link udenfor tekstfeltet!!
Fra : MtM

Dato : 31-01-06 16:48

Hej Gruppe
Jeg er meget grøn i ccs.
og har lige er spørgsmål jeg har et "tekstfelt" i midten af min side.
Lidt ligesom http://html-faq.dk/2007.asp

Hvordan kan jeg lave et links
Som står under og i højre side af det "felt"
dvs. udenfor feltet.
"tekstfeltet" er jo ikke altid er lige højt. ?

Kan godt lave i midten, men vil gerne have det i højre side. (af "feltet")

Håber i forstå hvad jeg mener og at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
MtM

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-01-06 23:26

MtM skrev:

> Som står under og i højre side af det "felt" dvs. udenfor
> feltet. "tekstfeltet" er jo ikke altid er lige højt.?

Tekstfeltet udvider sig nedad når der kommer mere tekst.

> Kan godt lave i midten, men vil gerne have det i højre
> side. (af "feltet")

Er det sådan du vil have det?

http://html-faq.dk/testsider/650px-2.htm

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : MtM

Dato : 01-02-06 07:11

> Er det sådan du vil have det?
> http://html-faq.dk/testsider/650px-2.htm

Ja ! lige sådan.

Hvordan har du lavet det?

Og tak for en god side. Allan, den har jeg haft stor hjælp af at kikke på.

vh MtM

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-06 14:27

MtM skrev:

> Ja ! lige sådan.
>
> Hvordan har du lavet det?

umiddelbart under den eksisterende <div>, og dette i
css-filen:

#side2{
width: 650px;
margin-top:3px;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
text-align:right;
}
#side2 a:hover{
color:white;
background:navy;
padding:3px;
}

Placeringen styres med text-align:left; text-align:center;
eller text-align:right;

> Og tak for en god side. Allan, den har jeg haft stor
> hjælp af at kikke på.

Tak!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-02-06 14:32

MtM skrev:

> Hvordan har du lavet det?

Vær opmærksom på at der er sket noget med koden
når det er sendt på denne måde. Det er bedre at bruge
Vis kilde, så kan du se hvordan det er lavet.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk