to
maskiner. Eksempelvis trådløst eller begge forbundet til internettet.

> Eller er der andre gode ider?

Tjahh, hvis ikke trådløst virker må du jo kable, alternativt en kombination
af de 2...

Keller

Fra : Henrik Absalon

Dato : 03-02-06 08:41

Hvis jeg skal købe noget trådløs, hvor man også kan købe forstærker til,
hvad skal jeg så kigge efter?

Henrik

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-02-06 09:06

"Henrik Absalon" <ha@danlamp.dk> wrote in message
> Hvis jeg skal købe noget trådløs, hvor man også kan købe forstærker til,
> hvad skal jeg så kigge efter?

Der må jeg nok melde pas. Var det ikke muligt at kable dig noget af vejen så
du kun skal skyde trådløst gennem fri luft? Jeg tror ikke du skal regne med
at resultatet bliver specielt godt hvis du bare sætter to
forstærkede/retningsbestemte AP's inde midt i 2 bygninger...

Keller

Fra : Henrik Absalon

Dato : 03-02-06 10:41

Er vi ude i, noget med at prøve sig frem?

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-02-06 08:15

"Henrik Absalon" <ha@danlamp.dk> wrote in message
> Er vi ude i, noget med at prøve sig frem?

Jeg troede allerede du havde prøvet den trådløse strategi? Igen, jeg er ikke
så stiv i radiobølgers udbredelse, men jeg mener at have hørt at
forstærkning/retningbestemning ikke er en løsning hvis problemet er for
mange vægge. Og slet ikke hvis der er mange vægge OG 75 meter luft imellem.
Men det må nogen af de radiokyndige lige udtale sig om...

Keller