Mobiltelefon med mp3
Fra : Helge Duif

Dato : 29-01-06 19:36

Hej, er der nogen der har et godt bud på, hvad for en mobiltelefon man skal
købe, hvis den skal kunne indholde/spille mp3 musik..??

Dvs. den SKAL have memorykort så der er plads til noget musik...
Det er til en knægt på 11 år, så den skal ikke være for skrøbelig (og ikke
for dyr..., ca. kr. 1000)
Vi er lidt Nokia'maner, men det er ikke en betingelse...

mvh. Helge

Fra : Lars

Dato : 29-01-06 19:41

Helge Duif skrev:
> [...]
> for dyr..., ca. kr. 1000)
> Vi er lidt Nokia'maner, men det er ikke en betingelse...

jamen så er SE w800 oplagt (hvis det skal være en ordentliog
mp3-afspiller

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-01-06 21:12

Helge Duif wrote:
> [...]
> ikke for dyr..., ca. kr. 1000)
> Vi er lidt Nokia'maner, men det er ikke en betingelse...

Hvis det skal være en Nokia, så ville jeg vælge 6230 - og ikke i-modellen.
Læs lidt i gruppen og du vil forstå, at den ofte får dårlig kritik lige
netop for mp3-delen.
Men 6230 er en dejlig telefon, der benytter MMC-kort og så vidt jeg husker
op til 1GB og virker i det store og helt robust. Jeg var i hvert fald glad
for min.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 22:39

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43dd2183$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> op til 1GB og virker i det store og helt robust. Jeg var i hvert fald glad

Jeg tror ikke man skal regne med mere end 512 MB, Nokia 6230i klarer efter
specifikationerne ikke mere. Men bortset fra det er det en dejlig telefon og
jeg er fuldt ud tilfreds med MP3-afspilleren. Jeg har selv et 512 MB
MMC-kort sat i min og foreløbig er der sat 64 musik-numre ind og flere
kommer til.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-01-06 22:49

Kim Larsen wrote:

> [...]
> dejlig telefon og jeg er fuldt ud tilfreds med MP3-afspilleren. Jeg
> har selv et 512 MB MMC-kort sat i min og foreløbig er der sat 64

Jo, den klarer snildt mere end 512MB, hvilket du hurtigt kan få bekræftet,
hvis du gider lede. Og ja, jeg ved godt du er glad for mp3-afspilleren i din
telefon, men det ændrer stadig ikke på, at mange er meget utilfreds med den
og telefonen generelt. Og det ved du jo godt, du skulle bare lige endnu
engang starte diskussionen for og imod Nokia 6230i. En diskussion jeg ikke
gider mere.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 13:41

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43dd3847$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> med den og telefonen generelt. Og det ved du jo godt, du skulle bare lige
> endnu engang starte diskussionen for og imod Nokia 6230i. En diskussion

Nej jeg er skam glad for hele min mobilos (ikke kun mp3-afspilleren) og det
er bare den fedeste mobilos på markedet til mit brug og nej den SE versus
Nokia-diskussion er ved at blive lidt kedelig.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-01-06 14:41

Kim Larsen wrote:
> og nej
> den SE versus Nokia-diskussion er ved at blive lidt kedelig.

Godt, så er vi da i det mindste enige om det ;)

Søren

Fra : John

Dato : 29-01-06 22:26

Helge Duif skrev:
> [...]
> for dyr..., ca. kr. 1000)
> Vi er lidt Nokia'maner, men det er ikke en betingelse...

S/E W800.

Mvh

John

Fra : Nicolai

Dato : 29-01-06 23:27

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> for dyr..., ca. kr. 1000)
> Vi er lidt Nokia'maner, men det er ikke en betingelse...

Hey

Jeg har været Nokia-man, meget endda. Men blev så skuffet over Nokia 6230i,
at jeg simpelthen skiftede til Sony Ericsson W800i. Og er mp3 delen vigtig,
så er der ingen tvivl om, at han skal have W800i fremfor 6230i. Den har
langt flere funktioner, er meget smartere og kan benyttes som mp3 afspiller,
uden at tlf er tændt (hospital). 6320i's mp3 afspiller er meget skuffende,
kommer slet ikke i nærheden af mp3 afspilleren på W800i.

Udover det, så får du også et bedre kamera. Der følger et datakabel med, et
headset, hvor du kan sætte dine egne hørebøffer på, og 512 mb memory stick
kort. Dette kan du også få til 6230i, men det skal alt sammen købes som
ekstra tilbehør, derfor er W800i faktisk også billigere end 6230i, samlet
set.

> mvh. Helge

Det er kun Kim Larsen som er glad for sin mp3 afspiller i 6230i, men han er
blind for alt andet end nokia og skal ikke tages seriøs.

nicolai

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-01-06 00:23

Den 29 jan 2006 skrev Nicolai i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det er kun Kim Larsen som er glad for sin mp3 afspiller i 6230i

Nej, jeg er også

Lars Klintholm

Fra : Nicolai

Dato : 30-01-06 12:16

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> wrote in message

> Nej, jeg er også

Så er det fordi du enten ikke stiller store krav til din mp3 afspiller eller
ikke har noget andet at sammenligne med. Mp3 afspilleren på 6230i kan stort
set ikke andet end at starte/stoppe.

> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 13:03

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller ikke har noget andet at sammenligne med. Mp3 afspilleren på 6230i
> kan stort set ikke andet end at starte/stoppe.

Løbe hen over numre hurtigt og så vælge det nummer man ønsker at høre. Ingen
problemer her, det kører som smurt i olie.

Sammenlignede i øvrigt kamera med SE k750i og hold da op en forskel, nøøøøj,
hvor var den stor, det er jo den rene stjernekikkert som er i k750i. Man
skal godt nok være dygtig til at se forskel på min mobilos og k750i
desangående )

Kim Larsen (der stadig leder efter en fejl på sin 6230i )

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-01-06 22:08

Den 30 jan 2006 skrev Kim Larsen i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Løbe hen over numre hurtigt

og hvad mere behøver man?

Lars Klintholm

Fra : Nicolai

Dato : 30-01-06 22:40

> og hvad mere behøver man?

Afspilningsliste, Musikken opdelt i forskellige mapper og ikke et stort rod
med 1 gb musik, oplysninger om afspilningen og numrene, hurtig navigation
mellem musik, er man ved at afspille, så løfter vinduet sig lige, hvis du
skal se hvad der ellers ligger i afspilningslisten. Osv osv.

Men dit argument er plat, hvorfor skal folk have luksus i deres biler, når
det bare drejer sig om at køre fra a til b?

Når man laver en spritny telefon med mp3 afspiller, hvorfor så ikke gøre det
ordentligt?

> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

nicolai

Fra : SB

Dato : 05-02-06 17:51

Klip//

6320i's mp3 afspiller er meget skuffende,
> kommer slet ikke i nærheden af mp3 afspilleren på W800i.

Hvordan er mp3-spilleren skuffende? Kan du uddybe det lidt mere?
Mvh
S.B.

Klip

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 31-01-06 13:44

Kig efter en brugt Nokia 6230.....
- Da i nu er Nokia fanatikere i familien alligevel.

/S

Fra : Nicolai

Dato : 31-01-06 19:32

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Kig efter en brugt Nokia 6230.....
> - Da i nu er Nokia fanatikere i familien alligevel.

Joo, men en knægt på 11 år, er noget hurtigere til at omstille sig end mange
voksne. Det vil derfor ikke være noget problem for ham at skifte og så vil
han i længden blive meget gladere for W800i.

> /S

Nicolai

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 31-01-06 19:49

Husk lige, at du kun ville ofre 1000,-.

Tror ikke man kan få den til 1000,- selv med abb.

/S

Fra : Nicolai

Dato : 01-02-06 09:47

> Husk lige, at du kun ville ofre 1000,-.
>
> Tror ikke man kan få den til 1000,- selv med abb.

Det har du nok ret i, det kunne man før jul. Men har ikke lige set nogen
lige for tiden. :(

> /S

Nicolai

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 01-02-06 09:59

Du kan få en Nokia 6600 til 900,- (inkl. 6 mdr. abb.)
- Hos TeleKæden's e-Butik.

/S

Fra : Helge Duif

Dato : 01-02-06 13:53

Hej og tak for de mange svar..., vedr. 6600, hvis jeg læser rigtigt på
Nokia's hjemmeside, kan den ikke afspille mp3 musik og der kan max være et
128 mb kort i..., kan det passe...??

mvh. Helge

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 01-02-06 14:28

Både rigtigt og forkert !.

6600'eren kan godt afspille mp3 musik, men der skal installeres et program
ala WinAmp i den, så kan den godt.

Det med hukomelsen passer ikke, har haft tidligere, og der havde jeg 256 mb
i, og det kørte den fint med...