Valg af bil (Corolla, Escort ???)
Fra : Martin VP

Dato : 30-01-06 17:19

Jeg står for at skulle købe min første bil

Umiddelbart vakler jeg mellem en Escort og en Corolla - fra
midt-halvfemserne.

Budgettet ligger mellem 25k-35k, og udover en solid bil som er billig i
drift har jeg ikke nogle særlige ønsker (måske en rimelig sikkerhed).

Har I nogle argumenter for/imod de 2 modeller eller kan I foreslå en helt 3.
model?

/Martin

Fra : Bo B. Olesen

Dato : 30-01-06 19:09

Hvis jeg skule vælge skulle du købe Corollaen og især hvis det er en 1,6

Køre selv i Toyota Corolla fra 98 og jeg har også haft en fra 97 og jeg har
ALDRIG haft problemer. (har kun overholdt service).

Bo

Fra : KubikH

Dato : 30-01-06 19:36

> [...]
> drift har jeg ikke nogle særlige ønsker (måske en rimelig sikkerhed).
>
> Har I nogle argumenter for/imod de 2 modeller eller kan I foreslå en helt

Har haft begge dele mere end en gang.
Mit syn på sagen er: Corolla! ........... helt uden at tøve eller dirre på
stemmen.

Mvh
Niels

Fra : DJ Bobo \(211 16\)

Dato : 30-01-06 21:28

> [...]

> drift har jeg ikke nogle særlige ønsker (måske en rimelig sikkerhed).
> Har I nogle argumenter for/imod de 2 modeller eller kan I foreslå en helt

Næh, Corolla er det sikre valg, hvor en Golf kunne være alternativet.
Dog glemmer du the tops of the pops - Polo...

Fra : Petersen [2000\)

Dato : 01-02-06 22:57

Hvis du er intereseret i en Escort, har jeg en til salg , læs længere oppe i
NG. Ford Escort
Petersen 2000

Fra : Petersen [2000\)

Dato : 01-02-06 22:59

Undskyld, det var i salg af bil jeg selvfølgelig har sat den
Petersen 2000

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-06 23:14

Hej!

Martin VP wrote:

> Jeg står for at skulle købe min første bil
>
> Umiddelbart vakler jeg mellem en Escort og en Corolla - fra
> midt-halvfemserne.

Well, Escorten er en glimrende bil mekanisk og kørselsmæssigt, men den halter
desværre efter på rusten. Det dukker op omkring forruden - i a-stolperne under
gummilisten, under forruden, bagskærme og sikkert også i vangerne hvis den ikke
har været undervognsbehandlet.

Jeg ejer selv en '96 som har fået lavet all of the above -vanger (den er
undervognsbehandlet).

Så hvis du skal købe en så kig den 110% igennem for rust...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-06 23:25

On Wed, 01 Feb 2006 23:13:43 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>har været undervognsbehandlet.
>
>Jeg ejer selv en '96 som har fået lavet all of the above -vanger (den er

Når du skriver sådan, skal man så læse det du skriver, eller.....?

Undervognsbehandling indeholder i min verden også en
hulrumsbehandling, men jeg véd jo at du er en aktiv Gør Det Selv-mand,
såååe............................??

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-06 23:29

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:

> Når du skriver sådan, skal man så læse det du skriver, eller.....?

Well... Den er undervogns- og hulrumsbehandlet, men det har desværre ikke
stoppet (eller hindret) rusten omkring forruden og i astolperne. Om det så
skyldes sjusk fra behandlernes side (de er godkendt af FDM) eller om den
allerede var betydeligt angrebet da de fik den ud (ved købet var den 3 år
gammel) ved jeg så ikke.

> Undervognsbehandling indeholder i min verden også en
> hulrumsbehandling, men jeg véd jo at du er en aktiv Gør Det Selv-mand,
> såååe............................??

Tja, f.eks. er området under forruden slet ikke behandlet, da det hverken er
undervogn eller hulrum. Og hvorfor i alverden den ruster dér (altså under ruden)
er et godt spørgsmål.

Men fakta er, at jeg snart kan dreje nøglen mens jeg skifter olie ;-(

(Ja, det skal laves - jeg er faktisk glad for bilen... :))

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-02-06 23:50

On Wed, 01 Feb 2006 23:29:03 +0100, Kim Voss Schrader
> [...]

>allerede var betydeligt angrebet da de fik den ud (ved købet var den 3 år

OK. Jeg var ikke klar over, at den var 3 år gammel før den blev
behandlet.

Jeg overvejer efterhånden at køre til FDM og få lavet den der
kikkertundersøgelse, bare for at være sikker på at det er ordentligt
lavet.

Der florerer mange gruopvækkende rusthistorier, synes jeg.

> [...]

>undervogn eller hulrum. Og hvorfor i alverden den ruster dér (altså under ruden)

Min driver af det snask de anvender. Torpedoplade og støddæmpertårne
er næsten helt dækkede af det.

Det er ikke særligt pynteligt, men jeg tør s'gu ikke fjerne det.

>--

>Men fakta er, at jeg snart kan dreje nøglen mens jeg skifter olie ;-(

>--

Jeg håber du overdriver?

>--

>(Ja, det skal laves - jeg er faktisk glad for bilen... :))

>--

Jeg kender det godt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-02-06 00:16

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:
> OK. Jeg var ikke klar over, at den var 3 år gammel før den blev
> behandlet.

Men om det betyder noget specielt er jo ikke godt at vide. Rusten omkring
forruden (helt oppe ved taget) var f.eks. næppe blevet forhindret uanset hvad...

> Jeg overvejer efterhånden at køre til FDM og få lavet den der
> kikkertundersøgelse, bare for at være sikker på at det er ordentligt
> lavet.

Ville være en god idé efter min mening.

> Min driver af det snask de anvender. Torpedoplade og støddæmpertårne
> er næsten helt dækkede af det.

Så må man jo ikke håbe de har gjort dine seler defekte samtidigt. Hvis der
trænger rustbeskyttelse ind i dem så kan man risikere, at de ikke låser rigtigt.
Der er både en mekanisme som gør, at man ikke kan trække dem i ryk OG en som
aktiverer når bilen udsættes for opbremsning. Sidstnævnte virkning skulle
åbenbart kunne fjernes af hulrumsbeskyttelse...

> Jeg håber du overdriver?

Har jeg ikke vist billederne?

Først et billede efter skift af kofanger m.m. Den ser jo pæn ud:
http://www.mumbojumbo.dk/Images/EscortRepareret.jpg

Og så de slemme. Der er et billede fra hver side under forruden. Gad vide hvor
meget en pladesmed skal have for at pille ruden ud, lave det og isætte den
igen... Man kan ihvertfald ikke komme til med ruden isat.

http://www.mumbojumbo.dk/Images/ForrudeRust1.jpg
http://www.mumbojumbo.dk/Images/ForrudeRust2.jpg

Fra : Martin VP

Dato : 02-02-06 19:04

Tak for gode råd... Jeg kigger nok videre efter en corolla