Det glæder mig
Fra : Norma

Dato : 31-01-06 18:51

Det glæder mig at læse, at blandt andet amerikanerne nu bakker os op.

Og opfordrer til at drikke Carlsberg øl og spise sandwich med dansk
dåse-skinke med ægte Havarti ost i weekenden, mens de bygger med
Lego-klodser, blandt andet.

Sagen om Mohammad-tegningerne er, ikke uventet, blevet totalt absurd, og
hvis nogen stillede sig op og solgte dem, som litografier,
ville jeg købe dem i protest.

Så føler nok omkring halvdelen af den vestlige verden, hvis ikke vi var så
bange for alle disse flokke af vrede mennesker fra Mellemøsten, som vi ser
på TV, disse flokke af indavlede mennesker, der som masse-tvillinger står
side ved side og råber vrede ord og brænder deres kiksede efterligninger af
Dannebrog af.

Det er så patetisk.

At de selv risikerer en hel del, kan de tilsyneladende ikke indse.

Og måske risikerer de heller ikke noget.

Vi var på jobbet i dag enige om, at boykotte alle muslimer, bortset fra alle
de, vi kender, og det betyder selvfølgelig intet.

Fordi vi kender jo mest de danske muslimer, som vi føler er ganske uskyldige
i denne sag.

Så dem vil vi ikke involvere i denne latterlige sag.

Men jeg tror på de, der anbefaler vores regering at slå koldt vand i blodet.

Enten ender det her i et brag, med massedeportationer og internationale
blokeringer, eller også "går Mohammad til bjerget, fordi bjerget ikke går
til ham"

Norma

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 19:10

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> Det er så patetisk.

> Vi var på jobbet i dag enige om, at boykotte alle muslimer, bortset fra
> alle de, vi kender, og det betyder selvfølgelig intet.

Hvem sagde patetisk? Dem du kender er gode nok, dem du ikke kender er ikke?

For nogle år siden ved Irak krigens udbrud udtalte Frankrig sig negativt om
invasionen. Det efterfølgende massehysteri i USA med fransk vin smid på
gaderne, "freedom fries" i stedet for "french fries" og boykot af franske
varer minder meget om det der er ved at foregå nu. Men bevares - et eller
andet skal folk jo have at gå op i.

Jeg kan anbefale dig at læse følgende leder fra EB, kaldet "støt din
grønthandler":

"DIN MUSLIMSKE grønthandler er ikke skyld i balladen i Saudi-Arabien og
omegn. Din muslimske pizzabager har næppe større indflydelse på den sag, end
du har. Din muslimske taxachauffør boykotter i lige så ringe grad Arla som
du. Og din muslimske indehaver af den lokale døgner er sikkert lige så træt
af at høre om de skide tegninger, som du er.

To vrang gør ikke en ret. Lad os nu vise, at vi ikke behøver at opføre os
som idioter, bare fordi andre gør."
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

mvh
Zeki

Fra : Norma

Dato : 31-01-06 19:24

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse
> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> Hvem sagde patetisk? Dem du kender er gode nok, dem du ikke kender er
> ikke?

Sagde hvem???????

Hele dem muslimske verden sætter Danmark for had i stedet for
Jyllands-posten, der bragte de billeder, de opponerer imod.

Fej venligst lidt for din egen dør!

Jeg vælger ikke at lade det gå ud over uskyldige personer, at tilsyneladende
flertallet af andre medlemmer af deres trossamfund, truer mig og mine og
hele mit land, blot fordi vi har en anden religion end jer!

Og så anklager du mig for at være fordømmende???????

Norma

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 19:37

> Sagde hvem???????

Siger du! Du skriver jo lige at du boycotter alle muslimer - pånær dem du
kender.

> Hele dem muslimske verden sætter Danmark for had i stedet for
> Jyllands-posten, der bragte de billeder, de opponerer imod.

Ja, og det er naturligvis forkert. Ligesom det ville være forkert hvis
danskere begyndte at hade alle muslimer fordi nogle enkelte brænder
Dannebrog af.
Men det er jo en konflikt baseret på følelser og ikke fornuft, og her tænker
man ikke forkert/ikke forkert.

> Jeg vælger ikke at lade det gå ud over uskyldige personer, at
> tilsyneladende flertallet af andre medlemmer af deres trossamfund, truer
> mig og mine og hele mit land, blot fordi vi har en anden religion end jer!

Skrev du ikke lige at du vil boycotte alle muslimer, pånær dem du kender?
Så hvad bliver det til? Vil du lade det gå ud over den uskyldige
grønthandler, den uskyldige pizzabager og den uskyldige taxachauffør, eller
vil du ikke? Eller mener du at alle muslimer er skyldige, pånær lige dem som
du kender?

Mvh
Zeki

Fra : Norma

Dato : 31-01-06 21:21

> "Norma" <norma__jensen@hotmail.com> wrote in message

> Siger du! Du skriver jo lige at du boycotter alle muslimer - pånær dem du
> kender.

Prøv at forstå dansk humor!
Jo, det skrev jeg, men det betyder jo netop, at jeg ikke kan sætte nogen
muslimer for had, da jeg kun kender de muslimer, jeg kender.

> [...]
> Dannebrog af.
> Men det er jo en konflikt baseret på følelser og ikke fornuft, og her

Den gennemsnitlige dansker tænker ikke sådan, fordi vi ikke fatter den
betydning religion har for muslimer.
Såfremt muslimerne dannede et land og kaldte det "Mohammadanien", som mange
så spøgefuldt siger, da ville vi måske kunne begynde at forstå, og så ville
vi kunne boykutte "Mohammadanien".
Men da de fleste danskere har en onkel, der selv til en begravelse udtrykker
sin tvivl på "troen", da er de fleste af os ret tolerante overfor religiøse
ytringer af enhver art, inklusive, at mange danskere kalder "gud" for
historiens største massemorder, selv om de fleste vælger at tro på ham.

Nok i overført betydning, altså, vi tror på kræfter højere end os, som vi
kalder gud, men de færreste tror nok på, at Gud for eksempel er, som
beskrevet i Biblen, f. eks ansvarlig for folkemord på egyptere.
De fleste er nok så ydmyge at de indrømmer, at de ikke kender guds sande
mening, endsige hans ansigt eller intentioner.
Derfor kan "Gud" eller "Allah" kun skildres som en fantasi, og det forstår
alle, eller i hvert fald de fleste, og ingen tror, at man ved at lave en
tegning, kan forvilde folk til at tilbede afguder.
Det er for absurd til dansk tankegang.
Og tolv versioner af den såkaldte profet Mohammad burde ikke kunne hidse
nogen som helst i denne her verden op, jeg mener, der er ingen
indoktrinering eller forsøg på at få folk til at forestille sig Mohammad som
en gud, i så fald ville der jo kun være eet billede, der blev gentaget i det
uendelige dag efter dag og ikke 12 valgmuligheder, den ene mere morsom end
den anden.
Hvem i alverden skulle kunne lade sig vildlede af det?
Jeg fatter simpelthen ikke, hvad det er muslimerne er så bange for.

> [...]
> grønthandler, den uskyldige pizzabager og den uskyldige taxachauffør,
> eller vil du ikke? Eller mener du at alle muslimer er skyldige, pånær lige

Jo, men jeg kender jo kun de muslimer jeg kender og dem boykutter jeg ikke,
fordi jeg kender dem.
Og så drop det der med grønthandlere og pizzabagere, jeg kender min
grønthandler og mit pizzabager, og de både sælger pølser og rører ved
svinekød.
Jeg kan dog huske en mørklødet mand ved et kasseapparat en dag, der så ud
som om han var ved at dø, da han opdagede at der var gået hul på en pakke
lammekrone, jeg havde købt en dag, hvorfor jeg bad om en anden.
Han så ud som om han var døden nær ved tanken om at skulle røre den, og
spurgte forfærdet, hvad det dog var, indtil jeg beroligende fortalte ham at
det blot var lam!
Inden da kunne han ikke arbejde, og jeg kunne se på ham, at han var mere
angst for at røre ved det stykke kød, end jeg nok, eller stort set, ville
være for at blive omskåret.

Men det er jo ganske fanatisk:)

Norma

Fra : Zeki

Dato : 01-02-06 01:12

> Den gennemsnitlige dansker tænker ikke sådan, fordi vi ikke fatter den
> betydning religion har for muslimer.

Måske fordi den gennemsnitlige dansker ikke tænker som en muslim?
Den gennemsnitlige dansker forstår jo heller ikke hvorfor de spiser hunde i
Kina, eller hvorfor amerikanerne kunne genvælge Bush.

> Og tolv versioner af den såkaldte profet Mohammad burde ikke kunne hidse
> nogen som helst i denne her verden op

Nej, naturligvis ikke. Hvis de tænker som dig/os og andre danskere.
Men det gør de ikke.

> Jeg fatter simpelthen ikke, hvad det er muslimerne er så bange for.

Måske fordi du har svært ved at sætte dig ind i andre kulturer?

> [...]
> Og så drop det der med grønthandlere og pizzabagere, jeg kender min
> grønthandler og mit pizzabager, og de både sælger pølser og rører ved

Så hvis du kom ind til din grønthandler som du kender og han pludselig ikke
var der, men var blevet ersattet af en anden muslim, så ville du boykotte
vedkommende? Undskyld mig, men det synes jeg altså lyder temmeligt
åndssvagt.

Fra : jack102@hotmail.com

Dato : 31-01-06 22:07

> [...]
>du. Og din muslimske indehaver af den lokale døgner er sikkert lige så træt
>af at høre om de skide tegninger, som du er.

Jeg bruger ingen mu-SLIM-er til noget siden 9/11, husker det som det
var igår.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-01-06 23:11

"Zeki" <zeki@_.dk> wrote in message
> [...]
> træt af at høre om de skide tegninger, som du er.
>
> To vrang gør ikke en ret. Lad os nu vise, at vi ikke behøver at opføre os

Det var vel sagt! De er ikke altid idioter på Ekstrabladet, som nogle
fordomsfulde personer her hævder.

Fra : Peter

Dato : 31-01-06 19:32

"Norma" <norma__jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og opfordrer til at drikke Carlsberg øl og spise sandwich med dansk
> dåse-skinke med ægte Havarti ost i weekenden, mens de bygger med

Det kan næppe opgøre det astronomiske tab som boykot fra en milliard
Muslimer. Jeg tror at vi kunne løse hele sagen på en gang.
Hvis vi udleverede jyllandspostens medarbejdere til saudiarabien, så de ku
få et kursus i hvordan Islam er i virkeligheden.

Fra : Elliot

Dato : 31-01-06 20:25

"Peter" <peter@hjelpmoar.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis vi udleverede jyllandspostens medarbejdere til saudiarabien, så de ku
> få et kursus i hvordan Islam er i virkeligheden.

Og hvordan er islam så..... i 'virkeligheden' (spar mig for din tajida)?

Det er måske ikke virkeligheden vi langt om længe får at se? .... eller
hvad?

Elliot