04 eller 05 SIM kort?
Fra : Optimus Prime

Dato : 01-02-06 13:10

Da jeg (endnu en gang) har gået Telia på klingen for at få fjernet
"Telia DK" i panden på biledet af kæresten (fjernet operatørlogoet) har
jeg fået følgende svar:

"Årsagen til dette er, at du i dag bruger et såkaldt 05 SIM-kort, af
samme model som blev brugt hos Orange.

Det er endnu ikke teknisk muligt at skifte dit SIM-kort til et
"originalt" Telia SIM-kort, også kaldet et 04 SIM-kort"

Så er det bare en gang ævl de prøver at spise mig af med eller er der
noget om snakken?
Kan godt gå med til at der findes flere forskellige typer SIM-kort; men
kan ikke helt forholde mig til hvorfor det ikke er teknisk muligt at
give mig et nyt kort?

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 01-02-06 14:33

Det er som sædvanlig Telia, der ikke ved hvad de snakker om.

Det du kan gøre er, at kontakte den nærmeste Telecare butik,
og få lagt en standard menu i din mobil...

/S

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-02-06 08:43

6400 - Sredna skrev:
> Det er som sædvanlig Telia, der ikke ved hvad de snakker om.
>
> Det du kan gøre er, at kontakte den nærmeste Telecare butik,
> og få lagt en standard menu i din mobil...

Er det den såkaldte branding vi snakker om her (telefonen er købt gennem
Telia med tilskud)?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-06 15:38

> [...]
> DK" i panden på biledet af kæresten (fjernet operatørlogoet) har jeg fået

Nu ved jeg jo ikke hvilken telefon du har, men kunne du ikke bare slå
"celleinformation" fra (hedder det i min telefon, så forsvinder tele2 logoet
fra min skærm)

Det har da vist også heddet noget andet i en gammel Nokia, men kan ikke
huske hvad.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Paw P Larsen

Dato : 01-02-06 16:27

Jesper Hansen wrote:
> Nu ved jeg jo ikke hvilken telefon du har, men kunne du ikke bare slå
> "celleinformation" fra (hedder det i min telefon, så forsvinder tele2 logoet
> fra min skærm)

Der er forskel på celleinformation og operatørlogo.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 01-02-06 16:26

Optimus Prime wrote:
> [...]
> "originalt" Telia SIM-kort, også kaldet et 04 SIM-kort"
>

> Så er det bare en gang ævl de prøver at spise mig af med eller er der

Der er noget om snakken. Operatørlogoet lagres på det ID, som operatøren
har. TDC har 01 SIM-kort, Orange havde 05 og Telia har 04. Hvis det
lagres under 04 på din telefon, fordi du bliver spottet som Telia-kunde,
men har et 05 SIM, så kommer logoet ikke frem.

På min gamle Nokia 6210 plejede jeg at fjerne logoet ved at lægge et nyt
ind som en anden operatør, da den kun kunne håndtere ét opertørlogo.

Jeg ved ikke om det kan løses ved at hente logoet via wap på
http://xgryde.dk/wap/blanklogo/blanklog.wml#blank-log

Ellers må du have fat i et program, som kan lægge det ind på det rigtige
ID (i dit tilfælde 05 som Orange). Til Nokia (også nogle nyere) har jeg
brugt Nokia LogoManager. Dog havde jeg problemer med min Nokia 6020 og
programmet.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 01-02-06 16:29

Paw P Larsen wrote:
> Jeg ved ikke om det kan løses ved at hente logoet via wap på
> http://xgryde.dk/wap/blanklogo/blanklog.wml#blank-log

Der skulle stå
http://xgryde.dk/wap/blanklogo/blanklogo.wml#blank-logo

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-02-06 08:55

Paw P Larsen skrev:
> [...]
> lagres under 04 på din telefon, fordi du bliver spottet som Telia-kunde,
> men har et 05 SIM, så kommer logoet ikke frem.

Jeg var Orange kunde siden det hed Mobilix og havde derfor et gammelt
Mobilix SIM-kort - det fik jeg skiftet til et Telia kort efter råd fra
kundeservice; men det hjalp desværre heller ikke

> [...]
> ind som en anden operatør, da den kun kunne håndtere ét opertørlogo.
>
> Jeg ved ikke om det kan løses ved at hente logoet via wap på

Jeg har prøvet at hente fra X-gryde - den henter, gemmer og jeg
bekræfter at det eksisterende logo skal overskrives... Resultatet
udebliver bare

> [...]
> ID (i dit tilfælde 05 som Orange). Til Nokia (også nogle nyere) har jeg
> brugt Nokia LogoManager. Dog havde jeg problemer med min Nokia 6020 og

Jeg er lidt grøn her... Jeg startede som Orange kunde og købte den
telefon med problemet (Nokia 5140) gennem Orange (inden de officielt
skiftede til Telias net og servicen styrtdykkede), fjernede Orange
logoet med et blankt logo fra X-gryde; men da Telia overtog officielt og
skiftede til deres net stod der pludselig Telia DK i operatør logoet (2
gange endda, men den ene er heldigvis forsvundet nu) og der er en Telia
Menu i telefonen.

Jeg kender ikke Nokia Logomanager - er det til at finde ud af og hvor
finder jeg det program?

Har også overvejet en firmware opdatering - den slags fjerner vel den
branding der måtte være - altså logoer, Telia Menuer osv?

Fra : Paw P Larsen

Dato : 03-02-06 10:30

Optimus Prime wrote:
> [...]
> skiftede til deres net stod der pludselig Telia DK i operatør logoet (2
> gange endda, men den ene er heldigvis forsvundet nu) og der er en Telia

I forbindelse med nedlukningen af Orange-nettet kom alle gamle
Orange-kunder til at roame på Telias net. Det svarer til hvis du havde
været i England på Vodafones net; så ville der have stået Vodafone og
Telia som operatør i stedet for operatørlogoet. Og det er stadig samme
problematik med at operatørloget ligger på 05 i telefonen, mens
telefonen befinder sig på 04-netværket.

http://www.google.com/search?q=nokia+logomanager

> Har også overvejet en firmware opdatering - den slags fjerner vel den
> branding der måtte være - altså logoer, Telia Menuer osv?

Logoer, ja. Menuer, nej. Menuerne kan godt ligge som en del af den data,
der er på SIM-kortet.

Fra : Nicolai

Dato : 01-02-06 17:12

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> wrote in message

> Da jeg (endnu en gang) har gået Telia på klingen for at få fjernet "Telia
> DK" i panden på biledet af kæresten (fjernet operatørlogoet) har jeg fået
> følgende svar:

Jeg har flere gange prøvet det, ved at ligge et blankt operatørlogo ind, som
Paw linker til, prøv det.

Nicolai