Hvilke titler mangler stadigvæk på DVD?
Fra : Just Johnny

Dato : 01-02-06 16:54

Nu hvor Indiana Jones filmene og den gamle Star Wars trilogi er
udkommet på DVD, så var det egentligt at jeg tænkte "Hvilke titler
mangler stadigvæk på DVD?" Og her tænker jeg primært på "store"
titler. Altså ting som man synes burde kunne fås på DVD, og som der
helt klart ville være et marked for, hvis de udkom.

Selv kan jeg kun lige komme på tre ting, som jeg særdeles gerne ville
købe, men som jo bare ikke er udkommet:

Blade Runner - Original udgaven
(Her bliver der dog nu mumlet i krogene om en 25th Anniversary 3-Disc
udgave formentlig i Oktober 2007)

Young Indiana Jones Chronicles
(Skulle dog vistnok udkomme som 22 deluxe DVD'er i forbindelse med en
forventet kommende bio-premiere på Indy IV, måske sommer 2007).

Kenneth Branagh's 4-timers udgave af Hamlet fra 1996.
(Spar mig for "Black Adder" jokes'ne. *Jeg* vil godt købe den!)

Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Fra : Henrik Madsen

Dato : 01-02-06 17:48

Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:

> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Tex Avery collection, som man kan fås på LD.

Police Squad

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 01-02-06 19:02

Just Johnny wrote:
> [...]
> titler. Altså ting som man synes burde kunne fås på DVD, og som der
> helt klart ville være et marked for, hvis de udkom.

Jeg vil stadigvæk købe den gamle Star Wars trilogi hvis da udkommer på
et tidspunkt.

--
Magnus Dreyer dinsdale@diku.dk
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene

Fra : MRN

Dato : 01-02-06 22:56

> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Helt klart klassikeren: "1492 - Erobring af Paradis" med Gérard Depardieu
som en fantastisk Columbus!

Jeg ved godt at On Air har udgivet den på DVD, men det er bare en snoldet
udgave i mono (eller er det stereo?) og et snoldet billede...

Den ville jeg helt klart anskaffe mig, hvis den kom i en ordentlig udgave!

Mvh
MRN

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-02-06 00:02

"MRN" skrev bl.a.:

<hvadtrorduselv@haha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved godt at On Air har udgivet den på DVD, men det er bare en
> snoldet udgave i mono (eller er det stereo?) og et snoldet billede...

Hm. Min On Air-udgave er da i stereo og bredformat. Men så vidt jeg
husker stod der tidligere bag på dvd-coveret i flere år at filmen var i
mono og 4:3. Enten passede det dengang, eller også var det trykfejl. Og
de fleste steder koster den kun 25-39 kroner, så kast dig ud i det!

--
Jørgen Grandt
Glan glad og gratis på grandts dk

Fra : Martin

Dato : 02-02-06 17:46

> [...]
> mono og 4:3. Enten passede det dengang, eller også var det trykfejl. Og
> de fleste steder koster den kun 25-39 kroner, så kast dig ud i det!

Endnu mere Hmm.... Jeg har længe været ude efter "1492" men har kun set
SME versionen i 4:3 format til 25 kr.. Ifølge DVD Compare skulle der være
udgivet en ny skandinavisk version som afløsning for den gamle SME version
men indtil videre har jeg ikke kunne finde den nogensteder, og det ville da
være åndsvagt at udgive den i et gammel cover med ukorrekte data. Måske
skulle man ofre de sølle 25kr. og finde ud af om du har ret.

Fra DVD compare :

R2 Scandinavia - (Future Film)
a.. Extras:
Interviews with:
- Gérard Depardieu (0:44)
- Sigourney Weaver (1:06)
- Armand Assante (0:44)
- Ridley Scott (1:22)
B-roll footage (8:19)
3 cast & crew biographies
b.. Subtitles:
Danish, Norwegian, Swedish and Finnish
c.. Picture format:
2.35:1 Anamorphic PAL
d.. Soundtrack(s):
English Dolby Digital 2.0 Surround
e.. Case type:
Amaray (Keep) Case
f.. Notes:
This new edition replaces the old SME release.

a.. R2 Scandinavia - (SME)
a.. Extras:
Cast & crew biographies
b.. Subtitles:
Danish, Finnish, Norwegian and Swedish
c.. Picture format:
4:3 Non-Anamorphic PAL
d.. Soundtrack(s):
English Dolby Digital 2.0 Stereo
e.. Case type:
Amaray (Keep) Case
f.. Notes:
This release is currently OOP and has been replaced with the Future Film
release.
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2738

Hilsen Martin

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 19:23

fMartin <no@spaminvalid.dk> wrote:

> [...]
> Amaray (Keep) Case
> f.. Notes:
> This release is currently OOP and has been replaced with the Future Film

Jeg har OnAir Udgaven, som er SME udgaven, den er i anamofisk widescreen
2.35:1, på coveret står der også 16:9 og 2.35:1. Du kan roligt købe den.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Martin

Dato : 02-02-06 20:47

> Jeg har OnAir Udgaven, som er SME udgaven, den er i anamofisk widescreen
> 2.35:1, på coveret står der også 16:9 og 2.35:1. Du kan roligt købe den.

Okay, kan du oplyse hvor du har købt den, for i den lokale TP finder jeg kun
SME versionen hvor der står 4:3 på coveret.

Hilsen Martin

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 22:00

> Okay, kan du oplyse hvor du har købt den, for i den lokale TP finder jeg kun
> SME versionen hvor der står 4:3 på coveret.
>
> Hilsen Martin

Ja...i Tiger
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Martin

Dato : 02-02-06 22:25

> Ja...i Tiger

Tiger ? Kender det ikke

Hilsen Martin

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 22:33

> Tiger ? Kender det ikke
>
> Hilsen Martin

En kæde af 10 kr butikker

http://www.tiger.dk/
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Martin

Dato : 03-02-06 15:28

> En kæde af 10 kr butikker
>
> http://www.tiger.dk/

Ok, takker!

Hilsen Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-02-06 22:44

Jesper wrote:

> Jeg har OnAir Udgaven, som er SME udgaven, den er i anamofisk widescreen
> 2.35:1, på coveret står der også 16:9 og 2.35:1. Du kan roligt købe den.

Den er i mono! Nuff said...

/David

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 23:52

David Rasmussen wrote:

> Den er i mono! Nuff said...

Min har fin 2.0 stereolyd, check lige engang at det er den samme
udgivelse og disk du har:

EAN 709624003736

DiscID 547D49017599SFDE
--
Jesper

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-06 00:33

Jesper skre bl.a.:

> Min har fin 2.0 stereolyd, check lige engang at det er den samme
> udgivelse og disk du har:

"1492" er ikke det eneste dvd-cover der har været befængt med gale data.
Jeg har flere gange købt film der har været mærket 4:3 eller 1.33:1 i
håb om de i virkeligheden var i bredformat. Og det har de været flere
gange - fx "Heaven's Prisoners" (som i øvrigt på forsiden kaldes
"Heavens Prisoner"). De andre kan jeg ikke lige komme i tanke om, men de
står et sted på reolen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jesper

Dato : 03-02-06 15:34

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
> gange - fx "Heaven's Prisoners" (som i øvrigt på forsiden kaldes
> "Heavens Prisoner"). De andre kan jeg ikke lige komme i tanke om, men de

Ja...men på min står der korrekt på coveret at den har 2.0 stereolyd og
er i 16:9 2.35:1.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-02-06 17:33

Jesper skrev bl.a.:

> Ja...men på min står der korrekt på coveret at den har 2.0 stereolyd
> og er i 16:9 2.35:1.

Tillykke med det. Og titlen er måske ovenikøbet stavet korrekt?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-02-06 23:55

David Rasmussen skrev:

> Den er i mono! Nuff said...

Nej, den er i stereo.

Hvad betyder i øvrigt SME?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jesper

Dato : 03-02-06 00:07

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Nej, den er i stereo.
>
> Hvad betyder i øvrigt SME?

Smile Entertainment
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-02-06 09:19

On Wed, 1 Feb 2006 22:56:13 +0100, "MRN" <hvadtrorduselv@haha.dk> wrote:

>Helt klart klassikeren: "1492 - Erobring af Paradis" med Gérard Depardieu
>som en fantastisk Columbus!

Fantastisk og Depardieu i samme sætning er ganske enkelt ikke muligt!?
Dejligt at efter sigende skulle have trådt tilbage

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-02-06 00:03

Just Johnny skrev bl.a.:

(klip)

> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Ja, "Peter Pan" - i den oprindelige Buster Larsens-stemme-
udgave.

Er "Blade Runner" i øvrigt ikke udkommet for længst, men blot
udsolgt eller kanske trukket tilbage - ligesom ovennævnte Pan?

Fra : Just Johnny

Dato : 02-02-06 14:33

Jørgen Grandt posted the following:

>Er "Blade Runner" i øvrigt ikke udkommet for længst, men blot
>udsolgt eller kanske trukket tilbage - ligesom ovennævnte Pan?

Mig bekendt har original udgaven af Blade Runner aldrig været ude på
DVD, kun den såkaldte Director's cut, som er dårligere efter min
mening. (Men jeg havde selvfølge også set filmen en 8-10 gange før
Director's cut udgaven dukkede op i biograferne, så jeg er nok ret
forudindtaget.)

Jeg har selvfølgelig Criterion's CAV Laserdisc udgave af filmen, men
jeg ville nu gerne have den på DVD i en ordentlig udgave, så jeg helt
kunne skille mig af med Laserdiscene.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 02-02-06 00:41

Just Johnny skrev:
> [...]
> (Spar mig for "Black Adder" jokes'ne. *Jeg* vil godt købe den!)
>
> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Robert Altman's "Popeye" synes jeg selv er ret fed. Den er ikke kommet
som DVD endnu, men udkommer til juni! Jaaah!

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 02:24

Just Johnny <just.johnny@your.service> wrote:

> [...]
> (Spar mig for "Black Adder" jokes'ne. *Jeg* vil godt købe den!)
>
> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Store og store...

Der mangler i al fald en del film i ordetlige udgaver: Dvs anamorfiske
widescreenudgaver med ordentlig lyd.

Outland fra Warner ligner noget katten har slæbt ind, den trænger til
remastering.

Body Heat - Er kun ude i anamorfisk widescreen i England

Scarecrows (1988) Kun ude i 4:3 version og kun i Tyskland.

Hardware - Ikke udsendt

Operation Daybreak - Ikke udsendt

For Those I Love - Ikke udsendt

Doc Savage: The Man of Bronze - Ude enkelte steder i 4:3

La Punition - Ikke udsendt

The Old Gun - Kun ude med tysk og fransk tale i hhv Tyskland og Frankrig

Nightmare(1980) AKA Nightmare In A Damaged Brain - Kun ude i England og
Tyskland. Den engelske er klippet i stykker, den tyske er OOP og
sandsynligvis også klippet.

Futureworld - Kun ude i 4:3 version

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-02-06 09:51

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Hardware - Ikke udsendt

Den mener jeg da jeg har set.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Jesper

Dato : 02-02-06 19:13

Henrik Madsen <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> wrote:

> Den mener jeg da jeg har set.

Hvorhenne?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-02-06 09:11

Just Johnny skrev:
> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Store titler er vel dem vi hver især savner... jeg, som sikkert den
eneste, savner bl.a. disse video 80'er minder meget:

Lamberto Bavas "Blastfighter" og "Shark rosso nell'oceano"
Ferdinando Baldis "Warbus"
Sergio Martinos "Vendetta dal Futuro"
Mark L. Lesters "Class of 1999"

Og en del flere af samme støbning - omvendt er jeg utroligt overrasket
over så mange af den type film allerede er tilgængelig på dvd i ganske
fornuftige udgaver.

Class of 1984 står også højt på denne liste; men den ligger jo i
samlingen i slutningen af måneden hvis alt går vel

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-02-06 10:11

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Hvorhenne?

Det er det jeg ikke kan huske. Måske har det været i Tyskland, men den
var med engesk lydspor. Prøv at søg efter "Mark 13". Den er nogle
steder udgivet under det navn.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Svend Erik Nathan

Dato : 18-02-06 16:20

Fassbinders Berlin Alexanderplatz

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-02-06 21:26

On 18 Feb 2006 15:20:27 GMT, Svend Erik Nathan
<svend.erik.nathan@GD5PJskolekom.dk> (slet GD5PJ) wrote:

>Fassbinders Berlin Alexanderplatz

Hørt!
Og nu kommer Bliktrommen jo endelig i en ordentlig udgave fra Criterion

Fra : Jan Andersen

Dato : 18-02-06 22:52

On Sat, 18 Feb 2006 21:25:54 +0100, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Og nu kommer Bliktrommen jo endelig i en ordentlig udgave fra Criterion

Det er da ved at være et stykke tid siden Criterion udsendte den.

Men ellers så synes jeg stadig at John Hustons "The Dead" mgl. ganske
gevaldigt.

Og så selvf. "The Magnificient Ambersons" (ved godt at den bla. fåes i
Frankrig.)

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-02-06 10:58

On Sat, 18 Feb 2006 21:25:54 +0100, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Hørt!
>Og nu kommer Bliktrommen jo endelig i en ordentlig udgave fra Criterion

Den hav været ude i et stykke tid.
http://www.criterionfilm.dk/criterion/detail.asp?id=791

Peter

Fra : Morten Bowman

Dato : 19-02-06 20:21

On Sun, 19 Feb 2006 10:58:25 +0100, Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk>
wrote:

>Den hav været ude i et stykke tid.
>http://www.criterionfilm.dk/criterion/detail.asp?id=791

aarghhh! Tak fordi I vækkede mig

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 22-02-06 21:30

Just Johnny skrev:

> [...]
> (Spar mig for "Black Adder" jokes'ne. *Jeg* vil godt købe den!)
>
> Er der andre "store" titler som I synes mangler på DVD?

Jeg savner original versionerne af Nærkontakt og ET. Så er der jo et
par af Disney's.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 22-02-06 21:57

<klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Jeg savner original versionerne af Nærkontakt og ET. Så er der jo et
> par af Disney's.

Jeg har en ET 3-disk som indeholder både den gamle og nye version.
Den var måske værd at kigge efter;)
Vh Nick

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 27-02-06 22:14

Yeeeeeee hvor har du købt den

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 28-02-06 15:44

<klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Yeeeeeee hvor har du købt den

Jeg købte den brugt på qxl.
Men jeg har set hos dvdoo.dk, axelmusic.dk, cd-wow.com og vidst også hos
fona. Så prøv rundt omkring. Ellers skal nok sige til hvis jeg finder
den et sted. Skal det være med danske tekster?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk