Skærme
Fijala 3554
hjælp til valg af ny skærm
Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 00:43

Hej gruppe
jeg skal have mig en ny skærm og jeg har kig på disse 3

hvad vil i andbefale??
jeg skal bruge den til lidt af hver, så den skal helst være god til det :)

håber i kan hjælpe

mvh. thomas

Fra : Morten Ringgaard

Dato : 31-01-06 14:16

Hej Thomas

Kig lige på denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138718

Har selv overvejet at købe den

Mvh Morten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 22:03

ja okay den ser helt okay ud, den skal jeg lige se nærmer på

mvh thomas

Fra : Lasse

Dato : 31-01-06 23:08

se www.flatpanels.dk, her finder du test af diverse skærme og mange gode
forklaringer af de forskellige panel typer.

Hvis du primært skal bruge skærmen til spil bør du vælge en skærm med
TN-panel ellers ikke. TN kan fås med lynhurtig respons men farver og
kontrast er ikke så god. De nævnte herunder er umiddelbart alle TN-skærme.
Jeg sidder selv med en viewsonic VX924 og er fuldt tilfreds, men hvis jeg
skulle købe en skærm i dag ville det blive samsung 970P. Den er et par
hundrede kroner dyrere end viewsonic vx922 (en hurtigere udgave af vx924),
men har langt bedre kontrast og farver og en næsten lige så hurtig respons
tid.

mvh. Lasse