Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mere om Nikon D70 fejl
Fra : Arne Jensen

Dato : 01-02-06 11:47

Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på mindst 6
ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at informere om i
forbindelse med salg.
Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon
Service.

mvh
Arne Jensen

Hej Arne.

Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland, hvor alle
europæiske reparationer samles, hvis det lokale værksted ikke kan
reparere produktet.
DFA Service kan ikke se grunden til at vi ikke har modtaget den retur
endnu, det kan skyldes manglende reservedele, men de vil rykke
værkstedet for den.
Og så kan vi ikke andet end håbe på at det er med i næste sending.

DFA Service modtager leverancer en gang om ugen fra Estland, og den
næste levering er medio næste uge.

Med venlig hilsen

Kasper L. Roed

PhotoWorld

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-2, 31-01-2006
Tested on: 01-02-2006 11:47:17

Fra : L Langgaard

Dato : 01-02-06 11:52

"Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> skrev i en meddelelse

> Dit kamera befinder sig ved Nikon Service i Estland,

Estland, så er det nok bare en billig kopi der bliver returneret

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 01-02-06 13:38

"Arne Jensen" <hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> wrote in message
> [...]
> Og så kan vi ikke andet end håbe på at det er med i næste sending.
>
> DFA Service modtager leverancer en gang om ugen fra Estland, og den

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro men her er et klip fra en mail
koorspondance med Goeckers service afdeling:

Jeg ved ikke hvor du har læst det, men det er ikke de leveringstider
vi kender til fra DFA.

Med venlig hilsen/Best regards

Frank Pedersen

Goecker Service

Hej Frank.
Jeg sendte I går et D70 til service hos jer og har I dag rodet lidt rundt I
diverse nyhedsgrupper.
Her ser jeg til min rædsel at DFA er mellem 4 og 8 uger om at lave service
på kameraer der fejler det samme som mit. Det er I hvert fald hvad jeg kan
læse mig til.Er det rigtigt? og hvis ja, hvorfor tager det da så lang tid?

Fra : Arne Jensen

Dato : 01-02-06 15:17

Hej

Uanset hvad Frank Pedersen fra Goeckers Service mener om Nikon/DFA service
er det en kendsgerning at mit Nikon D70 føreløbig har været mere end 4 uger
undervejs.
Fotoforretningen hvorfra jeg har mine informationer, er et meget seriøst
foretagende. Jeg kan dokumentere den lange ventetid som intet har med god
service at gøre.. Prøv at læse de andre indlæg og lad os så se hvornår Hr.
Frank Pedersen er klar til at levere dit kamara tilbage.

mvh
Arne Jensen

"Søren H. Nielsen" <shn@REMOVEphaseone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 15:07:10
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
Tested on: 01-02-2006 15:17:26

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 01-02-06 15:54

> [...]
> forbindelse med salg.
> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos Nikon

Det er ikke noget der "glemmes" i forbindelse med salget. I det hele taget
har det været meget svært, ja umuligt faktisk, at sige hvor længe en
reperation af Nikon udstyr kan tage. Nikon er lige gået fra at blive
forhandlet af Dansk Foto Agentur, til at blive forhandlet af Nikon (DK).
Hele overgangsfasen kørte overhovedet ikke så godt som det kunne have gjort,
og i den periode var det umuligt at sige hvor længe en reperation ville
tage - ja selv ikke Nikon selv viste det.
I dag er der lidt bedre styr over sagerne. En reperation tager normalt ca.
3-5 uger. Stadig lang tid, men hvad skal man gøre når der ikke er andre
muligheder for at få repareret et kamera? Give kunden et nyt og så vente 3-5
uger og sælge kundens gamle, brugte, slidte kamera, der i teorien kan være
1½ år forældet og mangle alt tilbehør? Så bliver alle fotohandlerne jo nødt
til at lukke

Mvh Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-02-06 16:06

Arne Jensen wrote:
> [...]
> informere om i forbindelse med salg.
> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos

Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til hvad der
er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og derefter svaret fra
Product Manager Peter Kirring:
Fra : Arne Jensen

Dato : 01-02-06 18:00

Kære Jan Bøgh

Det er fuldstændig korrekt hvad jeg skriver.
Alt kan dokumenteres, mit kamera er indsendt den 3. januar 2006, det var
altså ikke i slutningen af sidste år. Det er her og nu i 2006, hvor
problemerne iht. Hr. Peter Kirring Nikon Danmark er overstået . Min
fotohandler (set benævnt som Nikon servicecenter) valgte at indsende til
DFA. Om det var rigtigt eller forkert kan jeg af gode grunde ikke vide. Om
det er DFA eller Nikon Danmark der er rette modtager af reklamationer må
være anliggende mellem forhandler og rette vedkommende. Jeg må formode, at
der har været en vis dialog mellem forhandlere af Nikon produkter og Nikon
Danmark i forbindelse med ændringer af forretningsgangen.

Uanset hr. Peter Kirring´s udmeldelse omkring at problemerne nu er
overstået, har undertegnede d.d. fået følgende information: Dit kamera
kommer ikke i denne uge. Næste sending fra Nikons servicecenter i Letland
kommer medio næste uge, så må vi håbe dit kamera kommer med den.

Blot til information!
Mit kamera har no.: 4007172

Med venlig hilsen
Arne Jensen

NB! Jeg har fra årets start også været interesseret i D200 - Havde nok
købt det i forbindelse med aflevering af mit D70 - hvis det havde været
muligt.
Det køb er indtil videre sat på vågeblus.

Tested on: 01-02-2006 18:00:20

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-02-06 19:13

Hej Arne
(og undskyld toppostningen - der står ikke noget under citatet.

Jeg vil så prøve at sende Peter Kirring dette svar og se, hvilken reaktion,
man måtte fremkomme med (hvis du ikke har noget imod det).
Jeg synes faktisk at det er vigtigt, at man bider leverandøren i haserne.
Det kan simpelt hen ikke passe at Nikon i USA er i stnad til at klare hele
bglod-rep. på en uges tid, mens man i Europa tilsyneladende skal vende
edskillige uger. Jeg tror ganske simpelt der er fordi markedet fungerer
langt bedre 'over there' end det gør her.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Arne Jensen

Dato : 01-02-06 23:30

Hej Jan

Jeg har d.d. sendt en telefax til Nikon Danmark med kopi til DFA. Jeg havde
på daværende tidspunkt ikke set Hr. Peter Kirring´s svar til dig.
Nu må jeg så vente og se om der kommer et svar. Jeg har intet imod at du
viser mit indlæg til Peter Kirring. Den eneste brugbare informationskilde
omkring problemer og reparationstider hidtil, har været nyhedsgruppen
dk.fritid.foto - og hvad jeg selv har fundet på nettet (service?)
Min fotohandler har ikke været til stor hjælp, den første melding var 2 uger
til reparation, den næste 3 uger. Nu - efter mere end 4 uger, får jeg så
meldingen, hvis du er heldig kommer dit kamera til København medio næste
uge. Jeg har nærmest en formodning om, at de ikke selv har styr på det.

Nikon Danmark kan selv gøre sig den ulejlighed at se indlægende i
nyhedsgruppen. Det vil give dem et godt indblik i utilfredsheden og
ventetiden. Forhandlere, der kommer med sure opstød omkring behandling af
kunder og deres forældede kameraer efter salg, kan jeg ikke tage alvorlig.

Mvh
Arne Jensen

Tested on: 01-02-2006 23:30:23

Fra : Johnny

Dato : 02-02-06 01:44

Hej
er der nogle der kan fortælle hvad det der er istykker på diverse apparater,
jeg har selv lige fået sendt mit apperat ind.
Det står godtnok på nikon hjemmeside, men desværre kun på engelsk, og det er
ikke
min stærke side.
Noget andet er hvad med garntien, hvis det kan tag så mange uger inden man
får det retur så
må de da forlænge gartien.
Hilsen johnny
Mail: johnny@gvdnet.dk

Fra : Arne Jensen

Dato : 02-02-06 08:23

Hej Johnny

Hvis det er samme fejl som andre med D70 har, kaldes det BGLOD
(blinking green light of death) ved at konsultere informationer tilgængelige
på nettet
er det et problem som opstår med de først producerede D70ér, mit er fra
april 2004.
Nikon kalder det i sjældne tilfælde - Jeg tror at sandheden er en anden.

Det tager mellem 7 dage og tilsyneladende op til 8 uger at få kameraet retur
efter reparation, afhængig af hvor på kloden det foregår, hurtigst i USA.

Informationen du har set på Engelsk siger bl.a. at Nikon reparerer kameraet
uden beregning - uanset om garantien er udløbet.

Med venlig hilsen
Arne Jensen

"Johnny" <Feldtsing@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
Tested on: 02-02-2006 08:23:18

Fra : Johnny

Dato : 02-02-06 13:18

Hej igen
Jeg ved godnok at det her ikke har noget nikon at gøre.
men kunne ikke lade være med at skrive dette.
Jeg sidder og køre rundt på nette, og opdager at olympus også har problemmer
med deres kamera c 5050, jeg købte sådan et for ca 2 år siden , den værste
handlen jeg til dato
har lave. billedekvaliteten var meget dårlig og klage hvor jeg havde købt
det, de gav mig ret i at der måtte
være noget galt så de sendte det ind, men nej det kom tilbage fejle ikke
noget sagde de.
Sådan gik det i ca 3 måneder frem og tilbage 4 gange til udlandet. til sidst
fandt de en fejl i ledningnettet.
Jeg kan fortælle at det var oppe og vende på højste plan før der skete
noget.
Men kameraet kom tilbage , hvorefter jeg lagede det i skuffen og har ikke
brugt det siden men har nu
taget det frem for at bruge det da jeg har sendt mit nikon 70 ind til rep.
Så nu kan jeg også sende mit olympus c 5050 ind, ( så måske havde jeg ret
aligevel den gang )
Den gang sagde de at det ikke fejle noget men dette måtte være manden der
var noget galt med.
Det var bare lige denne histore
Hilsen Johnny