Bredbånd via radio
Fra : Barto

Dato : 13-06-01 17:58

Hej

Jeg har hørt en lille fugl synge om at der snart skulle komme endnu en
variant af ægte bredbånd til Danmark. Hvad jeg har læst er at det skulle
komme i form af internet via radio-bølger.

Er det rigtigt? Hvornår kommer det så?

Hvor hurtigt til hvilken pris?

Hvis så, vil det så ikke være enormt dårligt at spille over, da data igen
luften er langsommere end via kabel?

--
Med Venlig Hilsen
Jakob Aagaard Hansen

Fra : Rune Klausen

Dato : 13-06-01 18:36

"Barto" <barto@barto.dk> wrote in message news:9g85vq$s42$1@sunsite.dk...
> [...]
> variant af ægte bredbånd til Danmark. Hvad jeg har læst er at det skulle
> komme i form af internet via radio-bølger.

se FWA priser, som blevt postet tidligere idag...

> Hvis så, vil det så ikke være enormt dårligt at spille over, da data igen
> luften er langsommere end via kabel?

du vil have en højere ping tid.
om det er luft eller kabel koster ca. det samme...

-Rune

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-06-01 21:51

> Er det rigtigt? Hvornår kommer det så?

Sonofon kommer vist snart med en løsning, snart som i lige på den anden side
af sommerferien.
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/fwa

> Hvor hurtigt til hvilken pris?
det ved jeg ikke

> Hvis så, vil det så ikke være enormt dårligt at spille over, da data igen
> luften er langsommere end via kabel?
Tjaaa, jeg spiller da en del med Stofanet, og godt nok er jeg koblet til
deres net, men de transmitterer i hvert fald en del af deres data via
radiobølger, og jeg synes hastigheden/ping er helt fin.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 10:48

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Tjaaa, jeg spiller da en del med Stofanet, og godt nok er jeg koblet til
> deres net, men de transmitterer i hvert fald en del af deres data via
> radiobølger, og jeg synes hastigheden/ping er helt fin.

Hvorhenne?
Har de nogle mikrobølge links eller hvad?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-06-01 11:41

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
> "Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorhenne?
> Har de nogle mikrobølge links eller hvad?

Ja, nogle steder. Stofanet i Vodskov (20 km fra Aalborg) kører via
mikrobølgelink fra Aalborg.

Det er lige det eneste sted jeg kender til! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 12:35

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, nogle steder. Stofanet i Vodskov (20 km fra Aalborg) kører via
> mikrobølgelink fra Aalborg.

OK. Nu er der så også en verden til forskel mellem mikrobølgelinks og FWA

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-06-01 12:40

Du skrev selv mikrobølgelinks! :)

--