Driftsikker familiebil med god plads
Fra : Chris

Dato : 30-01-06 20:28

Hej,

Jeg skal inden længe have fat i en ny bil da min gode gamle Corolla er slidt
op (og det kniber også med pladsen efterhånden). Har i nogle gode forslag
til en rummelig og frem for alt, driftsikker familiebil - meget gerne en
st.car

Da jeg kun har tre års anciennitet hos GF forsikring står jeg og vakler lidt
imellem biler i to prisklasser. Den ene prisklasse hedder max. 40.000 kr
(her regner jeg så med at spare kasko forsikringen) og et muligt valg kunne
være en Toyota Corolla st. car fra midt 90'erne.

Den anden prisklasse hedder max. 110.000 kr (her skal jeg selvfølgeligt have
kasko), et muligt valg kunne være en Toyota Avensis st.car fra slutningen af
90'erne og med ca. 100.000 km på klokken.

Har i andre forslag til egnede biler i de to prisklasser - som i kan se har
jeg en stor forkærlighed for Toyota da jeg ved at det er kvalitet, men jeg
er også åben for andre driftsikre/pålidelige bilmærker.

På forhånd tak, mvh
Chris

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-01-06 20:47

"Chris" <chl@heleneogjens.dk> skrev i en meddelelse

> Den anden prisklasse hedder max. 110.000 kr (her skal jeg selvfølgeligt
> have kasko), et muligt valg kunne være en Toyota Avensis st.car fra
> slutningen af 90'erne og med ca. 100.000 km på klokken.

Octavia, der kan du få en billig Skoda-forsikring ved TopDanmark, tror jeg
der er?.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-01-06 21:02

> [...]
> jeg en stor forkærlighed for Toyota da jeg ved at det er kvalitet, men jeg
> er også åben for andre driftsikre/pålidelige bilmærker.

Hvilken model Corolla er det i har nu og er det på bagsædet, bagagerummet
eller i hele bilen der er brug for mere plads?

Med venlig hilsen Kim

Fra : KS

Dato : 31-01-06 00:03

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvilken model Corolla er det i har nu og er det på bagsædet, bagagerummet
> eller i hele bilen der er brug for mere plads?

Mazda må jo også regnes som yderst pålidelig, tag eksempelvis en 626 st. ?
(den mest fejlfrie bil i de sidste årgange er jeg ret sikker på - jfr. TÜV)
Hvis vi ikke talte stationcar, ville jeg klart vælge 626. Men ellers vil jeg
også tilslutte mig octaviaen, også grundet forsikringen.

Mvh Ken

Fra : Thomas J.

Dato : 31-01-06 10:00

Den Mon, 30 Jan 2006 20:27:59 +0100 sendte "Chris"
<chl@heleneogjens.dk> følgende røgsignaler:

>Har i andre forslag til egnede biler i de to prisklasser - som i kan se har
>jeg en stor forkærlighed for Toyota da jeg ved at det er kvalitet, men jeg
>er også åben for andre driftsikre/pålidelige bilmærker.

Subaru er et overset mærke, der også har ry for ikke at have
"sygedage". Meeen de koster vist også lidt mere end Yota.
Og så er designet ikke så pænt....nærmest som en Hyundai
Accent/Elantra....

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Peter Frost

Dato : 31-01-06 11:22

Det svært at anbefale et mærke, da vi jo alle er til forskellige
mærker... Personligt er jeg til Volvo. Havde jeg 110.000, og ikke
havde den store anciennitet, havde jeg nok valgt en Volvo 940, eller
850 st.car med mindste motor.

Det sjælent jeg høre om store reperationer på disse biler, min mors
940 fra 95 er en 2.3 lavtryks turbo. den har kørt 240.000, og der har
endnu kun lappet udstødning, i de snart 6 år hun har haft den. En god
ven har en 850 med T5R motor, der yder 250 hk, har gået lige omkring
200000, der er kun skiftet klodser og skiftet tandrem, på de 2-3 år
han har haft den.

En anden ven har overtaget en gammel 740 GL fra 87, dejlig vogn. Der
har gået 270.000, der er indtil nu kun lappet upstødning. Og så de
oblikatoriske styrekugler, og bærerkugler., og skiftet nogle bremser.

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Chris

Dato : 02-02-06 09:20

Jeg er efterhånden nået frem til den konklusion at en bil til mellem
100.000 - 125.000 kr må være passende for min pengepung.
Efter jeres gode forslag er jeg nu også begyndt at overveje en Skoda Octavia
St.Car.

Valget må derfor stå mellem en

Toyota Avensis 1,6 Terra st. car
årgang 98-99
km ca. 130.000
pris ca. 120.000 kr

eller en

Skoda Octavia 1,6 GLX st. car
årgang 99
km. ca. 110.000
pris ca. 120.000 kr.

Hvilket valg ville efter jeres mening være det bedste. Jeg er som tidligere
nævnt først og fremmest mest interesseret i driftsikkerheden, men
selvfølgelig også i driftsøkonomi, komfort etc.

Mvh Chris

Fra : Soren Vittrup

Dato : 02-02-06 12:53

> [...]
> nævnt først og fremmest mest interesseret i driftsikkerheden, men
> selvfølgelig også i driftsøkonomi, komfort etc.

Det må jo være på sin plads at få prøvet begge modeller i praksis. Selv
har vi på 6. år en Octavia Combi, som vi er meget glade for. Vi har
heldigvis aldrig haft problemer med den - hvilket jeg heller ikke tror
man får med Avensis'en.

Den eneste grund til, måske, at skifte Octavia'en ud er, at vi har 3
store børn og en campingvogn. Børnene kræver mere plads i bredden og
Campingvognen burde skiftes til en større og dermed tungere model. Vi
trænger med andre ord til mere motorkraft, selvom det daglige behov
sagtens klares med de 101 heste.

Sig endelig til hvis du har spørgsmål til Octaviaen!

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-02-06 13:00

Soren Vittrup skriver:

> [...]
> Campingvognen burde skiftes til en større og dermed tungere model. Vi
> trænger med andre ord til mere motorkraft, selvom det daglige behov

Skift den til en Diesel, så er du ude over det med HK.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-06 20:05

> [...]
> tidligere nævnt først og fremmest mest interesseret i driftsikkerheden,
> men selvfølgelig også i driftsøkonomi, komfort etc.

Hvis du har lidt større børn, eller forventer at beholde bilen til de bliver
det, så er der efter min mening kun ét valg: Toyota'en.

Hvorfor? Fordi bagsædepladsen i Octaviaen simpelthen er for trang. Den er jo
trods alt baseret på Golf IV.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg