NY undskyldning...den første var ikke god ~
Fra : Spangkuk

Dato : 31-01-06 18:09

De kan rende mig i røven!

Spang

Fra : Mark Jensen

Dato : 31-01-06 18:33

On Tue, 31 Jan 2006 18:09:28 +0100, "Spangkuk"
<qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote:

>De kan rende mig i røven!
>
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332961
>
>Spang

Jeg er enig. Det er så fucked at man tror det er løgn.

Fra : hanzen

Dato : 31-01-06 18:42

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er enig. Det er så fucked at man tror det er løgn.

Næh, det er ganske almindelig taktik fra den kant.
Rækker man dem en lillefinger vil de have en til og en til o.s.v.
Det holder aldrig op.
Glem den del af verden og kom videre. Der er masser af fornuftige mennesker
og lande på jorden, så vi behøver ikke fedte for de middelalderlige
mørkemænd.
--
hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-06 19:02

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote in message
> Glem den del af verden og kom videre. Der er masser af fornuftige
> mennesker og lande på jorden, så vi behøver ikke fedte for de
> middelalderlige mørkemænd.

Tør man håbe at den onde drøm nu er forbi, og vi kan genskabe et DK
med fod under eget bord, herrer i eget hus?

"Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth -
æetlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens Fire-tog. I
dette livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som
udløser ro og tryghed i vort lille danske smørhul.
Glistrup

" Vi tror denned lykke skabes i de danske biler ude i
søndagsbilismen, på publikumspladserne, hvor man kan følge
fodboldkampene i Idrætsparken, eller i KB-Hallen, eller foran
TV-apparaterne. Glistrup 1971

" Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i
farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til
København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde,
eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretrær, for nu at tage tre
typiske ting, der glæder danske befolkning, så er det nødvendigt, så
er det nødvendigt, at der skabes de bedst mulige økonomiske rammer ved
anvendelse af færrest mulige af ugens 168 timer. Glistrup

Fra : Anonym

Dato : 31-01-06 19:54

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Glem den del af verden og kom videre. Der er masser af fornuftige
> mennesker og lande på jorden, så vi behøver ikke fedte for de

Måske JPs 'undskyldning' ikke var så tosset endda. Jeg gætter på, at JP har
formuleret undskyldningen således, at den dels imødekommer de mindre
ekstreme muslimer, og dels demonstrerer over for erhvervslivet og
regeringen, at man ikke er interesseret i at tage landets internationale
relationer som gidsel.
'Undskyldningen' må dog virke ret krænkende på muslimer, da den ikke
imødekommer kravet om respekt for profeten men kun forholder sig til
krænkelsen af religiøse følelser.
Mellem linjerne kan læses en uudtalt holdning om, at muslimerne er så
følsomme, at de ikke forstår vores ytringsfrihed.
Og deres reverens for deres elskede profet karakteriseres meget passende som
følelser, JP 'undskylder' at have krænket.
JP har formentligt også helt bevidst kalkuleret med, at det ikke var
tilstrækkeligt, og at kampagnen ville fortsætte, hvilket igen bringer
ytringsfriheden og modstandernes uforsonelighed i fokus. Hvis de muslimske
talsmænd havde udvist storsind, og ladet Danmark slippe, ville de havde
vundet en sejr. Det ville fremstå som om, at en milliard muslimer havde
tvunget de vantro i knæ, og hvad virkeligheden ikke kunne bære, skulle
historisk revisionisme nok rette op på. Nu er det bare sådan, at vores kære
muslimske talsmænd har svært ved at stoppe, når først de får begyndt.
Det er rigtigt fedt, at JP meget snedigt har solgt muslimerne deres eget reb
at hænge sig selv i.
Bolden er tilbage hos politikerne. Selv hvis regeringen overgiver sig og
fremkommer med en undskyldning, vil pointen stadigvæk være gået ind hos
mange.
Hvis undskyldningen imødekommer kravet om absolut respekt for Muhammed, vil
det med rette se ud som om, at Danmark bøjer sig for fanatiske muslimer.
Hvis regeringen som JP alene undskylder at have krænket muslimers religiøse
følelser, vil det naturligvis heller ikke være nok, og kampagnen mod Danmark
vil fortsætte.
At islamisk trossamfund så melder ud med, at de ikke vil hjælpe Danmark,
fordi undskyldningen ikke er nok, viser beviser for mange, at trossamfundet
sætter teologisk renhed over almindelige muslimers fremtid i Danmark.
Den må selv være svært at sluge for mange af apologeterne på venstrefløjen.
Og så kan folk som Kim Larsen skrige til de er blå i hovederne, at alt der
vil ske er vores egen skyld, fordi krigen mod Irak var smask ulovlig.

Mange roser til JPfor at have bragt det bedste (eller skulle man sige det
værste) frem hos de højtråbende muslimer.

Fra : NVJ

Dato : 31-01-06 20:09

On Tue, 31 Jan 2006 18:09:28 +0100, "Spangkuk"
<qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> wrote:

>De kan rende mig i røven!
>
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=332961
>
>Spang

Ahmed Akkari udtaler følgende i artiklen:

"- Vi savner en klar udmelding, hvor avisen undskylder krænkelsen. At
de holder fast i den og ikke efterfølgende kommer med en tvetydig
udmelding"

Jyllandsposten skrev i deres undskyldende brev:

"De 12 tegninger var efter vores opfattelse sobre og var ikke tænkt
som krænkende. De var ikke i strid med dansk lovgivning, men har
uafviseligt krænket mange muslimer, hvilket vi skal undskylde"

JP har da givet den undskyldning, som muslimerne har krævet, efter JP
først at have beklaget det skete.

Hvad er det for en klar udmelding de savner. At JP lægger hovedet på
blokken og frasiger sig de spilleregler de agerer under!?

Hvis han virkelig har så meget mod det stunt JP har lavet, at end ikke
en undskyldning som denne kan bruges, hvorfor i alverden har de så
ikke forlængst trukket avisen i retten.

Nok en gang må man undres.

/NVJ

Fra : Tony

Dato : 31-01-06 22:59

"NVJ" <nvj1975@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis han virkelig har så meget mod det stunt JP har lavet, at end ikke
> en undskyldning som denne kan bruges, hvorfor i alverden har de så

Ja mon ikke.
Her hvor vores retssystem kunne smide en gammel mand (Glistrup) i fængsel
for nogle udtalelser som stred imod vores racismeparagraf,- ja så er der
slet ingen som har tænkt på at JPsagen her, kunne komme ind under samme
paragraf. -- Jo man undres .

Tony