Den danske regering skal undskylde..,
Fra : Brian S

Dato : 30-01-06 22:20

Har vi bedt Saudi Arabien, Marocco, Libyen, Ægypten eller Pakistan om
undskyldning, når lokale terrorister har myrdet mennesker i den
vestlige verden? Har vi boykottet varer fra dem? Har vi brændt deres
flag? Har vi truet med at myrde dem? Har vi bedt dem forlade Danmark
inden 48/72 timer?

Hvad er det der gør, at vi ikke ranker ryggen?

Brian

Fra : Henri Gath

Dato : 30-01-06 22:23

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er bla.a svanse af den kaliber, der findes i denne
nyhedsgruppe......finder ikke at navngivning er nødvendig her.

Fra : Jim

Dato : 30-01-06 23:02

[...]

Der er desværre en flok halalhippier med en rygrad som en kop kakaomælk, som
står i vejen for det ultimative opgør med islam.

J.

Fra : Pjensen73

Dato : 30-01-06 23:09

> [...]
>
> Der er desværre en flok halalhippier med en rygrad som en kop kakaomælk, som
> står i vejen for det ultimative opgør med islam.

Så må vi andre jo bare stå sammen. Det kan ikke passe at hallalhipier
skal bestemme det hele i det her land.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-01-06 23:27

"Brian S" skrev i en meddelelse

[...]

Det er da godt at se en logisk formulering. For efterhånden er vi jo
helt til grin med vores slatne holdninger.

Ruth

Fra : Tony

Dato : 30-01-06 23:26

[...]

Bare rolig, det har vi allerede gjort.

Den sag her, kommer til at koste muslimerne mere end de havde turde drømme
om.
Det kan simpelthen ikke undgåes, at de har tabt en hel del af deres
sympatisører på gulvet.
De har kun gjort det værre for dem selv.
Grænsen mellem islam og kristendommen er blevet trukket endnu stærkere op.
Jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke vi tager støtten til de lande op
til en revurdering.

Tony

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 31-01-06 02:22

Tony skrev:
> [...]
> De har kun gjort det værre for dem selv.
> Grænsen mellem islam og kristendommen er blevet trukket endnu stærkere op.

Der gør du regning uden vært. Det er absolut ikke alle kristne
der går ind for en tåbelig og uansvarlig opskruning af konflikten

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Anonym

Dato : 31-01-06 03:18

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der gør du regning uden vært. Det er absolut ikke alle kristne
> der går ind for en tåbelig og uansvarlig opskruning af konflikten

Jeg synes heller ikke, det skal gøres til en religiøs konflikt eller at
konflikten skal optrappes blot for konfrontationens skyld.
Men hele sagen begyndte jo med, at visse muslimske organisationer og disses
talsmænd reagerede på Jyllands-Postens offentliggørelse af tegningerne ved
at kræve en undskyldning og respekt for deres profet.
Det kan man så være uenig i, men offentlig dialog i medierne er helt i tråd
med dansk tradition.
Imidlertid har det hele tiden været muslimske organisationer og disses
talsmænd, som har udvidet parametrene for konflikten.
Dem, der så mener at udøvelsen af ytringsfriheden i dette tilfælde var
*årsagen* til konflikten, og her udfra slutter, at JP har et moralsk ansvar
for at afslutte sagen, bør forklare, hvorfor muslimerne ikke selv er
ansvarlige for udviklingen i situationen.
Hvis jeg afholder en lovligt indkaldt demonstration, og den gang på gang
overfaldes af uromagere, der begår hærværk mod forretninger i bykvarteret,
er det da ikke mig men voldsmændene, som har det absolutte ansvar for hvad
der sker.
De fleste vil forhåbentligt også godtage, at politiets opgave er at beskytte
min demokratiske ret til at demonstrere, uanset at det medfører nogle
udgifter til politibeskyttelse.

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-01-06 03:34

Mogens Michaelsen wrote:

> Der gør du regning uden vært. Det er absolut ikke alle kristne
> der går ind for en tåbelig og uansvarlig opskruning af konflikten

Er du af den opfattelse, at de fleste danskere er kristne og tror på Jesus
os sådan noget? Så gør du regning uden vært.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 01-02-06 08:05

HrSvendsen skrev:

> Er du af den opfattelse, at de fleste danskere er kristne og tror på Jesus
> os sådan noget? Så gør du regning uden vært.

Nej, de fleste danskere er vel det man kunne kalde "lunkne"
kristne, idet de er medlem af folkekirken uden at være egentlig
religiøse. Dette flertal repræsenterer så ikke kristendommen.

Det der er optøjer om i mellemøsten er aldeles ikke kristendommen

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 31-01-06 02:13

Brian S skrev:
> [...]
> inden 48/72 timer?
>
> Hvad er det der gør, at vi ikke ranker ryggen?

Der er lige Libyen, der har undskyldt og betalt erstatning til
de pårørende i forb. med Lockerbie-attentatet.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Anonym

Dato : 31-01-06 02:49

> Der er lige Libyen, der har undskyldt og betalt erstatning til
> de pårørende i forb. med Lockerbie-attentatet.

Der er noget du har glemt. Fn indførte sanktioner mod Libyen, og det var for
at få dem ophævet, at landet accepterede at deres efterretningsagenter kunne
udleveres og dømmes ved en scottsk domstol.
Forøvrigt skal man jo også huske, at hele sagen udsprang af at landet gennem
mange år havde støttet terroraktioner i udlandet.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 01-02-06 08:32

Anonym skrev:
> [...]
> Forøvrigt skal man jo også huske, at hele sagen udsprang af at landet gennem
> mange år havde støttet terroraktioner i udlandet.

Ja, men så *kan* FN-sanktioner så også virke, selv mod en
diktator. Iøvrigt kan man vel spørge, hvad forklaringen er på,
at Libyen ikke skal "befries" og "demokratiseres" når nu Irak
skulle? Måske fordi det er andre motiver der driver USA?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 13:35

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er lige Libyen, der har undskyldt og betalt erstatning til
> de pårørende i forb. med Lockerbie-attentatet.

hehe. men farmand gadaffi kan jo starte med at aflære sin søn om alt det
danske som han lige har lært her i de par år han var på dansk handelsskole

--
Tom

Fra : Egon Stich

Dato : 31-01-06 12:54

[...]

At vi har en akademisk overklasse, der ikke, som sædvanlig, fatter en skid.
I disse dage er de kravlet ind under stenen.
men vent, de dukker frem igen.

ES

Fra : jane

Dato : 31-01-06 20:06

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> wrote in news:1138655994.377662.141440
> [...]

> inden 48/72 timer?
>
> Hvad er det der gør, at vi ikke ranker ryggen?

Det tror jeg også vi/den danske befolkning gør, jeg tror, at det nu,
endelig er gået op for den danske befolkning, hvad det er, muslimer står
for. Så det eneste vi venter på, er at politikkerne ranker ryggen.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Pjensen73

Dato : 31-01-06 20:27

> [...]
> endelig er gået op for den danske befolkning, hvad det er, muslimer står
> for. Så det eneste vi venter på, er at politikkerne ranker ryggen.

Jeg er ikke sikker på at det er gået op for alle halalhipier herinde.