Ice Storm
Fra : Mr. D

Dato : 29-01-06 20:24

Jeg fandt Ice Storm i VHS form på biblioteket og lånte den med hjem - for
den så interessant ud. Derhjemme fandt jeg desværre ud af, at båndet var
sprunget. En forespørgsel viste, at den var ikke til at skaffe i
bibliotekssystemet. Jeg har ikke set den til udlejning nogen steder.

Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-01-06 20:27

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> [...]
> bibliotekssystemet. Jeg har ikke set den til udlejning nogen steder.
>
> Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Jeg kan ikke lide den. Men jeg er vist ret alene om ikke at finde Ang
Lee sindssygt interessant. Kan du lide andet af Ang Lee?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Mr. D

Dato : 29-01-06 20:53

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lide den. Men jeg er vist ret alene om ikke at finde Ang
> Lee sindssygt interessant. Kan du lide andet af Ang Lee?

Har han lavet Hulk og Crouching Tiger, Hidden Dragon? Så er det vist de
eneste jeg har set af ham. Og det var ikke de helt store oplevelser.

Hvorfor kan du ikke lide den? Er den skæv på en eller anden måde?

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-01-06 11:25

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Har han lavet Hulk og Crouching Tiger, Hidden Dragon? Så er det vist de
> eneste jeg har set af ham. Og det var ikke de helt store oplevelser.

Det er ham. Han er aktuel med en bøssecowboyfilm :)

(Som i øvrigt er ret god, synes jeg)

> Hvorfor kan du ikke lide den? Er den skæv på en eller anden måde?

Næh. Bare kedelig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 22:24

> Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Det er nogle år siden, at jeg så den, så måske skal det tages med forbehold.
Dengang syntes jeg dog, at den var fremragende - god historie,
stemningsfyldte billeder og rigtigt fornemt skuespil. IMDB sammenligner den
med American Beauty og Virgin Suicides (i recommendations), og det er nok
ikke helt skævt. Det er en temmeligt mørk film (i tonen), men hvis du godt
kan lide den slags, så bør du absolut se den.

Om ikke andet bør den ses for Sigourney Weavers bedste ikke-Ripley-rolle og
en række stjerner i tidlig aktion (fx Frodo, Spiderman og 'Mrs. Batman').

Ift. Ang Lee (og Peters kommentar), så har jeg kun set Fornuft og følelse og
CTHD, men jeg har svært ved at se de helt store fællestræk ved de tre film -
udover at jeg faktisk er ret glad for dem alle.

Mvh Mikkel

Fra : Per Vadmand

Dato : 29-01-06 23:13

"Mikkel Knudsen" <Mikkel_knudsen[at]killamail.com> wrote in message

> [...]
> film -
> udover at jeg faktisk er ret glad for dem alle.

Jeg synes, Ice Storm er en fremragende film. Jeg tænker på demn, hver gang
jeg kigger ud af mit vindue og ser forsytiabusken, der ser ud som om den er
støbt ind i glas.

Per V.

Fra : Sirannon

Dato : 29-01-06 23:34

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bibliotekssystemet. Jeg har ikke set den til udlejning nogen steder.
>
> Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Det er et stykke tid siden jeg såden, men jeg husker den som en fremragende
film.

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-01-06 00:37

On Sun, 29 Jan 2006 20:23:49 +0100, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
wrote:

> [...]
>bibliotekssystemet. Jeg har ikke set den til udlejning nogen steder.
>
>Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Bestemt. Ang Lee's produktion har været noget svingende imo, men denne er
klart min favorit.
Den er mørk, knugende, kold og har fremragende skuespil.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-01-06 15:33

> Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Den er fremragende.

Med en meget ung Tobey McGuire og Christina Ricci.

Mark

Fra : Hans

Dato : 30-01-06 20:01

Mr. D wrote:
> [...]
> steder.
> Den så spændende ud. Er den værd at lede videre efter?

Hvis du har en DVD-afspiller er den her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/7321980345404

Og endnu billigere uden danske undertekster:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543012245

Hans

Fra : Thomas

Dato : 30-01-06 20:59

> Og endnu billigere uden danske undertekster:
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/024543012245

Og endnu billigere MED danske undertekster
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=2207

..Thomas

Fra : Ole

Dato : 16-02-06 09:42