/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Damn hvor er jeg træt af dem.
Fra : Kim Vestergaard


Dato : 29-01-06 18:09

Hej gruppe.

Jeg er en gennemsnits dansker, som arbejder fast.
Har danske såvel som udenlandske venner.
De er alle dejlige mennesker og jeg nyder hver dag den
afveksling der er i at møde dem.
Der er englændere, arabere, pakistanere, kinesere og mange andre.
Alle kommer godt ud af det med hinanden.

Jeg er IKKE racist. Jeg synes i bund og grund at jorden er fælles og at vi
skal hjælpe hvor vi kan.
Men når jeg ser flagafbrænding, demonstrationer og tilsvining af danske
værdier, som
billederne/tegningerne af profeten Muhammed har medført, bliver jeg sgu'
RELIGIONS RACIST'.

Folk må tro på hvad de vil, men når religionen gør dem snævertsynede og
intolerante
får jeg kvalme. Det være sig kristne, muslimer eller andet.

Det der sker i eksempelvis Saudi Arabien, med boykotten af Arla, vil også
koste Saudi Arabien penge.
Det koster arbejdspladser dernede, vel og mærke arabiske og det samme sker i
andre lande som boykotter danske produkter.

Vi er et lille land, som sagtens kan klare os uden disse lande. Vi kan reelt
set bare stoppe støtten til disse lande.
Returnere Imamer og andre der er med til at hidse stemningen op herhjemme og
på diverse turne'er i mellemøsten.

Jeg personligt vil handle ARLA produkter fremover. Ved godt at ARLA ikke har
det fedeste navn i Danmark, men i
sådan en situation, foretrækker jeg en stille protest, ved at støtte op om
dem.

Her er min egen lille tegning af profeten Muhammed.......................er
jeg et dårligt menneske nu.?



Øv hvor er de belastende.
Hilsen Kim



 
 
Jeppe (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Jeppe


Dato : 29-01-06 18:18

Støtter

Jeppe

Det må snart være slut med modtagelse, nu skal der snart ydes



Peter K. Nielsen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 29-01-06 19:04


"Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in message
news:43dcf6ad$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Jeg er IKKE racist. Jeg synes i bund og grund at jorden er fælles og at vi
> skal hjælpe hvor vi kan.
> Men når jeg ser flagafbrænding, demonstrationer og tilsvining af danske
> værdier, som
> billederne/tegningerne af profeten Muhammed har medført, bliver jeg sgu'
> RELIGIONS RACIST'.

enig. al støtte til palæstinenserne må ophøre med øjeblikkelig varsel, og
alle danskere trækkes ud af området indtil den palæstinensiske regering har
undskyldt flagafbrændingen.

Hvad angår SA og de andre lande, så er det deres demokratiske ret at undlade
at købe vore produkter, lige som det er vores demokratiskre ret at holde
ytringsfriheden i hævd. Så lad dem boycotte, og lad os så ellers fuldstændig
ignorere dem i enhver henseende

Peter



hanzen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 29-01-06 20:00


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:43dd038a$0$2441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in message
> news:43dcf6ad$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Jeg er IKKE racist. Jeg synes i bund og grund at jorden er fælles og at
>> vi skal hjælpe hvor vi kan.
>> Men når jeg ser flagafbrænding, demonstrationer og tilsvining af danske
>> værdier, som
>> billederne/tegningerne af profeten Muhammed har medført, bliver jeg sgu'
>> RELIGIONS RACIST'.
>
> enig. al støtte til palæstinenserne må ophøre med øjeblikkelig varsel, og
> alle danskere trækkes ud af området indtil den palæstinensiske regering
> har undskyldt flagafbrændingen.
>
> Hvad angår SA og de andre lande, så er det deres demokratiske ret at
> undlade at købe vore produkter, lige som det er vores demokratiskre ret at
> holde ytringsfriheden i hævd. Så lad dem boycotte, og lad os så ellers
> fuldstændig ignorere dem i enhver henseende
>
> Peter
>

Det er så indlysende rigtigt, men man vil sikkert bruge lang tid på at finde
en dårligere og mere indviklet løsning.
Min største frygt er at man bøjer sig for presset. Der er alt for mange
skrighalse uden rygrad her i landet ( læses venstrefløjen og D.I.)
--
hilzen
hanzen



Kim Larsen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 29-01-06 22:29

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:43dd038a$0$2441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> enig. al støtte til palæstinenserne må ophøre med øjeblikkelig varsel, og
> alle danskere trækkes ud af området

Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
verden, det kan de takke Jyllandsposten for.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Jens Bruun (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 29-01-06 23:13

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43dd3390$0$15788$14726298@news.sunsite.dk

> Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
> verden, det kan de takke Jyllandsposten for.

Jeg har faktisk takket Jyllandsposten.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Peter K. Nielsen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 29-01-06 23:40


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
news:43dd3de1$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd3390$0$15788$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
>> verden, det kan de takke Jyllandsposten for.
>
> Jeg har faktisk takket Jyllandsposten.

og hvis de på noget tidspunkt bringer noget der bare minder om en
undskyldning for at de har bragt tegningerne, så opsiger jeg mit abbonnement
øjeblikkeligt

Peter



Kim Larsen (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-01-06 11:16

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43dd3de1$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd3390$0$15788$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
>> verden, det kan de takke Jyllandsposten for.
>
> Jeg har faktisk takket Jyllandsposten.

Ja det er også en ægte radise-handling.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Peter K. Nielsen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 29-01-06 23:39


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:43dd3390$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd038a$0$2441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> enig. al støtte til palæstinenserne må ophøre med øjeblikkelig varsel, og
>> alle danskere trækkes ud af området
>
> Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
> verden, det kan de takke Jyllandsposten for.

Nej Jyllands-posten har INTET med den sag at gøre.

Sagen er at der findes et regime som ikke aner hvad et demokrati er for en
størrelse og derfor ikke respektere basale rettigheder som ytringfrihed.

Som et lille kuriosum kan jo så neævnes at Jyllands Posten ikke 1 men flere
gange har udnskyldt hvis nogle har følt sig stødt over tegningerne.

For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
konfliktens skyld.

Nøjagtigt ligesom visse tøgehoveder her i gruppen

Peter



Kim Larsen (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-01-06 11:18

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:43dd43fa$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[snip]

> For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
> konfliktens skyld.

JA (!) helt sikkert: Alle fremmedhaderne her i nyhedsgruppen !!!

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Mendoza (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 30-01-06 17:05

Kim Larsen wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd43fa$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> [snip]
>
>> For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
>> konfliktens skyld.
>
> JA (!) helt sikkert: Alle fremmedhaderne her i nyhedsgruppen !!!

Vi er ikke fremmedhadere. Kun muslimhadere... Og det endda kun de muslimer
der partout vil være i DK, men ikke ønsker at leve i et demokrati, der giver
dem alle de frihedsrettigheder de ikke har i deres underudviklede hjemlande.
Hvorfor er de kommet hertil?

Mendoza



Allan Riise (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-01-06 17:08

Mendoza wrote:
> Kim Larsen wrote:
>> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43dd43fa$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> [snip]
>>
>>> For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
>>> konfliktens skyld.
>>
>> JA (!) helt sikkert: Alle fremmedhaderne her i nyhedsgruppen !!!
>
> Vi er ikke fremmedhadere. Kun muslimhadere...

Er det ikke fremmede?

> Og det endda kun de
> muslimer der partout vil være i DK, men ikke ønsker at leve i et
> demokrati, der giver dem alle de frihedsrettigheder de ikke har i
> deres underudviklede hjemlande. Hvorfor er de kommet hertil?


Hvorfor knalder du så ud over at Muslimer i Palæstina brænder et åndsvagt
flag af?

Dine tidligere skriv hænger ikke sammen med det du skriver her!

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Mendoza (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 30-01-06 20:00

Allan Riise wrote:

>> Vi er ikke fremmedhadere. Kun muslimhadere...
>
> Er det ikke fremmede?

Jo, men alle andre etniske fremmede end muslimer kan finde ud af at tilpasse
sig tilværelsen i DK, og sådan skal det også være, ellers er der ingen grund
til at de er her.

>
>> Og det endda kun de
>> muslimer der partout vil være i DK, men ikke ønsker at leve i et
>> demokrati, der giver dem alle de frihedsrettigheder de ikke har i
>> deres underudviklede hjemlande. Hvorfor er de kommet hertil?
>
>
> Hvorfor knalder du så ud over at Muslimer i Palæstina brænder et
> åndsvagt flag af?

Jeg knalder ikke ud, og flaget er ikke åndssvagt, hverken vort eller andres.

Mendoza




Jens Bruun (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-01-06 20:09

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:TntDf.97$j57.12@news.get2net.dk

> Jeg knalder ikke ud, og flaget er ikke åndssvagt, hverken vort eller
> andres.

I denne sammenhæng er det dybt åndssvagt at gøre flaget til et symbol, der
ikke må forhånes. Du er ikke et hak bedre end muslimerne med den holdning
til latterligt ligegyldige symboler.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Mendoza (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 30-01-06 20:23

Jens Bruun wrote:
> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:TntDf.97$j57.12@news.get2net.dk
>
>> Jeg knalder ikke ud, og flaget er ikke åndssvagt, hverken vort eller
>> andres.
>
> I denne sammenhæng er det dybt åndssvagt at gøre flaget til et
> symbol, der ikke må forhånes. Du er ikke et hak bedre end muslimerne
> med den holdning til latterligt ligegyldige symboler.

Jeg er dog demokrat, det er muslimer ikke. Og de er da i deres ret til at
gøre hvad de vil i deres hjemlande, jeg agiterer ikke for at angribe noget
land, eller råber død over nogen, læg mærke til det. Det er dog ikke det
samme som at være ligeglad, men det er der jo nogen der er... ligeglad med
alt. Jeg synes dog det er en kende dobbeltmoralsk at de vil udslette de
danske svin, men samtidig gerne have vores penge i ulandsbistand.

Mendoza



Allan Riise (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-01-06 20:44

Mendoza wrote:
> Jens Bruun wrote:
>> "Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>> news:TntDf.97$j57.12@news.get2net.dk
>>
>>> Jeg knalder ikke ud, og flaget er ikke åndssvagt, hverken vort eller
>>> andres.
>>
>> I denne sammenhæng er det dybt åndssvagt at gøre flaget til et
>> symbol, der ikke må forhånes. Du er ikke et hak bedre end muslimerne
>> med den holdning til latterligt ligegyldige symboler.
>
> Jeg er dog demokrat, det er muslimer ikke. Og de er da i deres ret
> til at gøre hvad de vil i deres hjemlande, jeg agiterer ikke for at
> angribe noget land, eller råber død over nogen, læg mærke til det.
> Det er dog ikke det samme som at være ligeglad, men det er der jo
> nogen der er... ligeglad med alt. Jeg synes dog det er en kende
> dobbeltmoralsk at de vil udslette de danske svin, men samtidig gerne
> have vores penge i ulandsbistand.


Du sammenblander folk på gaden, sammen med deres regeringer, og det er ikke
korrekt.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."
Indira Ghandi, (1917-1984), indisk premierminister 1966-77 og 1980-84



Jens G (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 30-01-06 16:48

On Sun, 29 Jan 2006 22:28:44 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
>verden, det kan de takke Jyllandsposten for.

Jeg tror nu bare de tegninger er en kærkommen undskyldning for at
skabe et fjendebillede.
Hvis tegningerne er den direkte årsag til den nuværende situation,
havde reaktionen været der for længst.
Magthaverne har fundet noget udefra de kan få befolkningerne til at
stå sammen om at hade, hvorved interne skænderier bliver skubbet i
baggrunden. Det er mere politik end følelser.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

T.Liljeberg (05-02-2006)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 05-02-06 01:59

On Sun, 29 Jan 2006 22:28:44 +0100, in dk.politik "Kim Larsen"
<kl2607x@yahoo.dk> wrote:

>Enig, det er for farligt nu for danskere at opholde sig i den arabiske
>verden, det kan de takke Jyllandsposten for.

Jeg vil nu mene, at det snarere er fanatiske muslimer og manipulerende
arabiske ledere, der skal "takkes" i den sammenhæng.

Martin K (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 29-01-06 20:01

"Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in message
news:43dcf6ad$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Øv hvor er de belastende.

Enig, men man kan kun håbe, at denne sag har rykket dagen nærmere, hvor vi
kan komme i gang med en større repatriering af muslimer.

--
Martin K

Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz



hanzen (29-01-2006)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 29-01-06 20:03


"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
news:43dd10e6$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Vestergaard" <kvn62@mail.dk> wrote in message
> news:43dcf6ad$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Øv hvor er de belastende.
>
> Enig, men man kan kun håbe, at denne sag har rykket dagen nærmere, hvor vi
> kan komme i gang med en større repatriering af muslimer.
>
> --
> Martin K
>
> Progressiv, frisindet, tolerant, miljøbevidst og pro-life
> Ja til forståelse og mangfoldighed, nej til hetz
>
>

Hvis det her ikke kan åbne øjnene hos de politisk korrekte så ser det skidt
ud.
--
hilzen
hanzen



Martin (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 30-01-06 12:04


Kim Larsen skrev:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd43fa$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> [snip]
>
> > For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
> > konfliktens skyld.
>
> JA (!) helt sikkert: Alle fremmedhaderne her i nyhedsgruppen !!!
>
>
Du mener altså at fremmedhaderne kun konflikter fordi de synes
konflikt er fedt? Det kan da umuligt være sammenfaldende for dem alle
vil jeg mene.

Mvh
Martin
----------------------------------------------------------------


Kim Larsen (30-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-01-06 12:35

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse
news:1138619018.117072.3290@g49g2000cwa.googlegroups.com...

Kim Larsen skrev:

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:43dd43fa$0$2456$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> [snip]
>
> > For mig er det helt klart at der er nogle der ønsker en konflikt for
> > konfliktens skyld.
>
> JA (!) helt sikkert: Alle fremmedhaderne her i nyhedsgruppen !!!
>
>
Du mener altså at fremmedhaderne kun konflikter fordi de synes
konflikt er fedt? Det kan da umuligt være sammenfaldende for dem alle
vil jeg mene.

svar----------------------------------------------------------->

Jeg mener så det modsatte. At dømme på den hysteriske flok kællinger her i
dk.politik, så er det da gået fuldstændig over gevind. De er nogenlunde lige
så blæste i låget som dem der skyder op i luften nede i Palæstina og brænder
Dannebrog af.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste