Overvejer at importere Sharan på gule plad~
Fra : mcbig@hotmail.com

Dato : 31-01-06 00:40

Jeg har kigget på at importere en Sharan på gule plader fra Tyskland,
men er lidt forvirret over afgiftsreglerne. Som jeg forstår det vejer
en Sharan over 2 ton og der skal derfor kun betales 30% afgift, men
hvad med vægtafgift og straf-afgift. Hvis bilen er fra før juni 98
skal jeg vel ikke betale staf-afgiften på 5040 kr ved privat kørsel?

Hilsen Johnny

Fra : mcbig@hotmail.com

Dato : 31-01-06 04:36

Jeg har været inde og kigge på told&skats side over tidligere
vurderinger og den højeste vurderede afgift jeg kan finde på en
Sharan fra 97, som jeg har kig på, ligger på 26000 kr. Kan det
virkelig passe? Den jeg har fundet har næsten alt i udstyr og det må
man da også gå udfra at nogen af dem på T&S har været.Hvis jeg
sammenligner med priserne på tilsvarende Sharan på guleplader i DK
sparer jeg 15-20.000 på selv at hente den i Tyskland (minus transport
omkostning og toldsyn osv.) Eller er der noget jeg overser?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-01-06 07:10

mcbig@hotmail.com wrote:
> [...]
> sparer jeg 15-20.000 på selv at hente den i Tyskland (minus transport
> omkostning og toldsyn osv.) Eller er der noget jeg overser?

Næ, lyder meget rimeligt - alt efter motor samt km...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-01-06 07:09

mcbig@hotmail.com wrote:
> [...]
> hvad med vægtafgift og straf-afgift. Hvis bilen er fra før juni 98
> skal jeg vel ikke betale staf-afgiften på 5040 kr ved privat kørsel?

Niks.