Skade på forlygte
Fra : Henrik Villadsen

Dato : 31-01-06 18:44

Hvis plastikken som holder en forlygte er revnet efter påkørsel (glas intakt),
hvordan repareres det når forsikringen skal betale?

1. Det limes.

2. Ny lygte.

3. Forskelligt efter alderen på bilen.

--
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 19:03

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> intakt),
> hvordan repareres det når forsikringen skal betale?

Forskelligt alt efter hvad der KAN købes som reservedel
I 99,99% af tilfældene vil der ved plastic skulle en helt ny lygte til

--
Tom

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 31-01-06 20:10

On Tue, 31 Jan 2006 19:03:05 +0100, "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com>
wrote:

>"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Forskelligt alt efter hvad der KAN købes som reservedel
>I 99,99% af tilfældene vil der ved plastic skulle en helt ny lygte til

Ok takker...

Jeg spørger fordi min Vectra fra 1989 blev påkørt i en af de dage der var
isslag.

Højre forskærm fik en skarp bule og blinklygten blev knust pga. påkørsel med
trailer. Forlygten "slap" med de revnede beslag. De kan ses på dette billede
hvor alt det sorte er plastik:

http://uggerhoj-autodele.dk/shop/productinfo.asp?id=19498

Ham som lavede skaden havde sin mekanikker med for at bedømme skaden, og evt.
lave den.

Mekanikkeren mente at man normalt ville lime sådan beslag, da det ikke ville
blive takseret til mere af forsikringen.

--
Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-01-06 21:06

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> wrote in message

> Mekanikkeren mente at man normalt ville lime sådan beslag, da det ikke
> ville
> blive takseret til mere af forsikringen.

en forlygte koster da ikke mere en max 1000 vil jeg tro, så det er da vel
utænkeligt.. tror jeg gav 780 for en orginal til min seat ebiza. så kommer
selvfølgelig montering, men det må jo være hurtigere at skifte end at fixe
med rep.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 31-01-06 21:38

Jeg lavede beslagene på min venstre Corsa-forlygte i forrige uge.
Det drejede sig om 2 steder, der hvor lygten er skruet fast til bilen.
Det tog et par timer i alt, den blev ikke limet, derimod smeltet sammen.

Hvis en ny lygte koster 750 i alt eksl. montering, er der nok ikke økonomi i
at forsøge en reparation, som muligvis
ikke holder i længden.

--
Bo Rasmussen