Fordøjelse
Fra : J.K Axelsen

Dato : 31-01-06 08:52

Vi har en 10 uger gammel schæfer hvalp. Da han blev født hang tarmerne
ud sammen med navlestrengen, og fik i den forbindelse opereret det på
plads. Vi fik og vide af opdrætter at alt var som det skulle være, og
umiddelbart ser han også ud til og trives godt nok. Men ud fra den
mængde afføring han levere ser det ud til at han ikke fordøjer hans
mad godt nok + han er utrolig mager, han vejer lige under de 9 kg. Er
der nogen der har et godt råd inden vi kontakter dyrlæge???

På forhånd tak for hjælpen

JKA

Fra : fam. Ager

Dato : 31-01-06 10:20

"J.K Axelsen (slet OD27O)" <jka@OD27Olite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mad godt nok + han er utrolig mager, han vejer lige under de 9 kg. Er
> der nogen der har et godt råd inden vi kontakter dyrlæge???

ud fra hans historie, og taget i betragtning af at han kun er en lille baby,
så ville jeg da bestemt komme til dyrlægen og få ham set efter grundigt. det
kan være alt fra en tarminfektion, en defekt i mavesystemet , stress,
indvoldsorm m.m. en så lille hvalp må ikke være mager, den skal være rund og
lækker.
jeg havde taget til doktor dyr hurtigst muligt, for at få det
afklaret/behandlet.

mvh. marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-06 12:31

> [...]
> mad godt nok + han er utrolig mager, han vejer lige under de 9 kg. Er
> der nogen der har et godt råd inden vi kontakter dyrlæge???

Det er jo lidt svært at dømme, bare ud fra en beskrivelse... Men vægten
ligger rimeligt fint, så ud fra den at dømme, er der intet alarmerende. Så
hvis han ellers ser ud til at trives, så skulle man måske ændre lidt på hans
kost, når du skriver mager, og vægten er OK, så må han jo være høj og tynd,
og ikke lille og buttet.... Så skulle han måske have en kost, der stopper en
eventuel for hurtig vækst, så han får tid til at bygge nogle anstændige
knogler.

M.V.H....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 31-01-06 12:35

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> eventuel for hurtig vækst, så han får tid til at bygge nogle anstændige

en hvalp på 10 uger skal ikke være "utrolig mager"..

mvh. marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-01-06 12:42

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> en hvalp på 10 uger skal ikke være "utrolig mager"..
>
> mvh. marie

Læs hvad der står.... Hvis du vokser for hurtigt, så bliver du også
mager.... Der står da vist, høj og tynd, i stedet for lille og buttet...
Eller har jeg stavet forkert ??

M.V.H.....Benny..

Fra : jopa

Dato : 31-01-06 13:13

fam. Ager skriblede bla:

> en hvalp på 10 uger skal ikke være "utrolig mager"..

En schæferhan på 10 uger og en vægt på 9 kg er ikke helt skudt ved siden af,
så den kan ikke være mager.
Muligt den syner sådan for ejeren, men den er jo begyndt at skyde i vejret
og de 2 uger der er gået siden de fik den gør virkelig meget.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk