Naser Khader - Muslimernes redning
Fra : Mark Jensen

Dato : 01-02-06 12:53

En af de få muslimer, der i medierne kan optræde med en selvstændig
holdning, som viser en ordenlig verdslig opdragelse er Naser Khader.
Man kan kun have respekt for ham, og det er ingen hemmelighed at han
er ganske forhadt blandt religiøse muslimske kræfter fordi han findes
"for leflende for vestlige værdier"

Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår

Det er ikke Danmark, der skal sige undskyld, men Saudi-Arabien

Så nåede sagen om Jyllands-Postens profettegninger hidtil usete
højder. Nu føler også Saudi-Arabien og et par andre muslimske lande
sig krænket og fornærmet, og forbrugerne i de pågældende lande
indleder derfor en boykot af danske varer.

Køen af krænkede bliver længere og længere, og undertegnede melder sig
hermed i rækken: Jeg føler mig krænket på min demokratiske
overbevisning. Og jeg forlanger en undskyldning. Nu!

Den danske debat om Jyllands-Postens Muhammed-tegninger har givet lyd
til mange stemmer. Vi har hørt fra pressen selv, fra statsministeren,
fra oppositionen, fra muslimske organisationer og fra muslimske
enkeltpersoner. Nogle opfatter tegningerne som en uacceptabel
krænkelse af alle muslimer, andre gør ikke. Det samme kan man sige om
den islamiske verden: Nogle føler sig krænket, andre gør ikke.

Mit indtryk fra forskellige arabiske medier er, at den mest
fremherskende holdning - måske overraskende for nogle - kan opsummeres
således: Vi kan ikke som muslimer diktere, at ikke-muslimer skal
overholde det påståede forbud mod at afbilde profeten. Opstandelsen
over Jyllands-Posten er med andre ord ingen folkesag i den islamiske
verden, hvilket da også afspejler sig i antallet af lande, der indtil
nu har fundet anledning til at klage og true med boykot.

Det er rundt regnet en håndfuld af verdens ca. 55 muslimske lande, og
heraf kommer den mest højlydte og kontante protest altså fra
Saudi-Arabien. På den baggrund er det tankevækkende, at man i Danmark
hører kritik af tegningerne med den begrundelse, at de krænker
muslimerne. Bestyrelsesformanden for Grundfos, Niels Due Jensen,
opfordrer ligefrem Jyllands-Posten til at give verdens muslimer en
undskyldning. Dermed skærer man alle muslimer over en kam - en tendens
som Jyllands-Postens kritikere ellers med rette plejer at fordømme.

Nogle hævder, at man har krænket en svag gruppe. Til det vil jeg sige,
at blot fordi man er muslim, behøver man ikke at være svag. Som muslim
og demokrat vil jeg derfor gerne understrege: Jeg (og mange andre)
føler mig ikke krænket over tegningerne. Derimod føler jeg mig stærkt
krænket over, at hvor der tidligere i Mellemøsten har været tradition
for religiøs satire, er det nu i høj grad blevet et vestligt
privilegium at forholde sig satirisk til religion. Og krænket over, at
ytringsfrihed, pressefrihed og kunstnerisk frihed i vid udstrækning er
forbeholdt den vestlige verden.

Hvorfor kæmper vi i Danmark ikke for de muslimske kunstneres ret til
samme privilegium som deres vesterlandske kollegaer? Jeg føler mig
krænket over, at vi i Danmark hører krav om en undskyldning til
fundamentalister i Saudi-Arabien i stedet for krav om demokratiske
frihedsrettigheder til alle, inklusive muslimer.

Hvorfor fordømmer vi ikke Saudi-Arabiens himmelråbende mangel på
demokrati? Hvorfor har religiøs krænkelse større vægt end demokratisk
krænkelse? Der kan skrives stolper op og stolper ned om, hvorvidt det
var klogt af Jyllands-Posten at bringe tegningerne. Samme stolper kan
tages i anvendelse om, hvorvidt de var eller ikke var udtryk for mere
end en plat provokation. Eller om regeringen kunne have handlet
anderledes. Men det er da kun glimrende, at udenrigsministeren nu
»arbejder diplomatisk for at få bragt sindene i ro«.

Dialog, ja. Undskyldning, aldrig. Hvad skulle han undskylde for? At vi
ikke griber ind over for pressefrihed og kunstnerisk frihed? Hvem
skulle han undskylde til? Saudi-Arabien? Hvis nogen skal sige
undskyld, er det Saudi-Arabien. Undskyld for sin åbenlyse foragt for
menneskerettigheder, for sin foragt for religionsfrihed og for sin
systematiske bekæmpelse af ligestilling. For at fratage kvinder deres
stemmeret, for at nægte dem et pas uden mandens samtykke, for kun at
regne deres vidneudsagn for det halve af en mands og for at forbyde
dem noget så banalt som at køre bil. For at de fattige underbetalte
filippinske kristne gæstearbejdere fængsles blot for at besidde en
personlig Bibel. Undskyld for sharia-straffe. For håndsafhugning for
tyveri og pisk for indtagelse af alkohol. For stening til døden for
utroskab og homoseksualitet, ja, jeg kunne blive ved.

Saudi-Arabien burde skamme sig, og en undskyldning for at have krænket
det land med satiriske tegninger er kort og godt et knæfald for
fundamentalismen. Mit budskab til Saudi-Arabien og de andre muslimske
lande, der har tilsluttet sig boykotten, lyder derfor: I krænker mig
på min demokratiske overbevisning.

Sig undskyld.

Fra : jodem

Dato : 01-02-06 13:16

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "for leflende for vestlige værdier"
>

> Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår
>

> Det er ikke Danmark, der skal sige undskyld, men Saudi-Arabien

Ja, det er sgu flot

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-02-06 13:55

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

godt gået af Naser Khader.
Det er sgu sørgerligt, at han klarer den væsentligt bedre end vores
snøftende og leflende ambassadører, der har så skide travlt med at redde
2-3 % af vores udenrigshandel.
Hvad med at jeg føler mig forulempet af at se stupide, voldelige arabere
brænde mig flag og forfølge mine landsmænd? Vi skal f.... ikke
undskylde over for løgnagtige muslimers propaganda-rejse. Hvis vi holder
vores kæft går der en 14-dages tid, så skal de til at brænde Stars And
Stripes igen, når der kommer ordre om det ovenfra. (Altså ikke fra Allah
men fra Muftien)
Erling

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-06 14:16

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> godt gået af Naser Khader.
> Det er sgu sørgerligt, at han klarer den væsentligt bedre end vores
> snøftende og leflende ambassadører, der har så skide travlt med at redde
> 2-3 % af vores udenrigshandel.

1,2%, og den samlede eksport stiger med 10% p.a.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 16:45

> 1,2%, og den samlede eksport stiger med 10% p.a.

Som man skrev i lederen i Information forleden, så må man være forberedt på
at tabe sin forretning, når man handler med diktaturstater, sådan er DET
bare.

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 16:44

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er sgu flot

Hvorfor skal han inddrage andre krænkelser end dem Jyllands Poster har
forårsaget? Var det ikke dit signal i en anden post, at det var helt ved
siden af, at gøre det?

Han rammer jo fuldstændig plet, og rammer derved også præcis den indstilling
som apologeten og overvelmeneren Tøger Seidenfaden luftede forleden på
Deadline, - med at bruge sit krudt på, om det nu oprindeligt var vulgært
eller ej at bringe tegningerne. Seidenfaden har da eller ofte nogle
fornuftige synspunkter, men her slår det åbenbart helt klik for ham, og han
hævder nemlig lige netop, at muslimer er stakkels ofre, som vi ikke derfor
ikke må fornærme.

Fra : Martin Møller

Dato : 01-02-06 13:52

> [...]
> fundamentalismen. Mit budskab til Saudi-Arabien og de andre muslimske
> lande, der har tilsluttet sig boykotten, lyder derfor: I krænker mig

HØRT! HØRT!

Martin

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 14:22

Mark Jensen wrote:
> [...]
> fundamentalismen. Mit budskab til Saudi-Arabien og de andre muslimske
> lande, der har tilsluttet sig boykotten, lyder derfor: I krænker mig

Det må jeg sige. Det er jo som talt ud af mit hjerte, hvad Naser der
skriver. Hvad i alverden kalder den mand sig muhammedaner for? Det svarer
til, at jeg kaldte mig for radigal. Han er jo lodret uenig i, hvad den
trosretning byder og forbyder. Det svarer til, at man kalder sig vegetar,
fordi man ikke spiser kylling men gerne alt muligt andet kød.

Bortset fra det. Fremragende gået af Khader. Det er hørt.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-02-06 14:55

> [...]
> "for leflende for vestlige værdier"
>

> Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår
>

> Det er ikke Danmark, der skal sige undskyld, men Saudi-Arabien

<snip>

....ja det er ret indlysende, utrolig at der kan sidde så mange pæredanske
mennesker, og sige det modsatte.
Jeg har altid fundet det sjovt når indvandrere holder med os andre, og det
kunne være sjovt, nærmest surrealistisk, at se en debat mellem Nasar og så
en eller anden hellig dansker.

Fra : Lion King

Dato : 01-02-06 15:33

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke Danmark, der skal sige undskyld, men Saudi-Arabien

Hørt !

Fra : Martin K

Dato : 01-02-06 15:35

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> En af de få muslimer, der i medierne kan optræde med en selvstændig
> holdning, som viser en ordenlig verdslig opdragelse er Naser Khader.

Han er alletiders ham Naser. Det var også ham der fandt på begrebet
halalhippie.

--
Martin K

Kæmp for alt hvad du har kært
Dø om så det gælder
(Eller mist nogen markedsandele)

Fra : Tony

Dato : 01-02-06 16:17

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> Han er alletiders ham Naser. Det var også ham der fandt på begrebet
> [...]

Ja, mon ikke snart han bliver DF'r ?

Tony

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-02-06 16:01

Mark Jensen wrote:
> [...]
> "for leflende for vestlige værdier"
>

> Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår

Fremragende

Her er også et godt indlæg fra ham:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/01/31/142127.htm

--

Christian

Fra : Tim

Dato : 01-02-06 18:49

> [...]
> "for leflende for vestlige værdier"
>

> Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår
>

> Det er ikke Danmark, der skal sige undskyld, men Saudi-Arabien

Jeg tror Naser Khader kunne lære Kim Larsen, Allan Riise o.l. halalhippier
en del om, hvad det vil sige at være dansk.

Tim

Fra : Mendoza

Dato : 02-02-06 04:29

Tim wrote:
> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> wrote in message

> Jeg tror Naser Khader kunne lære Kim Larsen, Allan Riise o.l.
> halalhippier en del om, hvad det vil sige at være dansk.

Ja, der er en larmende tavshed fra de herrers side i denne tråd....

Mendoza

Fra : Tim

Dato : 02-02-06 07:01

"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> Ja, der er en larmende tavshed fra de herrers side i denne tråd....

Der bliver faktisk holdt en mistænkelig lav profil fra de herrers side i
hele denne sag.

Det eneste vi hører fra dem er kritik af statsministerens "håndtering" af
sagen. Kim Larsen mener dog, at JP burde straffes retsligt.

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 11:45

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Kim Larsen mener dog, at JP burde straffes retsligt.

Halshugges offentligt, foran Århus Rådhus, med indledende tortur? For at
have fornærmet Profeten?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 02-02-06 21:06

> Halshugges offentligt, foran Århus Rådhus, med indledende tortur? For at
> have fornærmet Profeten?

SD (Sverigesdemokraterne) har efter sigende også opfordret det svenske folk
og glade tegnere til at karikere pedofeten og sende dem til SD's avis.
Jeg ser frem til at se galleriet.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-06 21:45

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> SD (Sverigesdemokraterne) har efter sigende også opfordret det svenske folk
> og glade tegnere til at karikere pedofeten og sende dem til SD's avis.
> Jeg ser frem til at se galleriet.

Jeg har set at hvis de gør alvor af det, så vil også Sverige blive
boykottet, og svenskere risikere at blive myrdet.

Og så så jeg at de stod til at få 4% af stemmerne - lige på kanten af
spærregrænsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 02-02-06 22:00

> [...]
> boykottet, og svenskere risikere at blive myrdet.
>
> Og så så jeg at de stod til at få 4% af stemmerne - lige på kanten af

Svenskere bliver jo i forvejen jagtet af gale jihadister i Gaza i
øjeblikket.
Så hvad enten mani Sverige gør alvor af eventet eller ej, så vil vi nordboer
bliver jagtet af gale jihadister og koranfascister.
Og så håber jeg da inderligt, at SD får stemmer nok ved deres næste valg.
De kan jo i sverige ikke lukke øjne og ører for evigt.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-02-06 07:44

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er en larmende tavshed fra de herrers side i denne tråd....

Du er dog en forfærdelig nar, Mendoza - og det siger jeg i al venlighed,
forstås.
Lad mig forklare noget for dig her:

1. jeg læser fx ikke indlæg fra Jim eller andre professionelle fremmedhadere
2. jeg læser heller ikke indlæg fra et par stykker andre, der kun kaster med
mudder uanset hvilke argumenter man bringer til torvs.
3. deraf følger at man naturligvis ikke kommenterer hvad d'herrer skriver

Så er der det andet:
1. denne nyhedsgruppe er præget af højrefløjsere
2. der er et lille mindretal af venstreorienterede, som heller ikke er enige
om alt
3. deraf følger at det er en fysisk umulighed at kommentere alt.

En overskrift som ovenstående er ikke nødvendigvis en der ægger til
deltagelse i den debat.

Det ville klæde dig, Mendoza, hvis du ville forsøge at argumentere i stedet
for at lefle for den laveste fællesnævner som fx Jims og hans slæng.
Jeg har da set at du kan argumentere lejlighedsvis fornuftigt.
--
Wilstrup

Fra : Mendoza

Dato : 02-02-06 09:09

Wilstrup wrote:
> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du er dog en forfærdelig nar, Mendoza - og det siger jeg i al
> venlighed, forstås.

I lige måde, din gamle forstokkede kommissær.... ligeledes sagt i al
venskabelighed.

> [...]
> stedet for at lefle for den laveste fællesnævner som fx Jims og hans
> slæng. Jeg har da set at du kan argumentere lejlighedsvis fornuftigt.

Takker for komplimentet?!.... Men udover det hvad mener du så om Naser
Khaders artikel. Han må vel vide hvad han taler om? Jeg ville ønske at hans
trosfæller havde samme indstilling til tilværelsen som han, så ville der
ikke være nævneværdige problemer, og muslimerne i DK ville blive accepteret
på lige fod med andre indvandrere der er kommet hertil for at leve i et
demokratisk samfund.

Mendoza

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:32

> [...]
accepteret
> på lige fod med andre indvandrere der er kommet hertil for at leve i et

Problemet er jo, at Khader ikke alene skal kæmpe mod fundalisterne, men også
imod den "hjælp" han får fra de elitære salonsocialister.
Det er jo nok temmelig udsigtsløst.

MVH
Egon

Fra : Mendoza

Dato : 02-02-06 19:02

Egon Stich wrote:
> [...]
>>

> Problemet er jo, at Khader ikke alene skal kæmpe mod fundalisterne,
> men også imod den "hjælp" han får fra de elitære salonsocialister.

Ja, desværre. Bemærk forøvrigt at Wilstrup ikke svarer på mit spørgsmål. Han
er nok løbet tør for argumenter.

Mendoza

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 22:10

> Ja, desværre. Bemærk forøvrigt at Wilstrup ikke svarer på mit spørgsmål.
Han
> er nok løbet tør for argumenter.
>
> Mendoza

Tror du ikke snarere, at du er blevet plonket?
Det plejer han jo at gøre, hvis man ikke er ærbødig nok.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 05:38

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke snarere, at du er blevet plonket?
> Det plejer han jo at gøre, hvis man ikke er ærbødig nok.

Det gør han nu ikke. Jeg mener ikke at jeg er »ærbødig« over for ham;
jeg gider bare ikke deltage i en hetz mod ham i hans rolle som lærer,
eller i det hele taget »debattere« kommunismen med ham. Noget sådant
ville være ganske formålsløst, som at ville debattere Darwin med en
ungjordskreationist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 10:50

> [...]
> eller i det hele taget »debattere« kommunismen med ham. Noget sådant
> ville være ganske formålsløst, som at ville debattere Darwin med en

Begge dele er jo 100% fornuftigt og rimeligt, - men du kritiserer ham vist
heller ikke, når han, som han ofte gør, viser sit helt utrolige hykleri i
sit forhold til relativ humanisme. Jeg synes jo, at den bør udstilles med
mellemrum, ellers tror manden jo han har "ret", og har overbevist andre
indlæggere om, at hans syn er "korrekt", - som man sagde inden for
kommunismen. Man skal ikke gøre det for hans skyld, for han er upåvirkelig
af virkeligheden, men for eventuelle nye medkiggeres skyld, IMHO.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 11:41

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Begge dele er jo 100% fornuftigt og rimeligt, - men du kritiserer ham vist
> heller ikke, når han, som han ofte gør, viser sit helt utrolige hykleri i
> sit forhold til relativ humanisme.

Det er der jo så andre der gør.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-02-06 12:10

> Det er der jo så andre der gør.

Og så slipper du for dræberfilteret, og det er da fint nok.

Her er AHW i dag i gang med at demonstrere sin "humanisme", og sin "aldrig
gå efter manden":

> 2. Imamer .........................ud af landet.

Du kunne jo starte en folkevandring af dårligt begavede og bosætte jer på
Hans Ø - de mangler skydeskiver.

> 3. Afslut al handel med de latterlige lande.

Vi kunne jo også slukke for din respirator.

Fra : Kert Rats

Dato : 01-02-06 23:39

> [...]
> "for leflende for vestlige værdier"
>

> Nyd hans indlæg fra Berlingske Tidende igår

<Snip>

Flot artikel af Naser Khader!

Venligst

Kert Rats