Klip ved overhaling
Fra : Thomas H.

Dato : 31-01-06 15:40

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=275304&r=1

Til sidst vises at man godt må overhale f.eks. en fejemaskine eller
græsklipper over fuldt optrukne linier, "under iagttagelse af særlig
forsigtighed". Det giver bare nogle problemer med alle de skrækscenarier der
bliver fremstillet i medierne, for folk tør ikke tænke selv og vurdere
situationen - eller også evner de det snart ikke mere!

Til allersidst vises så, at det giver et klip i kortet hvis man overhaler en
traktor der kører 30 km/t på en 80 km/t-strækning, selvom der er mange
hundrede meters udsigt! For man må nemlig kun overhale over fuldt optrukne
linier hvis traktoren "kører meget langsomt"

....er der noget at sige til at folk ikke rigtig tør at lave manøvrer efter
egen vurdering, men bare tager skyklapper på at følger skiltene?

Det har været min kæphest nummer et i mange år, at man fratager folk
ansvaret for at tænke selv i trafikken. Det er da ikke logisk at man laver
en "grov færdselsforseelse" der giver et klip, hvis man overhaler en traktor
der kører 26 km/t og holder godt ind i højre side, hvor man kan se 800 meter
frem, mens betjenten bare smiler venligt hvis man overhaler en traktor der
kører 12 km/t rundt i et svagt sving (som vist i klippet)

Personligt havde jeg ikke overhalet rundt i svinget, men havde ventet til
jeg kunne se lidt længere frem, mens jeg ville føle mig 100% tryg ved at
overhale den traktor der kører 30 km/t hvis jeg kunne se 5-600 meter frem at
der var frit, også selvom jeg kørte med en gravid kvinde og 3 børn på
bagsædet! - men det er jo nok bare fordi jeg er kriminel og ikke er egnet
til at køre bil

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-01-06 20:29

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=275304&r=1

Jeg syntes det er mere sindsygt at næsten 80% af alle klip er pga hastighed,
det viser endnu engang at det er gået lissom med topskatten, at det er de
fleste i Danmark der betaler den. Det er helt sikkert ikke de 80% der kører
for stærkt der er skyld i uheldene. Desuden sagde han i starten noget om at
han nu kunne køre fra Jylland til Kbh uden at have en eneste for tæt kørsel,
så skal han nok til at have pudset sine briller.

En sidste ting, hvad gjorde den bil der overhalede traktoren galt ca 10
minutter inde i klippet ? Han havde da fuldt ud lov til at lave den
overhaling han gjorde !

Mvh
Jacob

Fra : Lars [6710]

Dato : 31-01-06 21:55

Jacob Rungwald wrote:

> En sidste ting, hvad gjorde den bil der overhalede traktoren galt ca 10
> minutter inde i klippet ? Han havde da fuldt ud lov til at lave den
> overhaling han gjorde !

Efter min mening gjorde den vel intet galt... Der var jo stiplede linier
på den side af vejen. Men måske Jens Betjent lige manglede en ekstra bil
for at nå dagens kvote ???

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-01-06 22:17

Den Tue, 31 Jan 2006 20:28:48 +0100, skrev Jacob Rungwald :

> Jeg syntes det er mere sindsygt at næsten 80% af alle klip er pga hastighed,
> det viser endnu engang at det er gået lissom med topskatten, at det er de
> fleste i Danmark der betaler den.

Det har du intet belæg for at påstå. Det kan være din holdning, fint
nok.

Hvis der uddeles klip til ligeså mange danskere som der betaler topskat,
så skal vejene hurtigt blive affolket.

Personligt tror jeg der er betydeligt flere overtrædelser af
hastighederne, end de andre "klip" forseelser.

> Det er helt sikkert ikke de 80% der kører
> for stærkt der er skyld i uheldene.

Klart nok. Med et klip i skabet skal de nok holde sig på måtten.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 01-02-06 08:07

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Det har du intet belæg for at påstå. Det kan være din holdning, fint
> nok.

Det nu engang sådan at topskatten skulle være for mindretallet da den kom
frem, nu er det flertallet af alle danskere der betaler skat der betaler
den.

> Hvis der uddeles klip til ligeså mange danskere som der betaler topskat,
> så skal vejene hurtigt blive affolket.

Det var ikke en direkte overførsel af antallet, men mere en sammenligning.

> Personligt tror jeg der er betydeligt flere overtrædelser af
> hastighederne, end de andre "klip" forseelser.

Ja, og her kommer min mening så ind igen, det betyder at man klipper for en
forseelse der betyder et klip hvis man kører 30 km/t for stærkt på en 3
sporet næsten bilfri motorvej kl 03 om natten hvis man er uheldig. Den
situation er ikke farlig i forhold til for tæt kørsel, eller køre over for
rødt.

> Klart nok. Med et klip i skabet skal de nok holde sig på måtten.

Ja, så kan de ligge og være bange for at overhale traktorer, og være med til
at få trafikken til at glide.

Tåbeligt syntes jeg.

Jacob

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-06 13:02

> [...]
> sporet næsten bilfri motorvej kl 03 om natten hvis man er uheldig. Den
> situation er ikke farlig i forhold til for tæt kørsel, eller køre over for

Ja, men det kan måles.

Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-01-06 22:23

Den Tue, 31 Jan 2006 15:39:39 +0100, skrev Thomas H. :

> [...]
> der var frit, også selvom jeg kørte med en gravid kvinde og 3 børn på
> bagsædet! - men det er jo nok bare fordi jeg er kriminel og ikke er egnet

Af selvforskyldte grunde kan jeg ikke se klippet, men det lyder godtnok
temmelig mærkværdigt.

Som du beskriver det ville jeg også køre.

Mht din kæphest, så er jeg meget enig. Regler skal ikke være så
firkantede at folk tror de KUN er firkantede.

Desværre er det ikke alle der kan administrere "kør efter forholdene",
og der skal også være en grad af forudsigelighed i trafikken, for at den
kan afvikles tilstrækkeligt sikkert.

Fri hastighed på landeveje ville være for uforudsigeligt for den
krydsende trafik, bare for at illustrere hvad jeg mener.

--
Kent Oldhøj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-02-06 13:10

Thomas H. wrote:

> [...]
> hundrede meters udsigt! For man må nemlig kun overhale over fuldt optrukne
> linier hvis traktoren "kører meget langsomt"

Jeg kan overhovedet ikke se hvad der er galt i den overhaling han
foretager sig der til allersidst???

Fra : Thomas H.

Dato : 01-02-06 14:26

>Jeg kan overhovedet ikke se hvad der er galt i den overhaling han
>foretager sig der til allersidst???

Så synes jeg du skal gå op og aflevere dit kørekort, du må jo være dybt dybt
kriminel!
Tænk at man har en mulighed for, på sigt, at tage folks kørekort for noget
ingen kan se noget unormalt i - lidt skræmmende IMO

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-02-06 16:07

Thomas H. wrote:

> Så synes jeg du skal gå op og aflevere dit kørekort, du må jo være dybt dybt
> kriminel!

Ja jeg vidste jo godt en eller anden skulle komme med dette hellige
svar.

> Tænk at man har en mulighed for, på sigt, at tage folks kørekort for noget
> ingen kan se noget unormalt i - lidt skræmmende IMO

Kunne du så ikke være så overlegen at lige fortælle os hvad det er
bilisten gør forkert?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas H.

Dato : 01-02-06 17:22

>Kunne du så ikke være så overlegen at lige fortælle os hvad det er
>bilisten gør forkert?

Ja han tænker selv og vurderer situationen, det må man ikke, man skal følge
landets love slavisk uden nogen form for tankevirksomhed, det er jo hvad man
er blevet pisket til de sidste 10 år!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-02-06 08:45

Thomas H. wrote:

> Ja han tænker selv og vurderer situationen, det må man ikke, man skal følge
> landets love slavisk uden nogen form for tankevirksomhed, det er jo hvad man
> er blevet pisket til de sidste 10 år!

Ahr ja, beklager. Da jeg også til tider handler efter egen
overbevisning, smutter jeg lige ned på politigården og afleverer mit
kørekort.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann