Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS Viewer Utility - spørgsmål
Fra : rt

Dato : 31-01-06 22:36

Jeg har et, måske dumt spørgsmål ang. subj.
Når jeg sætter min 20D til USB-porten, og starter
EOS Viewer Utility findes billederne i en mappe der
hedder noget i retning af: "100CANON" eller
"101CANON".

Jeg har ikke helt forstået sammenhængen i dette.
Næste gang jeg sætter kameraet til hedder mappen
det samme, hvilket gør, at jeg skal omdøbe den allerede
eksisterende mappe på pc'en.

Er der nogen der kan forklare mig logikken og pointen
i EOS Viewer'ens måde at håndtere overførslen af
billeder på?

Jeg e rogså meget interesseret i at høre hvordan I lagrer
og strukturerer billedfiler og -mapper.

/rt

Fra : Kenneth

Dato : 01-02-06 09:24

Hvis du installerer de programmer der hører til dit EOS camera vil du få
installeret Zoombrowser og "camerawindow"
Når du så sætter til camera til pc'en via USB kabel vil camerawindow starte
op og hente alle dine billeder ind fra camera til pc (eller hvordan du nu
har sat programmet op).
Herefter åbner zoombrowser og du kan se alle dine nye billeder.
Du skal ikke gå ind på cameraet og hente dine billeder, det er alt for
besværligt.

Har du husket at få installeret WIA driverne?

Få lige fat i dine installationsdisketter og kør dem igen, så skal det nok
komme til at virke automatisk.

/Kenneth

Fra : Asle Bjerva

Dato : 01-02-06 14:15

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i melding
> [...]
> Herefter åbner zoombrowser og du kan se alle dine nye billeder.
> Du skal ikke gå ind på cameraet og hente dine billeder, det er alt for

Hvis du ikke setter kameraet til å fortsette filnummereringen, vil det
starte på samme filnummer på hvert nytt minnekort.
Canon oppretter en mappe pr. 100 bilder, mappe 100 er bildene fra 0000 -
0099 mappe 101 er bildene fra 0100-0199 osv.
Valg av filnavn på kameraet gjøres i oppsett på ditt kamera.
Menyvalget på mitt 350d heter filnummerering, og valget der er Kontinuerlig
og tilbakestill.
Tilbakestill valget gjør at bildene på alle kort starter på 0001 i mappe 100
(om det filnavnet ikke finnes fra før)
Hvis du velger kontinuerlig vil nummereringen gå fra 0001 til 9999, og så
starte på 0001 igjen.

Tips:
Hvis du endrer finavn på et bilde for eks til 5000, og lagrer det på
minnekortet så vil kameraet starte nummerering på det tallet.
(hvis kontinuerlig er valgt) Praktisk for å justere finavnene.

Det finnes også andre programmer som kan installeres og som automatisk
endrer navnene på filene i importen, bla.a. med dato eller annen info fra
EXIF data.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no