Nankang dæk til Landcruiser
Fra : Leif Neland

Dato : 31-01-06 10:37

Er der nogen, der har erfaring med Nankang dæk generelt og specielt til 4x4?

Har overvejet disse: Nankang N830 205/80 R16 104S 6PR OWL
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D21009&dsco=23

Til 499,- leveret kan man vist ikke få det billigere for et dæk til HJ60'en.

Men er de udholdelige at køre med? Kører sjældent med andet end trailer, så
det er ikke de store hastigheder, det drejer sig om.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 14:44

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men er de udholdelige at køre med? Kører sjældent med andet end trailer,
> så det er ikke de store hastigheder, det drejer sig om.

Nankang lyder jo dejligt koreansk
De er mig bekendt aldrig fundet værdig til at deltage i de store dæktest, så
ud fra den betragtning vil jeg skyde på at det er et økonomidæk, der er
lovligt at montere på sit køretøj og så er alt vist sagt

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 15:07

> Nankang lyder jo dejligt koreansk
> De er mig bekendt aldrig fundet værdig til at deltage i de store dæktest,

Det er vist ikke kriteriet for at deltage, det er nærmere "være villig til
at betale for det ". De dæk som deltager, er heller ikke "uvildigt" indkøbt
ved en tilfældig forhandler, men de bliver tilsendt af fabrikanten. Der har
været ballade med at Goodyear præparede dæk til ADAC's test :((.

Fra : Møller

Dato : 31-01-06 17:58

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Nankang lyder jo dejligt koreansk

"Nankang
Innovativ dækproducent fra Taiwan"

Jo de er sikkert lavet til danske klimaforholde
Møller

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-01-06 18:21

> [...]
>
> Men er de udholdelige at køre med? Kører sjældent med andet end trailer,

> det er ikke de store hastigheder, det drejer sig om.

Jeg har set Nankang i flere dæktests, og det er nu sjældent det er kommet ud
som de dårligste. Der er muligvis noget at finde på Bilnorges side
http://www.bilnorge.no/vis_oversikt.php3?type=50&f=1 ellers er der med
Nankang på www.automotorsport.se (vælg TESTER, Tilbehör, Däck).

Jeg kender ikke selv spor til Nankang andet end at det skulle være Yokohama
der ejer biksen, men det siger jo intet om de produkter de spytter ud.

Med venlig hilsen Kim