Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billeder
Fra : Morten Snedker

Dato : 30-01-06 00:00

Hejsa folkens,

Findes der nogle danske hjemmesider/forums, hvor man kan poste sine
billeder (eller links til dem), og få kritik af dem (teknisk,
komposition etc) ?

Ex. er det endnu ikke lykkedes mig at få taget et "naturligt" billede
af de glødende kul bag glasset i brændeovnen...

mvh /Snedker

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-01-06 00:13

Morten Snedker wrote:
> [...]
>
> Ex. er det endnu ikke lykkedes mig at få taget et "naturligt" billede
> af de glødende kul bag glasset i brændeovnen...

Du kan lægge billederne på en hjemmeside, og poste en henvisning til dem
i news:dk.fritid.foto.billedsnak - men vær opmrksom på, at det er en
gruppe, hvor kritikken er kontant og ærlig.

Så hvis du er en newbie, der helst vil stryges med hårene, så kan du i
stedet vælge at lægge dine billeder på www.fotokritik.dk, det site har
nogle uskrevne regler, som forbyder negativ kritik - derfor bliver det
kaldt knipsernes paradis...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-01-06 00:28

"Morten Snedker" <morten@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa folkens,
>
> Findes der nogle danske hjemmesider/forums, hvor man kan poste sine
> billeder (eller links til dem), og få kritik af dem (teknisk,
> komposition etc) ?

Hej

Det letteste er www.fotokritik.dk her er det let at smide billederne op, og
der kommer hurtigt en dom på dit billede, forslag til forbedringer får du
nok også.

At det er for begyndere er en lodret løgn, det er for alle!

Men klik på linket og vurder selv!

Hej, og god fornøjelse.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 14:00

Leif Langgaard wrote:

> At det er for begyndere er en lodret løgn, det er for alle!

Ja. Man får altid ros uanset om man er begynder eller ej

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-01-06 14:23

Jan Bøgh wrote:

> Ja. Man får altid ros uanset om man er begynder eller ej

Ja... sådan er det bare på www.fotokritik.dk, og skulle nogen tage
sitet's navn alvorligt og skrive reel kritik, så er der en junta af
talentløse knipsere, som straks tager affære, de mopper kritikeren så
voldsomt, at han enten stopper eller selv forlader sitet.

Og hvis kritikeren er typen, der ikke lader sig moppe, så laver de
talentløse knipsere så meget støj og spetakkel, at sitets webmoster
smider kritikeren ud.

På den måde kan en sammenspist flok af talentløse knipsere opretholde det
indtryk, at de er de bedste fotografer på www.fotokritik.dk...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : LR

Dato : 30-01-06 15:49

> [...]
> kritikeren ud.
>
> På den måde kan en sammenspist flok af talentløse knipsere opretholde det

Haha. Man kan også prøve http://www.imagerating.dk/

Lasse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-01-06 16:06

LR wrote:

> Haha. Man kan også prøve http://www.imagerating.dk/

Hmm... det hjælper ikke ret meget, for alle de danske kritik-sites er
lavet af den samme "bolledej", det skyldes, at deres ejere prioterer et
stort antal brugere, da det gi'r de største indtægter på bannerannoncer,
så derfor kan enhver hjemmegående husmor og pensionist, som kan knipse
billeder af børn, børnebørn og blomster deltage i showet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-01-06 17:30

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> bannerannoncer, så derfor kan enhver hjemmegående husmor og
> pensionist, som kan knipse billeder af børn, børnebørn og blomster

Jeg hørte faktisk en vaskeægte filosof fortælle, at efter hans vurdering, så
var egentlig debat på retur i Danmark, fordi vi i den grad har dyrket
hensynet til hinanden, at enhver diskussion med substans (forstået som
reelle uenigheder) i løbet af meget kort tid bliver en diskussion om
budskabernes afsendere og form i stedet for om indhold. Vi bliver nemlig åh
så krænkede og kan ikke håndtere, at nogen er uenige med os. Og det værste
man kan gøre er at /krænke/ andre. Man kan snyde dem, stjæle fra dem og røve
dem på utallige måder - men ikke krænke vores uvurderlige egoer. Den anden
side af mønten er, at vi er bragende gode til at skabe koncensus, hvilket er
meget operationelt.
Jeg mener at hans konklusion var, at vi er rigtigt gode til at skabe sociale
systemer, men dårlige til at opbygge ny viden på andet end det individuelle
plan.
Så hvorfor skulle disse fotosites være anderledes end alt andet.
De udtrykker i den megen ukritiske ros netop tilbøjeligheden til at opnå
koncensus - vi skal være her alle og ingen må sige noget ubehageligt om/til
hinanden. Til gengæld kan vi rakke ned på Bush, muslimerne, de rødhårede
eller andre, der ikke er en del af fællesskabet - det koster nemlig ikke
social operationalitet.
I gul/rød/blå/grøn stue lærte vi jo at elske hinanden og tæske løs på
kapitalisterne, forureningen, de krigsliderlige og alle de andre - der netop
ikke er en del af os!

Og så må i undskylde, at det vist blev lidt OT.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : condrup.net

Dato : 30-01-06 01:04

> [...]
>
> Ex. er det endnu ikke lykkedes mig at få taget et "naturligt" billede
> af de glødende kul bag glasset i brændeovnen...

www.foto-basen.dk

Og vil du høre hvad andre end danskere mener, www.photosig.com

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Jacob

Dato : 30-01-06 18:18

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> "Morten Snedker" <morten@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
prøv image-rating.dk eller foto-basen.dk til at starte med. så når du syntes
at du ikke kan hive mere kritik ud af de sider (brug kun en agangen) kan du
gå videre til photosig.com der er nogle ufattelige fjolser imellem men
mindst 70% af svarene er meget objektive. og den kan man lære rigtigt meget
af.

Jacob