program til at monitor forbindelse
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-01-06 21:41

jeg har en del problemer med at min ruther/modem går ned efter at have
været i gang i mellem 40 min og 4 timer fordi der angiveligt kommer
til at ligge for mange "ting & sager"(?) i den - ja det er noget med
at når man sider og har gang i forskelige ting på sin pc over nettet
som f.eks nttp downloade og bit comet + lidt ftp og noget nttp oploade
så sætter det gang i en masse forbindelser i boxen - ( ja jeg ved godt
det lyder rodet det her angiveligt fordi jeg helt forstår det selv )
Nå men når det når op over x antal forbindelse så går rutheren
simpelthend ned strømmen skal trægges fra og den skal genstartes også
virker den så fint igen ... ( det underlige er at den har kunne køre
med alle de ting jeg skrev foroven også bare nøjes med at gå ned ca
hver 40 time ) og de har enda lavet en softwere opdatering ved min
udbyder så den skulle kunne processe 8000 forbindelser i stedet for
2000 - men det har nu ikke hjulpet.

det som jegmangler et program der kan monitor og lave log fil over -
hvad med hvem og hvor meget min internet forbindelse laver.

findes det ?

endnu bedre findes der et program der evt kunne give en lyd fra sig
når forbindelsen går ned - tænkte på noget i retning af den løbene
pinger forbindelsen og når der så ikke er mere kontakt så kunne den gå
i gang med at spille en eller anden lyd ?
--
MvH
Bo M Mogensen

Well well well John Lennon ca 1970

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-01-06 23:02

Bo M Mogensen <chokmah@spamcopp.net> wrote:

> [...]
>som f.eks nttp downloade og bit comet + lidt ftp og noget nttp oploade
>så sætter det gang i en masse forbindelser i boxen -

Ret almindeligt problem når man roder med p2p-software. Den slags kan
hurtigt åbne flere forbindelser end de billige bredbåndsroutere kan
klare.

Måske du kan løse problemet ved at ændre i p2p-softwarens opsætning så
antallet af samtidige forbindelser begrænses ?!

>det som jegmangler et program der kan monitor og lave log fil over -
>hvad med hvem og hvor meget min internet forbindelse laver.

Du kan starte med at 'lege' med programmet NETSTAT på computeren med
p2p-software.

<mlr>

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 29-01-06 23:53

On Sun, 29 Jan 2006 23:01:30 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Ret almindeligt problem når man roder med p2p-software.

ja det har nu ikke været et problem ind til for 8 dage siden

> Den slags kan
>hurtigt åbne flere forbindelser end de billige bredbåndsroutere kan
>klare.

jamen det har den jo som sagt kunne ... så jeg forstår det ikke fordi
der er jo ikke lavet noget om ?

>Måske du kan løse problemet ved at ændre i p2p-softwarens opsætning så
>antallet af samtidige forbindelser begrænses ?!

ja det vil jeg kikke på - jeg tror nu der er indbygget en grænse ved
30 conktions hver vej.
det er den her :
http://www.bitcomet.com/

>Du kan starte med at 'lege' med programmet NETSTAT på computeren med
>p2p-software.

Hmm NETSTAT er det noget der er bygget ind i styre systemet eller er
det et program man henter eller noget andet - hvordan gør man ?

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 30-01-06 00:34

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på bitComet, jeg ved kun at der har være en
del problemer med version nummere lig med 0.59 og højere har givet
andledning til en del problemer.
Jeg bruger selv et som hedder uTorrent, til de Mame downloads jeg henter.

Men det kunne være en hjælp hvis du fortalte hvad det er for en router du
har, som volder dig problemer, kunne jo være nogen havde en løsning.

Hygsom
Leo