Masser af Muhammed-karikaturer
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 01-02-06 10:09

Nedenstående link bringer hundredevis af illustrationer og karikaturer
af Muhammed.

http://www.zombietime.com/mohammed_image_archive.

Tilbage står at forklare hvorfor nu lige Jyllandspostens 12
karikaturer fik hele Mellemøsten til at koge over.

Steen Hjortsø

Fra : PerX ...

Dato : 01-02-06 11:14

In article <1138784952.266223.52960@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
contra@tdcspace.dk says...
> [...]
>
> Tilbage står at forklare hvorfor nu lige Jyllandspostens 12
> karikaturer fik hele Mellemøsten til at koge over.

Hm.. måske skulle du lære lidt om Islam!

http://images3.pictiger.com/images/a5/9abf41f78a00b93d9b20e2b0436b04a5.g
if

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-02-06 13:46

PerX ... fortalte:

> In article <1138784952.266223.52960@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
> contra@tdcspace.dk says...

> Hm.. måske skulle du lære lidt om Islam!

> [...]

Det er lige det toiletpapir jeg har været på udkig efter - men er det
crepe?

Mvh
Martin

Fra : Mark Jensen

Dato : 01-02-06 13:54

On Wed, 1 Feb 2006 13:45:52 +0100, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>http://images3.pictiger.com/images/a5/9abf41f78a00b93d9b20e2b0436b04a5.gif
>
>Det er lige det toiletpapir jeg har været på udkig efter - men er det
>crepe?

Se, jeg har igennem livet set så meget sort humor, at jeg faktisk
synes det er sjovt sådan et billede. Ikke mindst med de sidste dages
forløb in mente, hvor vi netop får at vide at vi skal lære mere om
Islam.

Andre bliver sikkert forarget, ligesom folk bliver forarget hvis
nogen laver en joke om en nylig afdød person. Men humor kan være
ganske afvæbnene.

Det kræver blot at vi ikke ophøjer religion til endegyldige sandheder,
som man ikke må spøge med.

Det afhænger selvfølgelig om man griner for nærmest at gøre nar,
hvilket jeg synes er unødigt, eller om man griner fordi det er god
satire over alt det surrealistiske ballade over nogle ligegyldige
tegninger.

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 15:36

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Andre bliver sikkert forarget, ligesom folk bliver forarget hvis
> nogen laver en joke om en nylig afdød person. Men humor kan være

Det bringer mindelser om forne tider.
Under sønderjyllandsoprøret lavedes der kammerpotter med prinsen af Nøhr´s
billede påmalet i bunden.
Mon man kan sælge ideen til Ifö?

MVH
Ehon