Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Geninstallering af Nikon Capture
Fra : Lars Troels

Dato : 30-01-06 09:38

Hej

Jeg skal have installeret Nikon Capture forfra på min computer. Jeg har
allerede en amerikansk version der nu er opdateret til 4.4.0, og er nu i
tvivl om hvad der sker hvis jeg installerer min nye (gamle) danske 4.0. Kan
jeg så bare downloade 4.4.0 opdateringen og herefter være kørende igen..?
Eller skal opdateringerne hentes en efter en.....

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : AS

Dato : 30-01-06 10:12

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal have installeret Nikon Capture forfra på min computer. Jeg har
> allerede en amerikansk version der nu er opdateret til 4.4.0,
Installeret?

og er nu i
> tvivl om hvad der sker hvis jeg installerer min nye (gamle) danske 4.0.
Findes den? AFAIK kun engelsk efter regioner (Americas, Europe, Asia).

Kan
> jeg så bare downloade 4.4.0 opdateringen og herefter være kørende igen..?

Kan starte med 4.4.0.

> Eller skal opdateringerne hentes en efter en.....

....eller fra 4.0 og updates Resultat den samme. Updates skal være fra
den samme region, ellers vil de ikke installeres. Her snakker jeg om Nikon's
software generelt, faktisk kan ikke se mening i update vej here. Jeg tror
ikke der er nogen forskel mellem regionerne, kun ved installation der
tjekkes region af den tidligere installeret program..

Fra : Lars Troels

Dato : 30-01-06 10:46

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke der er nogen forskel mellem regionerne, kun ved installation der
> tjekkes region af den tidligere installeret program..

Det er muligt at jeg er lidt tung i opfattelsen, men jeg forstår ikke
rigtigt hvad du skriver. Mener du at jeg kan nøjes med 4.4.0 opdateringen
oveni den originale 4.0.0. Eller at alle opdateringerne skal hentes en for
en.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : AS

Dato : 30-01-06 12:21

> [...]
> oveni den originale 4.0.0. Eller at alle opdateringerne skal hentes en for

Ikke præcis. Hvis du kikke bedre hos Nikon, der ligger en 4.4.0 trial. Der
er den seneste version (eller 4.4.1 for Mac). Der er faktisk den, der skal
installeres. Så behøves ikke nogen opdatering. Der er den samme full
version, bare man skal indtaste unlock code, når programmet starter første
gang. Hvis man ikke gør det ved første startup, bliver som trial i 30 dage.
Jeg har aldrig prøvet at køre trial og unlock'e senere. Hvis man har en
lovlig kode, skal det virke.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 12:51

AS wrote:

> startup, bliver som trial i 30 dage. Jeg har aldrig prøvet at køre
> trial og unlock'e senere. Hvis man har en lovlig kode, skal det virke.

Intet problem. Det virkede i hvert fald for undertegnede.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lars Troels

Dato : 30-01-06 13:11

> Intet problem. Det virkede i hvert fald for undertegnede.

Efter jeg havde afinstalleret min 'amerikanske' 4.4.0. for at lægge min
legitime danske 4.0.0. ind, opdaterede jeg med 4.4.0. indefra www.nikon.dk
og det kører tilsyneladende som det skal.

Det undrer dog at den ikke spurgte efter mine koder. Mon de 'amerikanske'
ligger i registreringsbasen og bruges i stedet, eller kommer den efter 30
dage og spørger efter dem..?

Lars T.
www.larstroels.dk

PS. Jan jeg har iøvrigt fået min AF-I 300/2.8D IF-ED. Du har ret, det er
lækker optik i de 300/2.8'ere.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 14:02

Lars Troels wrote:

> Det undrer dog at den ikke spurgte efter mine koder. Mon de
> 'amerikanske' ligger i registreringsbasen og bruges i stedet, eller
> kommer den efter 30 dage og spørger efter dem..?

Jeg har haft afinstalleret og efterfølgende geninstalleret uden at blive
bedt om koder, så jeg må formode, at det er som du selv foreslår.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.