Arla Sucks
Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-01-06 17:47

Fra : Jim

Dato : 30-01-06 17:52

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43de42eb$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3563162&forside
>
> Ha Ha - hvilken taber...

They'd better call the Waaaahaaaaambulaaaance... ;0)

Fra : Zeki

Dato : 30-01-06 18:02

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3563162&forside
> Ha Ha - hvilken taber...

Uhh ja, sådan noget som "dialog" skal vi jo endelig ikke have noget af. Så
hellere en konfliktoptrapning, så medier, krigsliderlige, og
islamforskrækkede kan få lidt ekstra drama i hverdagen.

Fra : Jim

Dato : 30-01-06 19:30

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hellere en konfliktoptrapning, så medier, krigsliderlige, og
> islamforskrækkede kan få lidt ekstra drama i hverdagen.

Og hvem er det lige, der optrapper konflikten?
Er det ikke dine muslimske brødre din klaphat?

J.

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 19:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvem er det lige, der optrapper konflikten?
> Er det ikke dine muslimske brødre din klaphat?
>
> J.

Ja, det hele begyndte med, at de andre slog igen.

Fra : Jim

Dato : 30-01-06 19:57

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det hele begyndte med, at de andre slog igen.

Slog igen. Og du mener, at det er nødvendigt for de tilbagestående
muhammedanere at slå?
Kunne de ikke prøve at tegne en tegning istedet, så de kunne få afløb for
deres psykopatiske frustrationer?
Problemet er jo, at muhamedanere tager sig selv og deres pædofile morder
muhammed og eventyrbog kaldet koranen alt for alvorlig.

J.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-01-06 20:05

> [...]
> hellere en konfliktoptrapning, så medier, krigsliderlige, og
> islamforskrækkede kan få lidt ekstra drama i hverdagen.

Dine kære venner er jo eksperter i dialog.....

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/01/30/190710.htm

/Johnny

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-01-06 18:07

Johnny Andersen wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3563162&forside
>
> Ha Ha - hvilken taber...

Flot selvdestruktion. De har også tabt denne husholdning som kunde.

Fra : Martin K

Dato : 30-01-06 18:19

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3563162&forside
>
> Ha Ha - hvilken taber...

På en måde er han jo lovligt undskyldt, da hans rolle som direktør helt
enkelt er at sørge for at virksomheden tjener så mange penge som muligt.

Men, nu om dage er der jo også noget der hedder virksomhedsetik, som kan
have indflydelse på, om forbrugerne vælger eller fravælger en virksomheds
produkter. Det har Arla for nyligt oplevet i forbindelse med deres ufine
forretningsmetoder over for mindre mejerier, hvilket har kostet dem dyrt i
tabt goodwill hos forbrugerne.

Nu står de så i en ny situation, der også har med etik og moral at gøre, men
som er lidt mere kompleks end tidligere, for etik og moral er jo forskellig
i forskellige dele af verden. I vores del af verden sætter vi ytringsfrihed
højt, mens man i den muslimske verden sætter undertrykkelse af
ytringsfriheden højt. Disse to værdisæt går ikke hånd i hånd, og Arla er
derfor nødt til at vælge, om de vil støtte ytringsfrihed eller
undertrykkelse af samme. Desværre ser det ud til, at de har valgt det
sidste, hvilket jeg tror er en kortsigtet strategi, da det kan give bagslag
hos danske forbrugere, og på markeder i andre lande, der deler vores
værdier.

--
Martin K

Kæmp for alt hvad du har kært
Dø om så det gælder
(Eller mist nogen markedsandele)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-01-06 18:42

Johnny Andersen skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3563162&forside
>
> Ha Ha - hvilken taber...

SÅDAN, kære venner, smadrer man alle tiders oplagte mulighed for at
høste politisk sympati på et ellers meget forbrugerkritisk, problematisk
hjemmemarked!

Gudfaderdapålokum for et PR-selvmål over for de danske forbrugere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Zeki

Dato : 30-01-06 18:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Gudfaderdapålokum for et PR-selvmål over for de danske forbrugere...

Nu er der jo opfordret til dialog, ikke til en klokkeklar undskyldning. Det
er kun et spørgsmål om tid før Fogh kommer på banen. Gennem sin inaktivitet
har han allerede gjort sig til en del af konflikten.

I øvrigt er det et fåtal af danske forbrugere der er så islamforskrækkede
som dig og dine ligesindede herinde, så det får næppe den store indflydelse
på hjemmemarkedet.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 30-01-06 19:01

> I øvrigt er det et fåtal af danske forbrugere der er så islamforskrækkede
> som dig og dine ligesindede herinde, så det får næppe den store
indflydelse
> på hjemmemarkedet.

Nah vi er nogle der bare finder al form for religion spild af liv......dvs.
den form for religion der går op i hvad tusind år gamle bøger siger man skal
tænke og gøre i ens liv. Koranen og det gamle testamente er bøger uden
relevans i år 2006.

Fra : Zeki

Dato : 30-01-06 19:04

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> Koranen og det gamle testamente er bøger uden
> relevans i år 2006.

Og du taler naturligvis på egne vegne.

Fra : Mendoza

Dato : 30-01-06 19:32

Zeki wrote:
> "Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> Og du taler naturligvis på egne vegne.

Ikke kun. Manden har jo ret.

Mendoza

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-01-06 20:18

Mendoza wrote:

> Ikke kun. Manden har jo ret.

Absolut.

Fra : Zeki

Dato : 30-01-06 20:37

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Absolut.

Nej da. Man lider da af storhedsvanvid hvis man gør sig til fortaler for
hvad 7 millarder mennesker skal tro eller ikke tro (på).
Du kan ikke bilde mig ind, at du kan gå op til en præst f.eks og sige til
ham at hans religion ingen relevans har for ham, for det er jo HANS
beslutning, og ikke din.

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-01-06 21:20

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej da. Man lider da af storhedsvanvid hvis man gør sig til fortaler
> for hvad 7 millarder mennesker skal tro eller ikke tro (på).

Lad os lige hoppe ned fra den semantiske stol. Jan gav blot udtryk for sin
mening og tog ikke 7 milliarder andre til indtægt for den. Og jeg gav udtryk
for, at jeg er fuldkommen enig med Jan (og Mendoza).

> Du kan ikke bilde mig ind, at du kan gå op til en præst f.eks og sige
> til ham at hans religion ingen relevans har for ham, for det er jo
> HANS beslutning, og ikke din.

Det er muligt en eller anden prælat mener, at hans tussegamle religion med
de forfærdeligste bud om tilladt og påbudt og forbudt osv. er relevant for
ham selv i hans åndelige formørkelse; men den har ikke relevans her i
moderne tid i et moderne samfund blandt oplyste mennesker.

Det skal jeg hjertens gerne fortælle ham.

Synes du selv, koranen og det gamle testamente har relevans i et oplyst
samfund anno 2006?

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 00:12

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Synes du selv, koranen og det gamle testamente har relevans i et oplyst
> samfund anno 2006?

Det kommer an på hvem man spørger. Spørger man det meste af Europas - og
verdens - befolkning vil de svare "ja."

Hvorfor mener du at du skal gøre dig til dommer over for folks tro? Jeg kan
garantere dig for at troende, hvad enten det er en tibetansk munk, en
troende jøde, muslim eller katolik ikke vil give afkald på deres tro, fordi
det har relevans for dem og deres kultur. Ligesom Bibelen har haft temmeligt
meget relevans for hvordan vores samfund er indrettet i dag - nemlig efter
kristne værdier. Synes du vi skal give afkald på dette, fordi vi er blevet
mere oplyste? Eller forstår du bare ikke pointen med Bibelen?

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-01-06 01:28

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det kommer an på hvem man spørger. Spørger man det meste af Europas -
> og verdens - befolkning vil de svare "ja."

De svarer vel for helvede (undskyld) ikke ja på dine vegne? Synes du selv,
koranen og det gamle testamente har relevans i et oplyst samfund anno 2006?

> Hvorfor mener du at du skal gøre dig til dommer over for folks tro?

Fordi jeg har en mening om det. Hvad giver dig ret til at stille dig til
dommer over noget som helst? Er (folks) tro en slags hellig ko, man ikke må
stille sig til dommer over?

> [...]
> Bibelen har haft temmeligt meget relevans for hvordan vores samfund
> er indrettet i dag - nemlig efter kristne værdier.

Væsentligt mere efter de antikke græske værdier om demokrati og så'n. Ting
du ikke finder i Biblen. Ting der var lang tid før Jesus og hans lystige
svende. Det der med, at Danmark bygger på kristendommen er en myte.
Oplysningstiden har gjort med rigtig meget i den retning.

> Synes du vi skal
> give afkald på dette, fordi vi er blevet mere oplyste?

Der er eddermame meget vi lykkeligvis har givet afkald på af den slags siden
oplysningstiden satte ind og afløste middelaldermørket, der netop byggede på
diverse af Biblens afskyeligheder. Hvis noget af det opgivne har sneget sig
tilbage, så bør vi absolut og uden ophør få gjort op med det igen. Det kan
ikke gå for hurtigt.

> Eller forstår
> du bare ikke pointen med Bibelen?

Uhhh!? Er det dig Zeki, der stiller lige præcis det spørgsmål?

Okay, det _må_ jeg simpelthen høre fra din egen mund. Hvad er efter din
mening pointen med Biblen? Det vil så vise sig, om jeg har forstået pointen
med Biblen.

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 06:34

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

Dybest set handler det jo for mange om, om man tror på at det er mere mellem
himmel og jord, eller om man ikke gør.

Så længe ingen kan levere dokumentation på hverken det ene eller det andet,
vil tro have relevans for dem der vælger at tro på at der er.

Men du ved måske noget som vi andre ikke ved?

Mht Bibelen, er jeg efterhånden gennem tiderne blevet så temmeligt meget
belært af min kristne kæreste, at jeg ved at pointen er noget andet end jeg
længe antog.
Jeg troede jeg kunne drille hende ved f.eks at nævne noget om de mange fund
der er mere end en 100.000 år gamle - længe før Adam og Eva; jeg troede at
det ville være nok for en semirealist som mig at konfrontere hende med facts
og videnskab. Alligevel har hun altid været urokkelig i sin tro. "Naivitet"
har jeg længe tænkt.

Men tro handler jo ikke nødvendigvis på om man tror på at Jesus kunne udføre
magiske tricks. Om det virkeligt er rigtigt at al det overnaturlige der står
i Bibelen eller de andre bøger som troende sværger til, virkelig fandt sted.
Det er fortolkningen, hyldelse og efterlevelse af budskabet som er pointen.
Nogle vælger at tro på et, andre vælger at tro på det andet, mens endnu
andre tror på de samme budskaber, men fortolker dem forskelligt. Tro giver
folk håb. Det giver mening for folk. Det har relevans. Hvad i alverden kan
du have imod dette?

mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-01-06 12:15

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Dybest set handler det jo for mange om, om man tror på at det er mere
> mellem himmel og jord, eller om man ikke gør.

Folk må tro på julemanden for min skyld.

> Så længe ingen kan levere dokumentation på hverken det ene eller det
> andet, vil tro have relevans for dem der vælger at tro på at der er.

Også selv om man leverer alverdens dokumentation. Der vil aldrig være mangel
på idioter, som vil tro på religiøst sludder.

> Men du ved måske noget som vi andre ikke ved?

Hvad mener du?

> [...]
> sværger til, virkelig fandt sted. Det er fortolkningen, hyldelse og
> efterlevelse af budskabet som er pointen.

Øh ... efterlevelse af hvilken fortolkning af budskabet? Ens egen? Så kan
enhver fortolke det, som vedkommende vil og ingen kan hævde en rigtig
fortolkning derunder hævde at en given fortolkning skulle være fornærmende.
Har jeg forstået dig ret?

> [...]
> budskaber, men fortolker dem forskelligt. Tro giver folk håb. Det
> giver mening for folk. Det har relevans. Hvad i alverden kan du have

En hel masse hvis det er koranen eller andre sindssygt ækle skrifter, man
bruger sin tid og sit liv på at hylde. Har du ikke også noget imod det?
Eller ser du det som noget positivt?

Og nu skal du altså svare på spørgsmålet:

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 14:47

> Og nu skal du altså svare på spørgsmålet:

> Synes du selv,
> koranen og det gamle testamente har relevans i et oplyst samfund anno
> 2006?

Ja,.så afgjort!

Danmark bliver aldrig et trosløst samfund. Vores mest fundementale værdier
har rod i kristendommen. Det man kan diskutere, er dog hvilken religion og
hvilke budskaber der bliver de fremherskende i fremtiden. Er det næstekærlig
og tolerance der (stadig) efterleves om 100 år, eller det andre budskaber?

Kristendommen er relevant som aldrig før i Danmark synes jeg.. Dette bør
især dem der mener at vi er truet af det "onde Islam" udefra, mene. Men for
dig er det vel ligegyldigt om Islam er den dominerende religion om 20-30 år
i Danmark, om alle kirker blev erstattet af moskeer. For den har jo
alligevel ingen "relevans" som du skriver.

Så hvis det stod til dig, sløjfede vi alle helligdage, aflyste julen og blev
begravet i nærmeste hul? Hiver du også dine børn ud af
kristendomsundervisningen i skolen, som visse muslimer vælger at gøre?

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-01-06 15:22

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Ja,.så afgjort!
>
> Danmark bliver aldrig et trosløst samfund. Vores mest fundementale
> værdier har rod i kristendommen.

Jeg skrev "koranen og det gamle testamente".

Synes du selv, koranen og det gamle testamente har relevans i et oplyst
samfund anno 2006?

> Så hvis det stod til dig, sløjfede vi alle helligdage, aflyste julen
> og blev begravet i nærmeste hul?

Skrev jeg ikke lige, at folk må tro på julemanden, hvis de vil? De kan holde
alle de helligdage, de orker, for min skyld. Zeki for Søren da ... fortæl
mig nu ikke, at du kommer en eller anden helligdag i hu?

> Hiver du også dine børn ud af
> kristendomsundervisningen i skolen, som visse muslimer vælger at gøre?

Mine børn skal da ikke spilde deres tid på den slags vås og fordummelse.
Religion er tidsspilde og hvis de gerne vil lære noget om det, så er
kristendomsundervisningen ikke stedet at søge oplysning. Der mangler kritik.

Du skal være velkommen til at sende dine egne børn til religiøs manuduktion;
men mine børn slipper for det.

PS. Det er godt nok en hidtil ukendt side af dig, du i disse dage
præsenterer mig for.

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 15:37

> Jeg skrev "koranen og det gamle testamente".

Ahh...der fik du mig. Hmm...jeg hælder nu mere til indholdet i det nye, men
ja, jo, jeg mener at et oplyst samfund SKAL have plads til både det ene og
det andet. Om det har relevans kommer som sagt an på hvem du spørger og hvad
du mener med "oplyst". Et oplyst samfund har også behov for at have et
fælles værdisæt.

> Mine børn skal da ikke spilde deres tid på den slags vås og fordummelse.

Der er ligesom en grund til at det er et obligatorisk fag i folkeskolen. Her
er lidt fra formålsparagraffen:

"Stk 3 Eleverne skal opnå kendskab til bibelske fortællinger og forståelse
af kristendommens betydning for værdigrundlaget i vor kulturkreds. Derudover
indgår ikke-kristne religioner og livsanskuelser med henblik på, at eleverne
får forståelse af andre livsformer og holdninger.
Stk. 4. Gennem mødet med de forskellige former for livsspørgsmål og svar,
som findes i kristendommen samt i andre religioner og livsopfattelser, skal
undervisningen give eleverne et grundlag for personlig og ansvarlig
stillingtagen og handling over for medmennesket og naturen."

Men dette "slipper" dine børn naturligvis for at blive indblandet i samt
tage stilling til.

> Religion er tidsspilde

For dig.

> og hvis de gerne vil lære noget om det, så er kristendomsundervisningen
> ikke stedet at søge oplysning. Der mangler kritik.

Hvad ved du egentlig om det? Formålsparagraffen lægger jo også op til
diskussion og debat om religioner. Men den tror du ikke at der er nogle
lærere der efterlever?

> Du skal være velkommen til at sende dine egne børn til religiøs
> manuduktion; men mine børn slipper for det.

Ja, de slipper jo så for at kunne danne grundlag for personlig og ansvarlig
stillingtagen i det omfang folkeskolen kan tilbyde det. Dig om det. Jeg
respekterer dog din beslutning, da du sikkert har dine grunde.

> PS. Det er godt nok en hidtil ukendt side af dig, du i disse dage
> præsenterer mig for.

Jeg er ikke helt med?

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-01-06 16:30

Zeki wrote:
> [...]
> hvem du spørger og hvad du mener med "oplyst". Et oplyst samfund har
> også behov for at have et fælles værdisæt.

Men vel ikke et hvilketsomhelst værdisæt? Hvad synes du selv om værdisættene
i koranen og det gamle testamente? Er du enig i, at de bør bekæmpes?

> Der er ligesom en grund til at det er et obligatorisk fag i
> folkeskolen.

Der er en grund til alting.

> [...]
> medmennesket og naturen."
> Men dette "slipper" dine børn naturligvis for at blive indblandet i

Hvor skriver jeg, at mine børn skal slippe for ansvarlig stillingtagen til
medmennesket og naturen? Tror du kristendomsundervisningen har eneret på at
formidle det, endsig skulle være særlig god til det?

> For dig.

Og alle andre. Lad mig præcisere. Det er tidsspilde og det der er meget
værre at tro på de der religiøse tekster.

> Hvad ved du egentlig om det? Formålsparagraffen lægger jo også op til
> diskussion og debat om religioner.

Nej. Læs igen.

> Men den tror du ikke at der er
> nogle lærere der efterlever?

Bestemt ikke.

> Ja, de slipper jo så for at kunne danne grundlag for personlig og
> ansvarlig stillingtagen i det omfang folkeskolen kan tilbyde det.

Ja hvad angår kristendomsundervisningen. Heldigvis.

> Dig
> om det. Jeg respekterer dog din beslutning, da du sikkert har dine
> grunde.

Masser.

> Jeg er ikke helt med?

Du er jo ved at blive religiøs, mand. Respekt for religion. Religion
(overtro) som samfundets fælles værdigrundlag. Hælder mere til indholdet i
NT. My foot!

Religion er en kulturel virus, der hele tiden forsøger at tage plads i
hjerneceller, der enten ikke benyttes til andet eller endnu værre er optaget
af noget fornuftigt. Den fylder den angrebne med illusioner om alt muligt.
Marx kaldte det opium for folket. En ganske god karakteristik.

Hvad bliver det næste, at du vil slå på tromme for hensyn/dialog til/med
kreationister i folkeskolen?

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 17:07

> Men vel ikke et hvilketsomhelst værdisæt? Hvad synes du selv om
> værdisættene i koranen og det gamle testamente? Er du enig i, at de bør
> bekæmpes?

Nej, det er jeg ikke. Folk skal have lov til at definere egne værdier og tro
det de vil. Det skrev du jo også selv.

> Hvor skriver jeg, at mine børn skal slippe for ansvarlig stillingtagen til
> medmennesket og naturen? Tror du kristendomsundervisningen har eneret på
> at formidle det, endsig skulle være særlig god til det?

Nej, og det er også derfor jeg i nedenstående skriver "i det omgang
folkeskolen kan tilbyde det."

> Og alle andre. Lad mig præcisere. Det er tidsspilde og det der er meget
> værre at tro på de der religiøse tekster.

Sidder du og forsøger at bilde mig ind at alle troende mennesker spilder
deres tid på deres tro, hvis de finder dette værdifuldt for deres liv?
Jeg forstår ikke at du forsøger at pådutte andre mennesker din opfattelse af
tingene. Du kan tro på det du vil (i dit tilfælde intet), hvorfor har du det
så svært med at andre definerer om religion har relevans for dem, eller ej?

> Nej. Læs igen.

> Bestemt ikke.

Så du har en hotline til landets ca 10.000 kristendomslærere der kan
bekræfte dette? Hvordan kan du udtale dig så skråsikkert om hvad samtlige af
landets lærere foretager sig i deres undervisning?

> Masser.

Så er spørgsmålet blot om du også kan respektere at der findes folk som har
personlige grunde til at hylde kristendommen? Eller om de skal brændes på
bålet, fordi de ikke deler samme verdensopfattelse som dig?

> Du er jo ved at blive religiøs, mand. Respekt for religion. Religion
> (overtro) som samfundets fælles værdigrundlag. Hælder mere til indholdet i
> NT. My foot!

Lad mig sige det på følgende måde: Jeg er realist men vil gerne være
religiøs. Forkynder mig dog til de kristne budskaber uden at være hellig

> [...]
> optaget af noget fornuftigt. Den fylder den angrebne med illusioner om alt
> muligt. Marx kaldte det opium for folket. En ganske god karakteristik.

Religion giver folk tryghed, noget at værre fælles om. Er du modstander af
dette?

> Hvad bliver det næste, at du vil slå på tromme for hensyn/dialog til/med
> kreationister i folkeskolen?

Ha ha! Hmm på den anden side...du gav mig lige en idé.

Mvh
Zeki

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-02-06 11:19

Zeki wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej, det er jeg ikke.

Så er du slet ikke den, jeg troede, du var. Der er så meget forfærdeligt i
koranen og det gamle testamente; men du vil ikke bekæmpe det.

> Folk skal have lov til at definere egne værdier
> og tro det de vil. Det skrev du jo også selv.

Jeg skrev, at folk må tro på julemanden om de vil. Folk må tro lige hvad de
vil. De må også gerne tro på og dyrke ondskab; men de kan roligt regne med,
at jeg bekæmper onde værdisæt.

Det gør du åbenbart ikke, hvis de onde værdisæt optræder i koranen og det
gamle testamente. Det er en menneskelig og moralsk falliterklæring fra din
side.

> Nej, og det er også derfor jeg i nedenstående skriver "i det omgang
> folkeskolen kan tilbyde det."

Det skrev du til en senere kommentar. Lad være med at få det til at se ud
som om, jeg svarer på noget andet end det, jeg svarer på.

> Sidder du og forsøger at bilde mig ind at alle troende mennesker
> spilder deres tid på deres tro, hvis de finder dette værdifuldt for
> deres liv?

Hvis de tror på en almægtig gud, der byder dem det ene idiotiske og
modbydelige efter det andet og følger op med at modsige sig selv i et væk
iblandet det værste nonsens over hvordan verdensaltet er skruet sammen - Ja!
Så spilder de deres tid. Og det der er meget værre.

> Jeg forstår ikke at du forsøger at pådutte andre mennesker din
> opfattelse af tingene.

Nu må du eddermame styre dig. Du forsøger da også at "pådutte" andre med
dine holdninger/meninger/opfattelse af tingene. Vil du nu også til at have
meningstilkendegivelser forbudt i det hele taget?

> Du kan tro på det du vil (i dit tilfælde
> intet), hvorfor har du det så svært med at andre definerer om
> religion har relevans for dem, eller ej?

Det har jeg det ikke svært med. Jeg gør det selv. Det jeg "har det svært
med" har jeg allerede tydeligt beskrevet - også i ovenstående.

> Så du har en hotline til landets ca 10.000 kristendomslærere der kan
> bekræfte dette?

Næh, har du?

> Hvordan kan du udtale dig så skråsikkert om hvad
> samtlige af landets lærere foretager sig i deres undervisning?

Erfaring. Og ud fra deres arbejdsbeskrivelse. Har du nogensinde hørt om en
kristendomsundervisningslærer, der benyttede undervisningen til at fortælle
eleverne, at biblen er fyldt med knald i låget og oceaner af
modbydeligheder? Jeg har ikke, og deres arbejdsbeskrivelse hjelmer ikke
kritik af kristendommen, muhamedanismen eller jødedommen.

Jeg synes heller ikke rigtig, at du forholdt dig i videre omfang til, at
arbejdsbeskrivelsen ikke er, som du mente, den var.

> Så er spørgsmålet blot om du også kan respektere at der findes folk
> som har personlige grunde til at hylde kristendommen?

Nemt at svare på. Jeg har ingen respekt for det; men jeg har respekt for
deres ret til at gøre det.

> Eller om de
> skal brændes på bålet, fordi de ikke deler samme verdensopfattelse
> som dig?

De skal skæres i strimler med en sløv og rusten ostehøvl. Derefter skal de
limes sammen med kontaktlim. Så skal langsomt druknes i en ajletank. Så skal
de have kunstigt åndedræt af en mullah med dårlig ånde. Derefter skal de
tvinges til at høre på Marianne Jelved i flere timer.

Zeki al'så ...

> Lad mig sige det på følgende måde: Jeg er realist men vil gerne være
> religiøs. Forkynder mig dog til de kristne budskaber uden at være
> hellig

Jamenjamen, jeg havde svært ved at tro på det, selv om det efterhånden var
svært at komme udenom; men du er da ærlig omkring din religiøsitet. Den ros
skal du have.

Det er godt, du er åben omkring det. Det tydeliggør at jeg skal gøre en
indsats for at få dig tilbage til fritænkernes rækker. Det havde hidtil
været mit indtryk, at du var fritænker og ikke kunne drømme om at underlægge
dig dogmer eller tro. Det er mit indtryk, at din religiøsitet er af ret ny
dato. Jeg skal gøre mit til, at du kun tager et kort ophold i de rækker.

Jeg har forresten selv været religiøs i en tre måneders periode af mit liv,
hvor jeg valgte at tro på gud og biblen og alt det der. Projektet kom til et
brutalt stop, da menigheden pludselig mente, at tobaksrygning var fandens
værk.

Det var en stor og skammelig svaghed fra min side, at jeg droppede min
rationelle selvstændige tankegang til fordel for de færdige meninger,
holdninger osv.. Men jeg har prøvet det, så i det mindste kan jeg tale med
om, hvordan det føles. Det føltes faktisk ret fedt; men jeg er lykkelig
over, at jeg kom ud af det så hurtigt igen.

Siden dengang har det stået mig klart, at jeg bør være parat til at hjælpe
mine medmennesker ud af disse sekter. Så hvis du vil have en hjælpende hånd,
så kan du godt regne med mig.

> Religion giver folk tryghed, noget at værre fælles om. Er du
> modstander af dette?

Nej. Men der er uendeligt langt bedre ting, der giver det samme. Desuden er
det dumt at føle sig tryg ved tro. Man skal føle sig tryg ud fra
virkeligheden. Det er ægte tryghed. Det andet er en falsk tryghed. Også selv
om det føles ens.

> Ha ha! Hmm på den anden side...du gav mig lige en idé.

Uh uh - det mener du ikke, vel?

Fra : Zeki

Dato : 01-02-06 15:59

> Så er du slet ikke den, jeg troede, du var. Der er så meget forfærdeligt i
> koranen og det gamle testamente; men du vil ikke bekæmpe det.

Jamen Koranen og det gamle testamente fortolkes jo på flere måder. De er jo
ikke åbne sandheder.
I middelalderen misbrugte katolikkerne Bibelen. Det samme gør visse
fundementalistiske muslimer i dag med deres Koran.
Betyder det at resten af dem der tilhører samme tro har samme fortolkning af
bøgerne?

Men jeg vil da gerne høre: Hvad er det helt konkret du mener med at "der er
så meget forfærdligt i" det gml testamente og Koranen - kan du komme med
nogle eksempler?

> Det gør du åbenbart ikke, hvis de onde værdisæt optræder i koranen og det
> gamle testamente. Det er en menneskelig og moralsk falliterklæring fra din
> side.

Så hvad er din definition på ondskab? Gerne med udgangspunkt i eksempler fra
Bibelen og Koranen og hvordan kristne og muslimer praktiserer disse i dag.

> Det skrev du til en senere kommentar. Lad være med at få det til at se ud
> som om, jeg svarer på noget andet end det, jeg svarer på.

Beklager, jeg troede at du kunne lægge to og to sammen.

> [...]
> iblandet det værste nonsens over hvordan verdensaltet er skruet sammen -
> Ja! Så spilder de deres tid. Og det der er meget værre.

Jeg kan godt forstå dit argument langt hen af vejen. Jeg har selv hørt til
dem der i lang tid af mit liv bare ikke fattede hvordan nogle mennesker
kunne tro på en almægtig skaber, at der er en dybere mening med diverse ting
fordi det stod i et helligt skrift, reinkarnation, osv. Men jeg har aldrig
mistet respekten for dem der var troende, dem der fandt mening i noget
højere, dem der bekendte sig til religiøse og værdiladede budskaber. Gud ske
lov for Bibelen da. Den har bl.a lært os næstekærlig og tolerance. Glædeligt
at det stadig er den mest citerede bog i Verden.

I dag ser jeg lidt mere nuanceret på det, og vil faktisk selv ønske at jeg
kunne finde troen. Kald mig bare forvildet, men hvis jeg hele mit liv
ubevidst har dyrket de kristne værdier, så vil det vel være naturligt at jeg
kunne gå 100% til bekendelse.

> Nu må du eddermame styre dig. Du forsøger da også at "pådutte" andre med
> dine holdninger/meninger/opfattelse af tingene. Vil du nu også til at have
> meningstilkendegivelser forbudt i det hele taget?

Hvorfor skal jeg styre mig når jeg bruger dine egne ord imod dig? Så bør du
da lade være med at skrive, at det ingen relevans har for nogle som helst.
Det er ikke op til dig at bestemme dette, men op til det enkelte menneske.

> Næh, har du?

> Erfaring. Og ud fra deres arbejdsbeskrivelse.

Okay, du har såkaldte "arbejdsbeskrivelser" at forholde dig til. Der hvor
der f.eks står at der skal være "dialog om kristendommen"? Hvad får dig til
at tro at dette er ensbetydende med en forherligelse?

Nu er jeg selv lærer, så jeg vil mene at jeg har noget at have det i, når
jeg skriver at tingene ikke hænger sammen som du påstår. For jeg færdes
blandt kristendomslærere dagligt og ved og kan se hvordan de arbejder.

>Har du nogensinde hørt om en kristendomsundervisningslærer, der benyttede
>undervisningen til at fortælle eleverne, at biblen er fyldt med knald i
>låget og oceaner af modbydeligheder?

Ja, det har jeg faktisk - mange mange gange. De har dog ikke brugt samme
ekstreme vendinger som dig. Desuden forholder de så også en del mere
nuanceret.end dig, synes jeg. Men kritiske, ja! Dog aldrig fordømmende.

> Jeg har ikke, og deres arbejdsbeskrivelse hjelmer ikke kritik af
> kristendommen, muhamedanismen eller jødedommen.

"Dialog om kristendommen" som det er dem pålagt, kan betyde mange
forskellige ting. .

> [...]

> er af ret ny dato. Jeg skal gøre mit til, at du kun tager et kort ophold i

He he...held og lykke. I det andet hjørne finder du bl.a min kæreste og hele
hendes familie, som næppe smider håndklædet i ringen. Gode søde og lykkelige
mennesker, hvor alt bare hænger sammen. Dette finder jeg beundringsværdigt.

> [...]
> til et brutalt stop, da menigheden pludselig mente, at tobaksrygning var

LOL! Jeg synes ellers jeg så en vandpipe på Da Vincis 'Sidste Nadver.'
Men ellers et okay eksempel på hvordan tro fortolkes forskelligt. For de
kristne jeg kender har absolut intet imod tobaksrøg og misbruger ikke troen
til at indføre så obskure tilstande.

> [...]
> om, hvordan det føles. Det føltes faktisk ret fedt; men jeg er lykkelig
> over, at jeg kom ud af det så hurtigt igen.

Ja, det føles fedt. Det kunne jeg forestille mig. Ligesom jeg kan forestille
mig at det kan have "relevans" for folk at føle fedt.

> Siden dengang har det stået mig klart, at jeg bør være parat til at hjælpe
> mine medmennesker ud af disse sekter. Så hvis du vil have en hjælpende
> hånd, så kan du godt regne med mig.

Sekter? Er du ikke en anelse ekstrem i brug af dine termer? Mener du at den
danske folkekirke er en sekt?

> Uh uh - det mener du ikke, vel?

På det seneste har det stået mig klart, at jeg bør være parat til at
forkynde de kristne budskaber, nu når jeg alligevel går rundt og praktiserer
dem. Derfor er jeg parat til at hjælpe folk med at finde troen - også selvom
jeg ikke selv er der helt endnu. Men hvis du vil have en hjælpende hånd kan
vi jo finde den sammen, og du kan genvinde den. Du har i hvert fald
erfaringen, så hvordan kommer jeg ind i det hellige landskab?

Mvh
Zeki

Fra : Thomas J.

Dato : 31-01-06 15:53

Den Tue, 31 Jan 2006 12:14:37 +0100 sendte "HrSvendsen"
<HrSvendsen@msn.com> følgende røgsignaler:

>Folk må tro på julemanden for min skyld.

Muhammed i rødt og hvidt ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : Alucard

Dato : 30-01-06 21:38

On Mon, 30 Jan 2006 20:37:21 +0100, "Zeki" <zeki@_.dk> wrote:

>Nej da. Man lider da af storhedsvanvid hvis man gør sig til fortaler for
>hvad 7 millarder mennesker skal tro eller ikke tro (på).

7 mia...???

Er det "med moms"...??? ))))

Fra : OH

Dato : 31-01-06 02:19

> [...]
> Du kan ikke bilde mig ind, at du kan gå op til en præst f.eks og sige til
> ham at hans religion ingen relevans har for ham, for det er jo HANS

Hejsa du muslim-Zeki
kan du ikke lige forklare mig, hvorfor religion er så facinerende for
selvtænkende, intelligente voksne mennesker, så hele ens hverdag, skal
efterleve noget halvhjertet vås, som står noteret i en gammel las af bog,
som ingen levende på jorden ved, hvem har skrevet, idet der ikke er nogen
som har oplevet det.

Dette ikke ment som nedladenhed overfor dem som tænker anderledes, men jeg
kan altså ikke forstå det. Vi lever sgu' da i 2006.

Er det ikke lidt hovedrystende, at mennesker kan lade sig ophidse over nogle
tegninger, som ikke gør en skid mere grin, med jeres profet, end man, næsten
hverdag, kan se tegninger af politikere og andre, som står mig betydeligt
mere nær.
Hvad ville du tænke om mig, eller en anden, som løb ud på gaden og bankede
jagtgeværet af op i luften og futtede et par hjemmelavede klude af hvis jeg
var utilfredds med et eller andet. ?????

Jeg ved i hvert fald, at politiet satte mig i spjældet i løbet af nul komma
fem, og en psykiater erklærede mig for komplet sindsyg derefter.
Mennn - hvis en muslim gør det samme, er det ok, bare det sker i dække af
profetens skæg.

Og med hensyn til Arla - Arlas administrerende direktør, Peder Tuborgh burde
med det navn, tilskynde andre produkter end mælk, til den muslimske verden.
Hvis alle dem som render rundt dernede i den stærke varme, fik masser af
godt dansk øl, tror jeg de ville kunne se lidt lysere på tilværelsen, for
derefter at pakke deres kvinder ud af den åndssvage emballage, de render
rundt i. De kunne jo altid pakke dem der ikke ser så godt ud, ind igen - så
vidste mændene også, hvem der skulle satses på og ingen købte katten i
sækken. Dette ville også gøre dem gladere og jo flere glade, jo mindre
konflikt.

Lidt betragtninger fra mig
vh Ole H

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 06:35

"OH" <nn@nn-nn.com> wrote in message

> Hejsa du muslim-Zeki

Desværre må jeg skuffe dig - jeg er ikke muslim. Da dit præmis er forkert,
har jeg ikke taget stilling (eller læst) resten af det du skriver.

Fra : OH

Dato : 31-01-06 12:02

> "OH" <nn@nn-nn.com> wrote in message

> Desværre må jeg skuffe dig - jeg er ikke muslim. Da dit præmis er forkert,
> har jeg ikke taget stilling (eller læst) resten af det du skriver.

Næææ - din skiderik - du svarer nemlig kun lige præcis på det, som du kan
plabre dig ud af, med alt dit mundgylle.
Det er ok du ikke er muslim, men dine holdninger afspejler sig sammen med
dem, så derfor kan du, efter min mening, ligeså godt pakke rygsækken og
dampe af, sammen med resten af fjolserne. Husk omstigning i Italien, så i
ikke farer ned og forstyrrer afrikanerne.
Jeg er bare så helvedes træt af disse herboende muslimer, som snart tror,
endda lønnet af de danske skatteborgere, at de skal prædike, hvad der er
godt og ikke godt og nogle af dem tror endvidere, de skal regere vores land.
UD af min kiosk.

vh Ole H

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 14:40

> Næææ - din skiderik

He he..."skiderik". Nåe...stakkels dig, føler du dig forsømt siden jeg ikke
gider tage stilling til det du skriver?
Prøv med en anden tone - det plejer at hjælpe, hvis du vil tages seriøst.

Fra : OH

Dato : 31-01-06 22:42

> [...]
> ikke gider tage stilling til det du skriver?
> Prøv med en anden tone - det plejer at hjælpe, hvis du vil tages seriøst.

Du kan rende mig et vist sted, sammen med dine imamer osv. "Herut af røret
og hjem med dig"
Gammel dansk tale - og ret direkte, uden mundgylle. Men det forstår du
naturligvis ikke.

Fra : Zeki

Dato : 01-02-06 01:15

> Du kan rende mig et vist sted, sammen med dine imamer osv. "Herut af røret
> og hjem med dig"

He he. Og hvis jeg fortalte dig at jeg ikke er muslim, ville dit
verdensbillede så krakelere?

Fra : OH

Dato : 01-02-06 22:28

> "OH" <nn@nn-nn.com> wrote in message

> He he. Og hvis jeg fortalte dig at jeg ikke er muslim, ville dit
> verdensbillede så krakelere?

He he hi hi ha ha - hvorfor fan' taler du så deres sag så kraftigt hele
tiden -
Og til din orientering - du kan absolut ikke krakelere noget som helst hos
mig - du er i mine øjne ligeså dum at høre på som alle de andre muslimske
åndsboller.

Fra : Zeki

Dato : 02-02-06 00:22

> He he hi hi ha ha - hvorfor fan' taler du så deres sag så kraftigt hele
> tiden -

Måske fordi at jeg - modsat dig - ikke ser verden i sort og hvid og på en så
firkantet måde?

> Og til din orientering - du kan absolut ikke krakelere noget som helst hos
> mig - du er i mine øjne ligeså dum at høre på som alle de andre muslimske
> åndsboller.

Jamen, du kan da synes det du vil. Du tror da ikke at jeg tager en person
som dig seriøst, vel?