Hvordan var det nu med Harry&kammertjenere~
Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-06 05:06

"Harry og kammertjeneren"

Jeg læste den skal genindspildes af Hollywood.

Jeg så den da den havde premiere ca 1961 og nød at den romantiserede
folk der bor i et bombet lokum og får livsindhold ud af
Stormp-opfindelser.

Husker jeg rigtigt,

at handlingen er følgende???
..

Osvald Helmuth er vagt på og med skurbolig på en losseplads og vinder
i tips.

Han bruger pengene til at hyre en aristokratisk, arbejdsløs butler, og
denne snob lægger alt snobberi fra sig ved at møde den målrettet
funktionelle og hyggelige trivsels-glade normaldansker.

Da pengene er sluppet op vælger kammertjeneren at blive boende og være

GRATIS_BUTLER = oppasser , ministersekretær og ven med den
karismatiske Harry, som er så dansk, småalkoholisk og hyggelig, at det
overgår alt.(Carlsberg ku ha sponsoreret?)

*Har denne film ikke budskab

til dansk hjemmepleje?*

- som jeg efter 5 besøg har fået mine værste anelser bekræftet
om.

- De udnytter at klienterne er underdanige og taknemlige, så
de tager sig betalt for to timer, når de er der en time.

De mener, at de ved alt om, hvordan der skal gøres rent og hvor
tingene skal stå bagefter, og søger at stjæle selvtillid fra klienten,
for selv at føle sig gode.

"If you see a man approaching you with the obvious intention of doing
you good, you should run for your life". D.H. Thoreau ( i
"Civil Disobedience")

"The most terrifying words in the English language are: I'm from the
government and I'm here to help." Ronald Reagan

That man is richest whose pleasures are the cheapest.
Thoreau (1817-1862)American Essayist, Poet, and Naturalist