Problemer med &
Fra : Holst

Dato : 29-01-06 21:16

Jeg har en form, og den bruger en FormMail.pl, og det virker ganske
fint. Problemet er dog, at der er en

<input type="hidden" name="redirect"
value="index.php?item=2&sub=7&ssub=8" />

Som er et link til den side, hvor "tak for henvendelsen" bliver givet
efter at man har afsendt sin form.

I den udskifter jeg naturligvis & med &amp;, så den kan validerer korrekt.

Men det virker ikke. Den omstiller til

index.php?item=2&amp;sub=7&amp;ssub=8

og så virker det ikke. Den skulle jo gerne omdanne &amp; til & igen.

Jeg prøver så med blot at have &, og så vil den jo ikke validere
længere. Til min store overraskelse ender den med at omstille til
nøjagtig samme link som ovenfor stadig med &amp;

Hvad gør man ved det? Kan man indsætte noget andet i stedet for &?

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 30-01-06 08:12

Holst wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> nøjagtig samme link som ovenfor stadig med &
>
> Hvad gør man ved det? Kan man indsætte noget andet i stedet for &?

jeg kan let se at fjelen ligger i din attribute... du kan ikke bruge en
internet adresse som value til et input... jeg vil foreslå at lave en iframe
og sende den derhen men den skal ikke ligge i input... den skal ligge i form
tagget

<form method="post" action="link til dit valdideringsdokument"
target="iframets navn">
<input type="hidden" name="redirect">
</form>

eftersom linket fra en input skal placeres i formen er det der fejlen
ligger...
du har placeret linket i din input i value... men valuen er den information
den bærer over i dit næste dokument

The Best Regards TC0P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-01-06 11:57

The Cuardian 0f Peace has brought this to us :
> [...]
> og sende den derhen men den skal ikke ligge i input... den skal ligge i form

Jo man kan - hans syntax er korrekt til brug af FormMail.pl

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-06 08:32

Holst <newsjan06@shelter.dk> writes:

> <input type="hidden" name="redirect"
> value="index.php?item=2&sub=7&ssub=8" />
> I den udskifter jeg naturligvis & med &amp;, så den kan validerer korrekt.

Det er også det rigtige at gøre.

> Men det virker ikke. Den omstiller til
>
> index.php?item=2&amp;sub=7&amp;ssub=8

Det vil sige at din browser fortolker value-attributten forkert.
Hvilken browser er det?
Har du en DOCTYPE-erklæring der får browseren i standards-mode?
(Hvis ikke, gør det!)

Jeg kan se at IE6 i quirks-mode gør det rigtige.

> Jeg prøver så med blot at have &, og så vil den jo ikke validere
> længere. Til min store overraskelse ender den med at omstille til
> nøjagtig samme link som ovenfor stadig med &amp;

Køre du fra en lokal fil eller fra en web-server. Husk at tømme
cachen når du uploader en ny version af en side.

> Hvad gør man ved det? Kan man indsætte noget andet i stedet for &?

Du kan prøve &#38;, men det burde give det samme resultat.

/L1

Fra : Holst

Dato : 30-01-06 12:17

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Det vil sige at din browser fortolker value-attributten forkert.

Nej. Det er vel FormMail.pl, der gør det forkert.

FormMail.pl skal vel ikke sende tilbage til browseren, at den skal åbne
en side, som indeholder &amp; eler &#38; - den skal sende en url
tilbage, der indeholder &.

Jeg tror ikke, problemet ligger hos browseren, eftersom den fra
FormMail.pl tilbagesendte url indeholder &amp; hvad enten jeg skriver
&amp;, &#38; eller blot &.

Så jeg tror, at browseren ganske fint omdanner &amp;/&#38; til &, inden
det sendes til FormMail.pl, men af en eller anden grund omdanner
FormMail.pl så & tilbage til &amp; igen.

> Hvilken browser er det?

Jeg bruger Firefox 1.5, men problemet er også til stede med IE.

> Har du en DOCTYPE-erklæring der får browseren i standards-mode?
> (Hvis ikke, gør det!)

Ja, det har jeg. Siden med formularen er:

http://www.moelleaa.dk/index.php?item=2&sub=7&ssub=3

og tak-siden er

http://www.moelleaa.dk/index.php?item=2&sub=7&ssub=8

Den sender til mig, så bare afprøv den. Der er ikke andre end mig, du
generer.

> Køre du fra en lokal fil eller fra en web-server. Husk at tømme
> cachen når du uploader en ny version af en side.

Den ligger på en webserver, eftersom der er php i det, og noget sådan
har jeg ikke kørende lokalt. Serveren er hos B-one.

Og jeg reloader lystet og kontrollerer også, at det er den korrekte
side, som er indlæst.

> Du kan prøve &#38;, men det burde give det samme resultat.

Det gør det også.