Nu vi snakker ytringsfrihed og tegninger
Fra : Martin K

Dato : 01-02-06 16:05

Nu vi snakker ytringsfrihed og tegninger, så blev fiktiv børneporno mig
bekendt forbudt i Danmark for et par år siden. Det vil sige, at der er visse
ting, det er forbudt at tegne her i landet. Så når vi ikke vil imødekomme
muslimernes krav om et forbud mod at tegne Muhammed, kan de med en vis ret
kalde os hyklere.

Efter min mening burde vi have helt rene linier omkring ytringsfrihed. Hvis
først man har nogen få forbud mod visse ytringer, så kan det være meget
svært at argumentere mod at imødekomme alle mulige andre krav fra den ene og
den anden om forbud mod alt muligt, der kan virke krænkende på forskellig
vis.

Hvis vi derimod havde 100% ytringsfrihed var det hele meget enklere for alle
at forstå.

--
Martin K

Kæmp for alt hvad du har kært
Dø om så det gælder
(Eller mist nogen markedsandele)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-02-06 16:28

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message
> [...]
> vis.
>
> Hvis vi derimod havde 100% ytringsfrihed var det hele meget enklere for

Måske vi burde overveje at lempe på fiktiv børneporno.

Thorkild

Fra : lmraffald@hotmail.co~

Dato : 01-02-06 16:34

Jeg tror ikke du ved, hvad ytringsfrihed er.

Der er manger ting, man ikke må offentliggøre: Pinkoden til din egen
eller andres digitale signatur, opfordringer til kriminalitet,
piratkopier af software, film og mp3'er, insiderviden om aktiemarkedet,
børneporno, osv.

Hvad man til gengæld gerne må offentliggøre pg.a. ytringsfriheden er
f.eks. pædofiliforeningens politiske tegneseriebilleder (som engang
var på deres hjemmesides forside) om, at det er skævt at folk ikke
bryder sig om pædofili. Man må også gerne tale direkte for, at
pædofili bør være tilladt.

Fra : Martin K

Dato : 01-02-06 16:53

<lmraffald@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> eller andres digitale signatur, opfordringer til kriminalitet,
> piratkopier af software, film og mp3'er, insiderviden om aktiemarkedet,

Det er selvfølgelig rigtigt, og jeg kan da godt se, at der er nogen gode
argumenter for mange af de forbud. Men der skal også være en rigtig god
grund for at indskrænke ytringsfriheden, mener jeg.

Derimod er det ikke et godt nok argument at nogen kan føle sig fornærmet
eller krænket, eller at flertallet synes, noget er perverst, for så er vi
ovre i smagsdommeri, og hvor stopper vi så? Derfor bør forbudene mod fiktiv
børneporno, racisme (§266b), majestætsfornærmelse, blasfemi og
flagafbrænding afskaffes så hurtigt som muligt. Der var også noget med, at
politiet advarede om, at folk, der afbrændte koraner ville blive straffet,
så der er åbenbart også et koranafbrændingsforbud, og det må vi da også af
med.

Fra : Carl

Dato : 01-02-06 16:42

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> vis.
>
> Hvis vi derimod havde 100% ytringsfrihed var det hele meget enklere for

Der er stor forskel: børneporno og for den sags skyld også pokerspil er
ulovilige i flg dansk lov. Derfor kan man godt indfører forbud. Muhammed må
man i flg Koranen ikke afbilde og regliøse forbud er ikke en del som man
dømmer efter i danske domstole.

Carl

Fra : hanzen

Dato : 01-02-06 17:35

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må
> man i flg Koranen ikke afbilde og regliøse forbud er ikke en del som man

Man kunne forbyde Islam.
Så kunne man vel også forbyde at tegne ham landevejsrøveren.
--
hilzen
hanzen

Fra : Tony

Dato : 01-02-06 16:47

> [...]
> vis.
>
> Hvis vi derimod havde 100% ytringsfrihed var det hele meget enklere for

Det der med fiktiv børneporno, kan du godt glemme, men fjernelse af
racismeparagraffen kan jeg godt gå ind for.
Den overholder muslimerne jo ikke alligevel.

Tony

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-02-06 17:32

"Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i

> Det der med fiktiv børneporno, kan du godt glemme, ...

Årh, det er da (også) bare nogle tegninger.
--
NoTrabajo

Fra : Tony

Dato : 01-02-06 17:51

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tony" <tonycarpediem@invalid> skrev i

> Årh, det er da (også) bare nogle tegninger.
> --
> NoTrabajo

Nå, så la' gå da

Tony

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 17:57

Martin K wrote:
> [...]
> ikke vil imødekomme muslimernes krav om et forbud mod at tegne
> Muhammed, kan de med en vis ret kalde os hyklere.

Helt enig. Forbud mod tegninger af nogen art er rent hysteri og tjener intet
andet formål end at lefle for nogen frelste.