USB - ADB stik
Fra : ejbjerg

Dato : 13-06-01 19:20

Kære Venner

Jeg er et notorisk nærig og nægter (hvis jeg på nogen de kan undgå det) at
betale knap 1300,- kr for en adaptor der gør det muligt at bruge min gamle
stylewriter med ADB-stik til en mac der "kun" har USB. Hastigheden i de to
stiktyper skulle mig bekendt være nogenlunde ens - så det er vel ikke et
uløseligt problem...
Bo

Fra : Ben Knudsen

Dato : 13-06-01 20:03

ejbjerg@dadlnet.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>stiktyper skulle mig bekendt være nogenlunde ens - så det er vel ikke et

1) du får nok mere ud af en USB>seriel adapter
2) sådan en koster 548+moms hos macxpres.dk
3) du kan IKKE fuske en løsning med to bananstik og en rulle ståltråd.
Kommunikationsformen i de to forbindelser er helt forskellig...

Ben

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 13-06-01 21:11

ejbjerg <ejbjerg@dadlnet.dk> wrote:

> [...]
> stiktyper skulle mig bekendt være nogenlunde ens - så det er vel ikke et

Prøv at finde en brugt LotalTalk til Ethernet bridge, der var en tilsalf
på MacBrugers sidste workshop, men ingen der bød, så jeg gætter på at du
kan finde den slags brugt til en slik! Alternativt: Forær StyleWriteren
til Teknisk Museum og køb en ny USB printer, de er ikke så dyre!
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Jakob

Dato : 13-06-01 23:21

in article B74D7B6C.24D2%ejbjerg@dadlnet.dk, ejbjerg at ejbjerg@dadlnet.dk
wrote on 13/06/01 20:19:

> [...]
> stiktyper skulle mig bekendt være nogenlunde ens - så det er vel ikke et

Din StyleWriter kører ikke via ADB, men seriel. ADB er den forbindelse man
brugte til gamle tastaturer og mus osv. En adapter fra ADB til USB koster I
øvrigt ca. Det halve, men det hjælper dig jo ikke

Der findes desværre ikke nogen billigere løsninger end den adapter (f. eks.
fra Keyspan) hvis det er en iMac du har. Hvis det er en G3/G4 findes der et
lidt billigere seriel-kort man kan bygge i maskinen.

Printere med USB fåes helt ned til 6-700 kr.

Hilsen Jakob

Hilsen Jakob