Anholdt for at brænde koranen ?
Fra : Martin Andersen

Dato : 01-02-06 10:54

Det er nu slut med ytringsfriheden som vi kender den:

"Politiet vil anholde
Vicepolitiinspektør Flemming Steen Munch siger ifølge DR, at demonstranterne
bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at brænde koranen af."

Martin.

Fra : Thomas J.

Dato : 01-02-06 11:07

Den Wed, 01 Feb 2006 10:53:31 +0100 sendte Martin Andersen
<andersen.martin@gmail.com> følgende røgsignaler:

> [...]
>bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at brænde koranen af."

Så risikerer overløbernes lakajer jo også at smage flammerne.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-02-06 11:32

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i

> [...]
> Vicepolitiinspektør Flemming Steen Munch siger ifølge DR, at
> demonstranterne bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at

Ovenstående kan dog blive en lille smule acceptabelt, hvis muhamedanere
(eller andre), der skulle finde på at brænde bibler af, også ville blive
anholdt. Hvem tror dog på at politiet vil handle konsekvent og gribe ind
overfor både koran- og bibelafbrænding?

"For fredens skyld" ville man nok ignorere muhamedanernes eventuelle
bibelafbrænding, og påstå at det ligger indenfor ytringsfrihedens grænser.

Ja, danskerne i Danmark er i sandhed ved at udvikle Danmark til et samfund
af dhimmier.
--
NoTrabajo

Fra : Jakob

Dato : 01-02-06 11:33

On Wed, 01 Feb 2006 10:53:31 +0100, Martin Andersen
<andersen.martin@gmail.com> wrote:

> [...]
>bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at brænde koranen af."

Man kan vel evt som en happening bare rive siderne ud af bogen, for at
demonstrere hvor fucked up det er at lade sit liv styre af en ussel
bog.

Fra : Pjensen73

Dato : 01-02-06 17:09

> Man kan vel evt som en happening bare rive siderne ud af bogen, for at
> demonstrere hvor fucked up det er at lade sit liv styre af en ussel
> bog.

Ja, det kunne man gøre. Det gjorde Nyrup forresten også med Anders
Foghs bog engang.

Fra : W.P.

Dato : 01-02-06 12:05

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i melding
> [...]
demonstranterne
> bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at brænde koranen af."

Joda, tingene breder sig som ringe i vandet, og bliver sikkert rammen om en
eller anden form for en voldsbølge i mod den danske befolkning.

Hvis man burde demonstrere netop nu, så bør demonstrationen også blive vendt
mod de politiske partier i danmark der virkelig har vist deres svaghed i
denne situation.

Selvfølgelig skal man have et frit demokrati, og frihed til at kunne yttre
sig frit.

Men som andre har været inde på, bør man se om ikke man kan lægge sin stemme
på andre partier ved næste valg.

At brænde et par koranbøger af på Rådhuspladsen vil ikke have nogen anden
effekt, end at den arabiske avis Al Jazera vil straks gå ud og sige hvor
"barbariske" det danske folk er, og opmuntre til enda mere boykot, eller det
der er værre, opfordre til "Hellig krig" imod det dansk Kongerige.

En god og effektiv demonstration kunne være den nu verdensomfattende køb
dansk kampagne, som også på solidarisk vis kan praktiseres internt i danmark
for at hjælpe de danske producenter der nu er udsat for bojkot.

W.P.
www.westai.com

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-06 12:43

"W.P." <Ikkemail@meg.com> wrote in message
> "Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i melding
> demonstranterne

Hvis du har en bil, så skaf dig nogle eksemplarer af koranen, og læg
dem i hver sin plastikpose med benzin, og kør over Rådhuspladsen og
lad din ledsager smide antændt koran et sted hvor der ikke er
fodtængere i nærheden.

Der er håb om at denne sag vil polarisere os, og fjenden i landet og
udenfor landet, så danskerne vågner og stemmer klogt ved næste valg.

Sæt tape/hundepose over dine nummerplader kort før Rådhuspladsen. Jeg
vil godt være ledsager, men har ikke bil.Sprit og petrolium kan
bruges, afprøv med affaldsbog af samme papirkvalitet et øde sted før
du nærmer dig Rådhuspladsen,

Jo mere sådan provokation gøres, jo større chance for et noget kommer
i medierne og vækker harme.

En lunte af bomuld kan nok med fordel bindes omkring bogen og til
denne bindes et ikke-brandbart skilt (eller ikke-særlig-brandbart, fx
af træ) hvor der med store tydelige bogstaver står KORAN, så sagen er
foto-egnet.

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 13:02

Martin Andersen wrote:
> [...]
> Vicepolitiinspektør Flemming Steen Munch siger ifølge DR, at
> demonstranterne bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at

Kulturkampen er fløjtet igang. Politiet ligger i vanlig stil ud med at vælge
den forkerte side. De lærte intet af sidste gang, Danmark blev underlagt
censur.

Fra : Zeki

Dato : 01-02-06 16:15

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Kulturkampen er fløjtet igang. Politiet ligger i vanlig stil ud med at
> vælge den forkerte side. De lærte intet af sidste gang, Danmark blev
> underlagt censur.

Sludder. Politiet vælger sgu ikke side, det er jo gallimattias at påstå dét.
De opretholder loven, som både siger at flagafbrænding (pånær Dannebrog) og
afbrændning af Koranen er forbudt.

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 16:42

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Sludder. Politiet vælger sgu ikke side, det er jo gallimattias at
> påstå dét.

Blablabla. Du kan selv ha' fis i bøtten. Du aner simpelthen ikke, hvad du
snakker om.

> De opretholder loven, som både siger at flagafbrænding
> (pånær Dannebrog) og afbrændning af Koranen er forbudt.

Vrøvl. Loven siger ikke at afbrænding af koranen er forbudt. Det er op til
en domstol at afgøre, hvad den elendige blasfemiparagraf betyder i den
retning. Det er ikke op til politiet. Masser har brændt f.eks. en bibel.
Senest var det Mosegaard der gjorde det offentligt. Politiet greb ikke ind.
Heller ikke efterfølgende.

Det er muligt en domstol i disse PC-tider nu vil kende koran eller
bibelafbrænding ulovligt; men det er endnu ikke sket, og så har politiet
ingen beføjelse til at erklære det ulovligt. Så enkelt er det.

Ydermere har PET advaret danskerne mod at lade sig spænde for højrefløjens
vogn. Hvis det ikke er at vælge side fra politiets side af, så er der ingen
måde at vælge side på i hele verden.

Du er også temmelig historieløs, hvis du ikke kender til, at politiet valgte
side under besættelsen.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-06 18:07

> [...]
> af, så er der ingen måde at vælge side på i hele verden.
>
> Du er også temmelig historieløs, hvis du ikke kender til, at

Under besættelsen var det klogt at politi begrænsede unge bøllers
latterlige hærværk, som ikke kunne forkorte en verdenskrig, blot
chikanere nogle der havde fået ry for tyskvenlighed
Alt var om PR. Det er nedenstående også.

Efter at have tænkt over at smide brændende koran ud af bil på
Rådhuspladsen, har jeg fået en mere sophistikeret ide, hvis man ikke
mener som Skårup(DF) at vi skal være søde ved herboende muslimske
butiksejere.

I UK så jeg pocketbook koran til få shilling, og hvis sådanne glemmes
i papirpose med tidsindstillet brandaggregat så smager de egen
terrormedicin men ufarligt.
Hvis i tide og utide en ufarlig minibogbrand i mange muslimbutikker,
ville de fatte at de er ikke velkomne og når de brænder dannebrog og
tar på vej over tegninger, så må de indse at kulturkløften er for
stor.
Der er ikke farligt hærværk i sådant - ilden vil ikke gribe om sig,
men muslimejeren vil i sodet papir finde sin kære bog,sodet.
Et halvt minuts røg i butikken, indtil han slukker det, er ufarligt
for alle
Det svarer til når Bart Simpson sætter ild i pose på trappesten og
dennes ejer tramper på den og får lort på skoene.
Svinelort ku selvfølgelig også indgå i projektet, der aldrig vil
knyttes til jokeren , for man er væk når minibranden opstår, og
ejeren ser ikke hvad er glemt lige foran hans disk på gulvet - eller
sparket ind i et hjørne, hvor intet kan antændes..

Man bør tænke nogle skaktræk frem - hvad kunne muslimer og især
godhedsindustrien finde på som hævnakt imod sådanne humoristiske
nålestiksaktioner?

Det handler ikke om at genere nogle butiksejere - men om en symbolsk
aktion, om at blasfemi må alle lære at leve med.
De vil ikke rejse hjem af det, de vil være ret ligeglade - og det
beviser at det er hykleri når de påstår at blasfemi imod koran
,gyllelugt osv sårer dem grimt.
Aktioner skal i medierne - og udstille hvor naragtigt sårbare de
fremmede er.Grafiti dur ikke - smager af hagekors. Noget sjovt - kom
med bedre ideer end dennne

Min tjener i Afghanistan var høvding i en landsby, og når jeg sku har
tilberedt svinekød tog han det store skuespil for at jeg skulle have
ondt af ham.Når jeg havde piger på besøg, lurede han. De er skøre de
muhamedanere tsk tsk.

Aktioner bør udtænkes til brug ved passende lejlighed - måske
muslimsindsyge i flor som i disse dage, får reprise på reprise.

Fra : Tveskaeg

Dato : 01-02-06 14:09

> [...]

>bliver anholdt, hvis de gør alvor af truslen om at brænde koranen af."

Det var også ganske interessant at se PETs chef Lars Findsen advare
folk imod at deltage i demonstrationer for ike at lade spænde for
højrefløjens vogn som han så smukt formulerede det.

Mig bekendt har PET aldrig advaret danskerne imod at deltage i
venstrefløjends demonstrationer og imod at lade sig spænde for deres
vogn.

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 14:37

Tveskaeg wrote:

> [...]
>
> Mig bekendt har PET aldrig advaret danskerne imod at deltage i
> venstrefløjends demonstrationer og imod at lade sig spænde for deres

"Politisk EfterretningsTjeneste"?

Ja, anderledes kan det vist ikke forståes.

Fra : Tony

Dato : 01-02-06 15:13

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mig bekendt har PET aldrig advaret danskerne imod at deltage i
> venstrefløjends demonstrationer og imod at lade sig spænde for deres

Det SKAL de jo sige.

Det lyder jo fint i den muslimske verden, andet er der ikke i det.

Tony