Navn på min fisk?
Fra : Anders Winther

Dato : 13-06-01 19:39

Hej NG,
Jeg mangler navnet på nogle Tanganyika-cichlider jeg har..
Er der et godt site hvor man kan se på billeder og finde navnet på dem?

Eller er der nogen der kender en fisk med denne beskrivelse:
Den ligner en Cebra-cichlide men er mere spids i hovedet.. Den har vist også
lidt bredere striber..

Anyone?

Mvh.
Anders Winther

Fra : Martin Heller

Dato : 13-06-01 20:09

Anders Winther <anders@cybercity.dk> skrev i en
> [...]
>
> Eller er der nogen der kender en fisk med denne beskrivelse:
> Den ligner en Cebra-cichlide men er mere spids i hovedet.. Den har vist

Det er jo ikke så meget at gå efter, men det kunne måske være
Neolamprologus sexfasciatus eller Cyphotilapia frontosa,
selvom de ikke har meget med zebracichlider at gøre, ud
over striber. De findes i hvert fald ofte i handlen.
Har du ikke mulighed for at sende et billede?

Fra : Aardvark

Dato : 13-06-01 21:07

Lyder lidt som en ung Zimbabwe Rock, men den er jo som sagt...Malawi...
Et andet foreslag...som nok rammer tættere...er, at der er tale om en
Frontosa.

Har postet billeder af begge slags i dk.binær, under navnet 'Fisk'

/Brian

Fra : Aardvark

Dato : 13-06-01 21:22

Så er billeder postet...2 x godt nok...meeen...så længe de er dér ;-D

/Brian

Fra : Anders Winther

Dato : 14-06-01 07:20

> [...]
> Frontosa.
>
> Har postet billeder af begge slags i dk.binær, under navnet 'Fisk'
Takker..!
Jeg er ret sikker på at det er Frontosa... Det navn siger mig også noget..

Mvh.
Anders Winther