Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vurdering
Fra : Brian

Dato : 31-01-06 20:06

hvis i skulle vælge mellem HP717 eller 818, hvilken en ville så være bedst.
818 har 5x zoom, men kun 5,1 mp. 717 har 3x zoom, men 6,2 mp.
mvh. brian

Fra : L Langgaard

Dato : 31-01-06 20:50

"Brian" <amin@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hvis i skulle vælge mellem HP717 eller 818, hvilken en ville så være
> bedst. 818 har 5x zoom, men kun 5,1 mp. 717 har 3x zoom, men 6,2 mp.
> mvh. brian

Hvorfor ikke vælge Canon, Nikon, Olympus, Sony eller andet.

Hp har ikke verdens bedste ry!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-01-06 21:07

"L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian" <amin@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor ikke vælge Canon, Nikon, Olympus, Sony eller andet.
>
> Hp har ikke verdens bedste ry!

Det er en ældre historie, de senere HP kameraer fra R507 og fremefter har
fået gode anmeldelser. Det er rigtigt at de tidligere ikke havde noget godt
ry. Det bedste råd efter min mening er at læse reviews og helst flere
omkring det samme kamera. Derefter vurdere.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Brian

Dato : 31-01-06 21:45

jeg har dog osse tænkt på de andre mærker, men jeg synes hp falder bedst i
min smag. Jeg tænker på, om der er meget forskel i mp og zoom, eller det gir
det samme, hvis man redigerer i billedet, - højere mp - mindre zoom?????

Fra : Brian Lund

Dato : 01-02-06 08:31

> [...]
gir
> det samme, hvis man redigerer i billedet, - højere mp - mindre zoom?????

Så skal du vælge den med 5x zoom... Den megapixel mere gør kun dit billede
omkring et par hundrede pixels større på hvert led!

Brian

Fra : condrup.net

Dato : 01-02-06 00:24

> [...]
> hvis i skulle vælge mellem HP717 eller 818, hvilken en ville så være
> bedst. 818 har 5x zoom, men kun 5,1 mp. 717 har 3x zoom, men 6,2 mp.

HP er noget billigt skrammel.. Tag mit ord for det, har arbejdet i
fotoforretning og nej ikke Merlin..

Gå på edbpriser.dk og kig på Canon, Nikon, Olympus, Sony, se priserne og
spar så lidt mere op.. Tro mig, du fortryder et HP kamera køb. HP laver
mange gode produkter, men de styrer ikke kameraer og har aldrig gjort.

Fra : Esben

Dato : 01-02-06 02:57

> [...]
> hvis i skulle vælge mellem HP717 eller 818, hvilken en ville så være
> bedst. 818 har 5x zoom, men kun 5,1 mp. 717 har 3x zoom, men 6,2 mp.

Fordele ved 817/818:
- en del mindre (ligger stadig godt i hånden, også selvom man har en stor
hånd)
- føles hurtigere i brug (den tid det bruger på at gemme billederne,
opladning af flash etc)
- danske menuer
- større zoom-område
- bedre makro (man kan komme tættere på objektet, ca 3 vs ca 10 cm)
- mulighed for manuel lukkertid og fuld manuel (717 har kun blændeprioritet)
- undervandshus som tilbehør
- panoramafunktion både mod højre og venstre (kun højre på 717)
- lidt større skærm (5,1 vs 4,6cm)

Fordele ved 717:
- optisk søger (kan være rar at have ved brug i stærkt sollys)
- lidt højere opløsning

Jeg ville vælge 818, hvis valget stod mellem de to (jeg har 707, som er
forgængeren til 717).

--
Esben