Boycott af arabiske varer
Fra : Rune

Dato : 30-01-06 09:55

Jeg ønsker ikke at boycotte danske muslimer. Men varer fra den arabiske
verden. Problemet er at jeg ikke rigtigt kan komme på så mange varer/brands
fra den arabiske verden, bortset fra nogle landbrugsprodukter der ikke
normal markedsføres under noget kendt brand (og i øvrigt ofte er produceret
i Israel). Nogle der har nogle kandidater for boycott ud over Q8?

Fra : Martin

Dato : 30-01-06 10:09

Rune skrev:

> [...]
> normal markedsføres under noget kendt brand (og i øvrigt ofte er produceret
> i Israel). Nogle der har nogle kandidater for boycott ud over Q8?

Glem det!
Dansk eksport til muhammedanien udgør 1,2% af den samlede
eksportmængde. Sidste år steg den samlede danske eksport 10%. Så om
vi mister kamelknepperne eller ej er FULDSTÆNDIG ligegyldigt.
Arla har jeg ikke en skid ondt af. De har deres snabel så langt nede i
EU´s kasser at det skriger til himlen, samtidig presser de de
uafhængige micro-mejerier ud i fallit og bankerot. Så fuck Arla.
Novo, tjah de kan jo tage den mistede DB og skære i de 35% af
omkostningerne der går til promotion af deres farmaka.
Lego, les enfant terrible. Tjah, de har så store problemer at det vel
kun er kærkomment ikke at skulle koncentrere sig yderligere om et i
forvejen svigtende salg.
Grundfoss. Det er til gengæld ærgerligt. Men, det kommer nu ikke til
at gøre ondt på dem.

Koncentrer du dig hellere om at købe sundt og billigt. Samt støt dine
moderate muslimske leverandører af lækre grøntsager og frugt.

Mvh
Martin

Fra : Rune

Dato : 30-01-06 10:19

> [...]

> Koncentrer du dig hellere om at købe sundt og billigt. Samt støt dine
> moderate muslimske leverandører af lækre grøntsager og frugt.

Ja men er jo lige netop sagen. Bortset fra de rige golf-stater, kunne vi ved
en koordineret boykot skade dem meget mere end de kunne skade os.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 30-01-06 13:47

Martin skrev:

> [...]
> Lego, les enfant terrible. Tjah, de har så store problemer at det vel
> kun er kærkomment ikke at skulle koncentrere sig yderligere om et i

Lego må da kunne sælge nogle klodser til de ansvarlige politikere
hvis de ellers kan finde ud af at sætte dem sammen :) :(

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-01-06 10:13

Rune wrote:
> [...]
> normal markedsføres under noget kendt brand (og i øvrigt ofte er produceret
> i Israel). Nogle der har nogle kandidater for boycott ud over Q8?

Her er der en oversigt over tredieparts-produkter der findes på arabisk.
Bl.a. et telefonsvarer-system fra Ægypten står under "Communication".
Har ikke sorteret listen, men den kan ses her:
http://www.microsoft.com/middleeast/partner/isv/ArabicApplications/

Ellers er det tørret frugt, hvid nougat m.v. man skal være opmærksom på.
Her gælder også, at en dansk importør kan være nævnt, men så kan man jo
søge på internet efter produktet før man køber.

Henrik, Dianalund
...."En krone sparet (efter skat) er bedre end en krone tjent (før skat)"
...."Tænk som en klog mand, men forklar dig i folkets sprog" (W B Yeats)

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 10:10

Rune <slam@slam.slam> wrote:

> [...]
> normal markedsføres under noget kendt brand (og i øvrigt ofte er produceret
> i Israel). Nogle der har nogle kandidater for boycott ud over Q8?

Ja. Al fyringsolie og al benzin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 30-01-06 10:30

Per Rønne wrote:

> Ja. Al fyringsolie og al benzin.

Statoil henter vist olien i Nordsøen, og jeg er i tvivl om hvor DK
Benzin fra sine leverancer fra. Men tanken er over halvt fyldt, så jeg
skal nok nå at finde ud af det.

Fra : Tine & Thomas

Dato : 30-01-06 15:15

> Ja. Al fyringsolie og al benzin.

Nøtter ikke!!!

Danmark er ca. 200% selvforsyne med Olie og benzin,
Al benzin og olie solgt i Danmrk kommer fra enten raffenaderi i Fredericia
eller i Kalunborg!
Begge steder får råolie direkte fra den danske sektor af nordsøen!

Det sanmme gælder naturgas!

Så boycott kun Q8! De er ejet af Kuwait!!!

/Thomas

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 15:58

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Begge steder får råolie direkte fra den danske sektor af nordsøen!
>
> Det sanmme gælder naturgas!
>
> Så boycott kun Q8! De er ejet af Kuwait!!!

Nej, det går ikke. Amerikanerne befriede dem, så de kunne få demokrati, og
den proces må vi ikke forstyrre.

Fra : Mendoza

Dato : 30-01-06 19:44

jodem wrote:

> Nej, det går ikke. Amerikanerne befriede dem, så de kunne få
> demokrati, og den proces må vi ikke forstyrre.

De har sgu ikke demokrati, lige så lidt som nogen anden latterlig muslimsk
stat. Det bliver en brat opvågnen for dem når olien slipper op, og de
pludselig ikke har andet end sand at exportere...

Mendoza

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 20:55

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stat. Det bliver en brat opvågnen for dem når olien slipper op, og de
> pludselig ikke har andet end sand at exportere...

Ja, det er jo ikke så godt, hvis olien slipper op. Hvorfor hjalp
amerikanerne dem ikke med at få demokrati, når de nu havde befriet dem?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-06 21:34

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo ikke så godt, hvis olien slipper op. Hvorfor hjalp
> amerikanerne dem ikke med at få demokrati, når de nu havde befriet dem?

De blev befriet fra irakisk besættelse - ikke andet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 21:44

> De blev befriet fra irakisk besættelse - ikke andet.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Jeg husker tydeligt fra krigspropagandaen dengang, at det var for at de så
kunne få muligheden for at inføre demokrati. Hvad gik galt?

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-06 06:21

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> Jeg husker tydeligt fra krigspropagandaen dengang, at det var for at de så
> kunne få muligheden for at inføre demokrati. Hvad gik galt?

Det var /ikke/ for at indføre demokrati, men muligheden har naturligvis
været nævnt.

I øvrigt er det spørgsmålet om den kuwaitiske befolkning har været
særlig moden til demokrati; emiren forsøgte i hvert fald forgæves at få
kvindelig valgret til parlamentet - det lykkedes ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 30-01-06 10:36

Rune skrev:

> Ja men er jo lige netop sagen. Bortset fra de rige golf-stater, kunne vi ved
> en koordineret boykot skade dem meget mere end de kunne skade os.

Du kan skade dem mest ved at vende det døve øre og den anden kind
til. Drukne dem i ligegyldig tavshed. Hvis der er noget denne verdens
utal af guder ikke kan fordrage, så er det at man ikke gider høre på
fjolset og sammenrendet af dennes groupies og wannabes.
Hvis du boykotter, så er du at sidestille med en muslimist. Er det det
du vil?

Mvh
Martin

Fra : Mendoza

Dato : 30-01-06 19:41

Martin wrote:

> [...]
> fjolset og sammenrendet af dennes groupies og wannabes.
> Hvis du boykotter, så er du at sidestille med en muslimist. Er det det

Det døve øre, ja. Men ikke den anden kind. Das geht nicht, mein lieber
(kind) ...
Men du har en pointe der, helt sikkert....

Mendoza

Fra : Jeppe

Dato : 30-01-06 13:44

Olie
Jeppe

Fra : Kim Henriksen

Dato : 30-01-06 15:01

"Jeppe" <jepski@pc.dk> writes:

>Olie

Kan man virkelig faa saudisk olie i betydelige maengder i Europa?

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/sa.html

Deres 6 stoerste eksportpartnere bestaar af USA samt asiatiske lande.
Derimod er der 2 europaeiske lande blandt deres stoerste import
partnere.
EU kan meget vel samlet set have et vaesentligt handelsoverskud over for
saudiarabien. Det er maaske vaerd at huske paa at Rusland faktisk
producerer samme maengde olie som saudiarabien - og det er herfra, at
EU faar sin olie. Saa for europaernes vedkommende, er der ikke noget at
boykotte.
Og saudiarabien har ikke noget "olievaaben" de kan anvende over for
EU - skulle de beslutte sig for at lukke for hanerne, er det bl.a. USA,
Japan og Kina, de vil laegge sig ud med. Det skal de da vaere velkomne
til. Det er ikke muligt for dem, "selektivt" at haeve olieprisen for EU.

Dertil kan vi laegge at EU er verdens stoerste handelspartner, kun USA
kan maale sig stoerrelsesmaessigt. Saa at forsoege sig med en
handelsblokade af EU (eller enkelte EU medlemsstater) er det dummeste en
stat kan begynde paa.

Tilslut vil jeg lige komme med et citat fra Information:
http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=Webavis/WAvVis.php&pWAvVis=1225

"Prisen for at handle med tyranner er, at det en dag er slut."

Fra : manden

Dato : 30-01-06 16:01