Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobehandling på Mac.
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 31-01-06 13:08

Ville høre om der var nogen af Jer der brugte Mac til billedbehandling, og
evt. hvilke programmer.

Venligst

Bo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-01-06 13:29

Rabbit_HGC wrote:

> Ville høre om der var nogen af Jer der brugte Mac til billedbehandling, og
> evt. hvilke programmer.

Ja... en Mac G4'er + en G3 PowerBook og PhotoShop...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 31-01-06 13:57

In article <43df5310$0$2462$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sofus@post1.tele.dk says...
> Ville høre om der var nogen af Jer der brugte Mac til billedbehandling, og
> evt. hvilke programmer.

Hvis du har en nyere mac er der en gratis try på adobe lightroom som ser
ret fed ud.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 31-01-06 14:18

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> sofus@post1.tele.dk says...
>
> Hvis du har en nyere mac er der en gratis try på adobe lightroom som ser

Jeg har bestilt den ny Imac med Intel Core Duo, og tænkte på programmet
Aperture. Har arbejdet på min pc før men tror jeg flytter alt
billedbehandling til min mac.

Bo

Fra : Jakob

Dato : 31-01-06 15:02

In article <43df6371$0$2497$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sofus@post1.tele.dk says...

> Jeg har bestilt den ny Imac med Intel Core Duo

Svin ;0)

> , og tænkte på programmet
> Aperture. Har arbejdet på min pc før men tror jeg flytter alt
> billedbehandling til min mac.

Det kan jeg da bestemt godt forstå. Har ikke prøvet aperture men det fik
vist nogen stryg i anmeldelser. Prøv den demo af lightroom til mac, den
ser sgu fed ud.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 31-01-06 15:31

> [...]
>
> Det kan jeg da bestemt godt forstå. Har ikke prøvet aperture men det fik
> vist nogen stryg i anmeldelser. Prøv den demo af lightroom til mac, den

Har lige været på CM2006 seminar i københavn, om farvestyring,
kamerasoftware o.s.v., og der så jeg Aperture på en iMac, og det var godtnok
imponerende det jeg så af det. Så jeg tror det er den rigtige løsning, den
er i hvertfald bestilt nu, så må vi se. Skal nok give en beskrivelse når
varen ankommer.

Bo

Fra : Jakob

Dato : 31-01-06 15:57

In article <43df7499$0$2495$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sofus@post1.tele.dk says...

> [...]
> er i hvertfald bestilt nu, så må vi se. Skal nok give en beskrivelse når

Fint, held og lykke med det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-01-06 21:16

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bestilt den ny Imac med Intel Core Duo, og tænkte på
> programmet Aperture. Har arbejdet på min pc før men tror jeg flytter
> alt billedbehandling til min mac.

Hvorfor?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : nh7h@nighthawks.dk

Dato : 31-01-06 21:55

> "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Mest på grund af hastigheden. Jeg har set Aperture i fuld gang på en iMac og
det var imponerende. Tror ikke mange pc'ere kan følge med når vi snakker
video og billed behandling sammenlignet med en mac. Men det finder jeg så ud
af når jeg kommer igang selv.

Bo

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-01-06 22:33

In article <43dfce17$0$2509$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
<nh7h@nighthawks.dk> wrote:

> [...]
> video og billed behandling sammenlignet med en mac. Men det finder jeg så ud

Aperture kræver en G5 og er dermed ikke brugbart på de nye
Intel-baserede Macs for nærværende. I det hele taget findes der så vidt
jeg er orienteret ikke endnu nogen grafiske programmer udover Apples
iPhoto som er lavet til de nye maskiner. Man kan køre Adobes programmer
men det er emuleret og dermed i ringere hastighed end på tidligere
maskiner indtil Adobe og øvrige leverandører kommer med Universal
Binaries.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-01-06 22:44

<nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi snakker video og billed behandling sammenlignet med en mac. Men
> det finder jeg så ud af når jeg kommer igang selv.

Jeg tror, du tager fejl.

Wintel-pc'er (samt dem med AMD-cpu) er for længst lige så hurtige som Mac.
Operativsystemet mangler stadig farvestyring, men det kommer i Vista.

Jeg afventer modtagelse af en Dell Inspiron 9400 med 2.16 GHz Core Duo , 2
GB 667 MHz DDR2 RAM, 100 GB 7200 RPM SATA-disk, 17" 1920x1200-skærm og 256
MB nVidia GeForce 7800 Go PCIe grafikkort. Selvom det er en laptop, tror
jeg, den sparker r*v, når der skal redigeres billeder og video.

Skal vi lave et lille væddeløb mellem den og din kommende Mac?

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : nh7h@nighthawks.dk

Dato : 31-01-06 23:17

> [...]
> jeg, den sparker r*v, når der skal redigeres billeder og video.
>
> Skal vi lave et lille væddeløb mellem den og din kommende

Lyder godtnok lækkert med den laptop, og skal ikke kunne sige om den er
hurtigere en iMac'en, skal vi ikk bare sige at vi begge nok bliver rimelig
godt tilfredse med vores nye legetøj, hehe.

Held og lykke med den. Må man spørge om prisen?

Bo

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-01-06 23:22

> Lyder godtnok lækkert med den laptop, og skal ikke kunne sige om den
> er hurtigere en iMac'en, skal vi ikk bare sige at vi begge nok bliver
> rimelig godt tilfredse med vores nye legetøj, hehe.

Det gør vi sgu' nok

> Held og lykke med den. Må man spørge om prisen?

25K lige ud inkl. lidt ekstra tilbehør. Jeg har erfaring med Dells XPS M170
og Inspiron 9300. De sparker også r*v med "standard" Centrino 2,26 GHz, så
jeg er meget spændt på, hvor godt den nye Core Duo performer.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-02-06 07:23

In article <43dfda20$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Wintel-pc'er (samt dem med AMD-cpu) er for længst lige så hurtige som Mac.
> Operativsystemet mangler stadig farvestyring, men det kommer i Vista.

Mactel maskiner er vel ikke langsommere. Den nye MacBook med Dual-Core
Centrino ser da meget fornuftig ud.

> [...]
> jeg, den sparker r*v, når der skal redigeres billeder og video.
>
> Skal vi lave et lille væddeløb mellem den og din kommende Mac?

Din ser ud til at være lidt hurtigere og med lidt større skærm end den
nye MacBook. Apple har dog valgt det bedre grafikkort. De bruger ATI.

Og Dell ser ikke meget billigere ud.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 01-02-06 08:06

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Din ser ud til at være lidt hurtigere og med lidt større skærm end den
> nye MacBook. Apple har dog valgt det bedre grafikkort. De bruger ATI.

Min config bliver en 2.0 GHz Core Duo, 1 gb PC2-5300, 20 tommer widescreen
1650x1050, 250 gb ata, 256 ati x1600. Pris 15500,- så prisen er i hvertfald
konkurrencedygtig må man sige.

Hygge

Bo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-02-06 10:42

Povl H. Pedersen wrote:
> Mactel maskiner er vel ikke langsommere. Den nye MacBook med Dual-Core
> Centrino ser da meget fornuftig ud.

Det er som man ta'r det.. Intels nuværende Core Duo er ca. lige så
hurtig som den langsomste af AMD's dual-core cpuer, X2 3800+.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-02-06 19:08

In article <slrndu10k3.pmg.haj@HAL6000.bananas.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Det er som man ta'r det.. Intels nuværende Core Duo er ca. lige så
> hurtig som den langsomste af AMD's dual-core cpuer, X2 3800+.

AMD har dog det problem, at de ikke har fornuftig ydelse per watt på
deres laptop CPU'er.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-06 01:23

Povl H. Pedersen wrote:
> AMD har dog det problem, at de ikke har fornuftig ydelse per watt på
> deres laptop CPU'er.

Det er korrekt, men en iMac er jo ikke en laptop.

// Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-06 07:09

In article <slrndu2k6g.pmg.haj@HAL6000.bananas.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Det er korrekt, men en iMac er jo ikke en laptop.

Men til gengæld er den pænere end de X2 maskiner jeg har set :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-02-06 08:02

Povl H. Pedersen wrote:
> Men til gengæld er den pænere end de X2 maskiner jeg har set :)

Hvilket hjælper meget, så kan man nemlig kigge lidt på den mens man
venter på Photoshop

// Hans

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-01-06 21:56

> "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Godt spørgsmål - har tidligere arbejdet med billebehandling og plakatprint.
Bevares, vi havde da en Mac, men det var da kun fordi kunderne tit selv
brugte Mac.
Photoshop har jeg arbejdet meget med på begge platforme - dvs vi flyttede
hurtigst muligt ethvert job over på PC, hvor arbejdet gik noget hurgtigere.
Siden er stort set alle betydende Mac programmer indenfor billedbehandling
og Dtp (til reklamebrug) kommet i PC-versioner - eller de kan konerteres
korrekt til noget brugbart. Det kan da godt være at Quark Express stadig er
default på reklamebureauerne, men Corel Draw er altså møj bedre at arbejde
med !
Faktisk kan man i den branche nu helt undvære en Mac

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : TOMMY HJORTH

Dato : 31-01-06 22:04

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> brugte Mac.

> Photoshop har jeg arbejdet meget med på begge platforme - dvs vi flyttede

Det kunne i sikkert bedre finde ud af..

> [...]

> og Dtp (til reklamebrug) kommet i PC-versioner - eller de kan konerteres

Hvad hjælper det når styresystemet ikke er vild "kanon".

Det kan da godt være at Quark Express stadig er
> default på reklamebureauerne, men Corel Draw er altså møj bedre at arbejde
> med !

Hvad har corel draw og quark express lige tilfælles ?

Tommy

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-01-06 22:33

"TOMMY HJORTH" <tommy.hjorth@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Det kan da godt være at Quark Express stadig er
>
> Hvad har corel draw og quark express lige tilfælles ?

OK - med dit svar " Det kunne i sikkert bedre finde ud af.." trækker du jo
straks debatten ned på dit eget niveau.
Jeg er nu _helt_ sikker på hvem af os dedr "bedre kan finde ud af det" ¨på
en Mac.
Få et liv - helst ude i det virkelige liv !

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-02-06 03:21

"Jesper Hedegaard"
> [...]
> med !
> Faktisk kan man i den branche nu helt undvære en Mac

Er Corel Draw ikke et alternativ til Illustrator, det er godt nok
en delår siden jeg legede med den slags, og ja Corel Draw var
letter at gå til, vel lidt som Photoshop vs. nogle af de andre??

QuarkExpress er vel mere et alternativ til InDesign og måske
Pagemaker.. Men jeg tager måske fejl. -max-

Fra : Brian S

Dato : 31-01-06 23:19

Men du blev spurgt:
"Hvad har corel draw og quark express lige tilfælles ?"

Hvilken slags tryksager er det, at CorelDraw! er bedre til at arbejde
i?

Fra : Jakob Laursen

Dato : 01-02-06 08:56

Rabbit_HGC wrote:
> Ville høre om der var nogen af Jer der brugte Mac til billedbehandling, og
> evt. hvilke programmer.
>
> Venligst
>
> Bo

Ja, jeg bruger en Mac Powerbook G4. Jeg har Adobe CS og CS2 på maskinen
- arbejder som grafiker...

Med venlig hilsen
Jakob Laursen