hastighed på adsl
Fra : *** Lowlife ***

Dato : 13-06-01 17:58

hvordan kan jeg måle min forbindelseshastighed ???

ADSL hos TDC

johnny

Fra : Poul Christoffersen

Dato : 13-06-01 18:49

Hej Johnny

"*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk> skrev i
> hvordan kan jeg måle min forbindelseshastighed ??? ADSL hos TDC

Prøv:

http://www.babeltech.dk/speed.html

Jeg har selv ADSL fra TDC, og kan måle ca. ½ af det jeg burde ;-(((((

Mvh Poul C

Fra : Mads

Dato : 13-06-01 18:47

babeltech har verdens dårligste testservice. prøv denne i
stedet.http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp jeg har prøvet
den på 3 forskellige adslhastigheder og et alm 33.3 modem og den viste
næsten det rigtige(meget tæt på)

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-06-01 23:29

On Wed, 13 Jun 2001 19:46:47 +0200, Mads wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl <9g88rj$ing$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>stedet.http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp jeg har prøvet
>den på 3 forskellige adslhastigheder og et alm 33.3 modem og den viste

Jaeh, Babeldimsen målte min hastighed til 0 (nul) Kbit/sekund, og
supportweb sagde jeg havde 574 Kbit...

Jeg har en 512 Kbit.

Hvor skal jeg klage ;)

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Henning Birch

Dato : 14-06-01 00:03

Mads wrote:

> babeltech har verdens dårligste testservice.

Enig - deres linie er _alt_ for sløv.
Men de er meget gode til at komme i aviser/radio/tv med at
ADSL-udbyderne snyder. Sørgeligt at medierne er så usaglige.

> prøv denne i stedet.http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp jeg har prøvet
> den på 3 forskellige adslhastigheder og et alm 33.3 modem og den viste
> næsten det rigtige(meget tæt på)

Hmmmm på min 100 Mbit linie viser den ca (max) 8 Mbit. Den er da vist
kun lidt bedre end babeltech - mon ikke det kun er en 8 Mbit linie (for
sløvt til flere samtidige ADSL kunder). Det kan selvfølgeligt også være
flaskehalse fra mit kontor til supportweb.

Hov - jeg testede lige igen 40800 kbit.. Det viser bare at man ikke kan
stole på hastighedtests.
Jeg har nu lavet 5 med værdier mellem 40800 som det højeste og 4000 som
det laveste.

--
M.Sc. Ph.D.-student (Chem. Eng.) Henning Birch, Department of Chemistry
Techn. Univ. of Denmark, Building 207, DK-2800 Kongens Lyngby

Fra : Morten Christensen

Dato : 14-06-01 09:57

Jeg vil nu heller ikke mene, at denne her er ret præcis.... jeg målte min
stofa forbindelse (1024/256) på den, og jeg fik følgende af vide:

Anslået liniehastighed: 2550 Kilobit per sekund
Overførselshastighed: 321.5 Kilobyte per sekund

Er det ikke liiiige i overkanten??

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Hanzen

Dato : 13-06-01 20:05

> [...]
>
> Prøv:
>
> http://www.babeltech.dk/speed.html
>

> Jeg har selv ADSL fra TDC, og kan måle ca. ½ af det jeg burde ;-(((((

Og hvis du banker hovedet ind i en mur og der lyder en hul lyd
er det jo ikke sikkert det er muren der er noget galt med.
Ved såkaldte speedtests måler du jo det langsomste sted mellem dig og
serveren.
Du finder den korrekte måling ved at downloade en fil fra f. eks. Tucows og
så regne dig frem til gennemsnit.

hilzen
Hanzen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-06-01 19:18

"*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk> wrote in message
> hvordan kan jeg måle min forbindelseshastighed ???

Fx, at downloade den Nyeste DUmeter:

http://www.hageltech.com/download/dumeter3.exe

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-06-01 20:18

Således skrev "*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Wed, 13 Jun 2001 18:58:06 +0200:

>hvordan kan jeg måle min forbindelseshastighed ???

Ftp til ftptest1.tele.dk

Download en 10MB fil fra pub/-biblioteket.

Tag tid.

Meget tættere på kommer du nok ikke.

Knud
--
"It's today!" said Piglet.
"My favorite day," said Pooh.

Fra : *** Lowlife ***

Dato : 14-06-01 08:40

Hastigheden er 832.7 Kilobit per sekund - svarende til 102 Kilobyte per
sekund.

Måledata for denne hastighedstest
Testdata hentetid : 0.49 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 832.7 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 102 Kilobyte per sekund

Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 802 Kilobit per sekund over 4
målinger.

det var mit resultat på :
http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp
- på min TDC ( Total Disastrous Communication ) 1024/256 ADSL linie

mange tak for dejlig hjælp

johnny

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-06-01 10:51

On Thu, 14 Jun 2001 09:40:17 +0200, "*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk>
wrote:

>Hastigheden er 832.7 Kilobit per sekund - svarende til 102 Kilobyte per
>sekund.

Det skal du ikke tage for gode varer.
Den gav mig meget mindre, men jeg downloader altså også ca. 110KB/s+ for
det meste.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-06-01 10:48

On Wed, 13 Jun 2001 18:58:06 +0200, "*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk>
wrote:

>hvordan kan jeg måle min forbindelseshastighed ???

Download en fil fra ftp://ftptest1.tele.dk/ og se på hastigheden.
Få evt. fat i DUMeter og brug dens stopur funktion.

Fra : Lasse Cederström

Dato : 14-06-01 20:12

Hej

> Download en fil fra ftp://ftptest1.tele.dk/ og se på hastigheden.
> Få evt. fat i DUMeter og brug dens stopur funktion.

Hvorfor brug DUMeter? Bare brug ftp fra din dos/cmd-prompt? Den fortæller
gladeligt hvilken hastighed den har hentet med f.eks:
ftp: 1048576 bytes received in 55,23Seconds 18,99Kbytes/sec.

Ovenstående eksempel er mens jeg henter en masse andre ting ned... Mmm

- Lasse

Fra : John Hinge

Dato : 14-06-01 22:56

"Lasse Cederström" wrote:

> ftp: 1048576 bytes received in 55,23Seconds 18,99Kbytes/sec.

226 Transfer complete.
ftp: 5242880 byte modtaget i 49.59Sekunder 105.72Kbyte/sek.

> Ovenstående eksempel er mens jeg henter en masse andre ting ned... Mmm

Jeg så X-Files imens

Nej det var ikke for at mobbe..
Du har ganske ret i at ftptest1.tele.dk er en væsentlig mere korrekt
test af en linjehastighed en det der bavltæk

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 15-06-01 00:15

"Lasse Cederström" <lasse@cederstrom.dk> wrote:

> Ovenstående eksempel er mens jeg henter en masse andre ting ned... Mmm

Og derfor er DUmeter en god ting.

Hvis man ikke kan finde en hurtig maskine på Internet at teste
hastigheden fra, så kan man hente fra 10 forskellige hurtige steder, og
DUmeter vil vise hvor hurtig ens (nærmeste) forbindelse er.

Fra : Lasse Cederström

Dato : 15-06-01 00:33

Hej

> Og derfor er DUmeter en god ting.

Øh? Jeg kunne jo bare stoppe mine andre downloads hvis jeg mente at teste
var det vigtigste?

> Hvis man ikke kan finde en hurtig maskine på Internet at teste
> hastigheden fra, så kan man hente fra 10 forskellige hurtige steder, og
> DUmeter vil vise hvor hurtig ens (nærmeste) forbindelse er.

Nu har jeg endnu ikke været ude for at ftptest1.tele.dk ikke kunne følge med
til de forbindelser jeg har leget med - og den dag jeg skal teste noget der
er hurtigere end 10mbit vil jeg nok ikke benytte public-servere til det.

- Lasse