hvor langt kabel mellem router og pc ?
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 30-01-06 18:28

Hejsa, en af mine kammerater vil gerne have sin pc ude i værkstedet koblet
op til hans adsl. han har en linksys router.. men hvor langt må kablet vare
fra router til pc, og hvad hedder endeligt et sådan kabel ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-06 18:32

On Mon, 30 Jan 2006 18:28:29 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

> Hejsa, en af mine kammerater vil gerne have sin pc ude i værkstedet koblet
> op til hans adsl. han har en linksys router.. men hvor langt må kablet vare
> fra router til pc, og hvad hedder endeligt et sådan kabel ?

Principielt må det være 100m. Normalt er der dog tale om max 90m fast
installationskabel og så 10m patch-kabel for resten. Hvis du bruger et
tilfældigt (men langt) patch-kabel, må du forvente *meget* kortere
afstande, hvis det skal fungere uden fejl.

-A

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 31-01-06 08:50

> [...]
> tilfældigt (men langt) patch-kabel, må du forvente *meget* kortere
> afstande, hvis det skal fungere uden fejl.

Hvad er forskellen mellem et patchkabel og et installationskabel ?

Niels Dybdahl

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-02-06 00:35

Niels Dybdahl skrev:
> Hvad er forskellen mellem et patchkabel og et installationskabel ?

Bløde ledere versus hårde ledere.

Installationskabel er stift og tåler dårligere end almindelige patchkabler
at blive bøjet og bukket gentagne gange, men har til gengæld væsentlig
bedre elektriske egenskaber.

-------
Tomas

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-02-06 15:01

Tomas Christiansen skrev:

> Bløde ledere versus hårde ledere.

Det er vist den meget korte udgave!

Et patchkabel anvendes til at forbinde apparater til krydsfeltet.

Et installationskabel anvendes i den faste installation (fra krydsfelt
til netstik på f.eks. kontorer).

Et dropkabel anvendes til at forbinde apparaterne (her computeren) med
netstikket (den faste installation).

Mvh
Claus